• Help ! Ik en mijn nichtje zijn op de zelfde jongen ik me moeder en me nichtje gingen zwemmen in en zwemmbad en daar zaagen we 2 jongens 1 met blonde haar (mark) 1 met bruin haar (mike) dus we gingen zwemmen die jongens kijkde naar ons en we maakte ruzie want ik d8 dat ze naar mij kijken en zij d8 dat ook wij vonden in het begin alebee mark leuk maar later ging mike en beitje glimlachen en knipoogen naar ons ( wij waaren toen aan het ruzie maaken voor wie die knipoogen waaren enzo) en toen vonden we mike leuk me nichtje zij ' oh maar ik vond mike van het begin leuk dus hij is van. Mij ' ik wert boos 'yeah right mike vind mij leuker' en later ging me nichtje zwaaien maar hem en ik maakte en gebaar dat ze beetje gek is voor de lol en hij glimlachten en gaf mij en knipoog dus toen zij me nichtje dat het voor haaar was en later moesten we naar huis en zei ze 'toen je niet aan het kijken was ging hij fluirte met mij' yeah right ik was geen seconde weg ofzo maar het probleem is
    1. Wie krijgt mike?
    2. Ik ben 12 en me nichtje 11 en hij lijkt 14 of 15
    3. Hij is op vakantie dis hij kan zo weg gaan
    4. Als hij ons niet leuk vindt of hij en vriendien heefd hoe vergeeten we hem?
    5. Hoe maak ik contact ik durf geen hoi te zeggen
    6. Wat nou als ik verkiering krijg en ze wort jaloers ( of andersom)
    Ik hoop dat de tips zo snel moogelijk komen ik ga dinsdag meschien wier daar en meschien is ie er en ik weet niet wat ik moet doen


    Life's a bitch so am i

    Ik snap je reactie en die van je nichtje. Daarnaast zou ik als ik jou was, hem vaker willen zien. Ik neem aan dat je liever geen ruzie maakt met je nichtje over een jongen die later misschien wel een enorme klootzak blijkt te zijn.

    Het zal al wel tien keer zijn gezegd, maar sommige woorden kloppen niet. Ik moest de neiging onder drukken om je tekst te quoten en ieder woord dat niet goed geschreven is rood te maken en daar achter te zetten hoe je het wel moet schrijven. Dat ligt voor een deel ook aan mij.


    Physics is awesome

    Tuala schreef:
    Ik ben het eens met de rest. Het gaat toch niets serieus worden, dus het is het ook niet waard om daarvoor je vriendschap met je nicht op het spel te zetten.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Ik denk dat je al meer dan genoeg reacties hebt, maar ik wil je allereerst even meegeven dat het handig is wanneer je in een tekst gebruik maakt van hoofdletters en punten. Dat leest namelijk wat makkelijker (;

    Wat betreft je dilemma zelf, ben ik het eens met de rest. Je bent pas twaalf, je hebt genoeg tijd om een relatie te krijgen. Daarbij is het iemand die je pas hebt ontmoet in een zwembad. Want zeg nou zelf, wat wéét je nu eigenlijk van die jongen? Heb je alleen met hem staan te flirten en ondertussen ruziën met je nichtje, of heb je echt met die jongen gesproken?


    Inspiration can hit you any time

    Ik ga niet eens naar school!


    Life's a bitch so am i

    Pretty_angel schreef:
    Ik ga niet eens naar school!


    Wat moeten wij met deze wetenschap?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Please_Charon schreef:
    (...)

    Wat moeten wij met deze wetenschap?


    Ik lig plat hier van t lachen xD


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Pretty_angel schreef:
    Ik ga niet eens naar school!


    Als je twaalf bent moet je naar school.


    Vandinha schreef:
    (...)

    Als je twaalf bent moet je naar school.

    Niemand moet naar school, je moet enkel leren (of is die wet anders in Nederland dan in België?)


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    (...)
    Niemand moet naar school, je moet enkel leren (of is die wet anders in Nederland dan in België?)


    Nee, maar thuis les geven komt weinig voor. Voor zover ik weet.


    Physics is awesome

    LaJoie schreef:
    (...)
    Niemand moet naar school, je moet enkel leren (of is die wet anders in Nederland dan in België?)


    Je hebt inderdaad leerplicht –– alleen thuisschool komt inderdaad óntzettend weinig voor.


    LaJoie schreef:
    (...)
    Niemand moet naar school, je moet enkel leren (of is die wet anders in Nederland dan in België?)


    In Nederland ben je tot je 18e schoolplichtig, en tot je 27e leerplichtig.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    DiNozzo schreef:
    (...)

    In Nederland ben je tot je 18e schoolplichtig, en tot je 27e leerplichtig.

    Wat?! Tot je 27 leerplichtig? Hoe kan dat nou, veel mensen gaan dan toch al lang gaan werken?


    Has no one told you she's not breathing?

    DiNozzo schreef:
    (...)

    In Nederland ben je tot je 18e schoolplichtig, en tot je 27e leerplichtig.


    Gelukkig is dit niet waar!! Ik ben op m'n 18e aan het werk gegaan (: Leerplicht is eigenlijk, echt wettelijk gezien, ook nooit aan bod gekomen. Paar klasgenoten zijn op mijn opleiding voor ik aan t werk ging afgehaakt (ze waren jonger dan 18) zonder problemen. Het kabinet was gevallen voor dit er ooit doorheen kwam, echter weten veel leerlingen dit niet en maken leerplicht ambtenaren er in princiepe misbruik van (: (heb zelf op m'n 16e ook 8 maanden thuis gezeten zonder problemen)


    It's high noon.

    LaJoie schreef:
    (...)
    Wat?! Tot je 27 leerplichtig? Hoe kan dat nou, veel mensen gaan dan toch al lang gaan werken?


    Als je baas zegt dat je een bepaald diploma moet halen, moet je dat doen. Doe je dat niet, mag je baas je ontslaan.

    @Stannis
    Klopt, als je je Havo of MBO2 niveau hebt, heb je een startkwalificatie. Vanaf dan mag hoef je inderdaad ook niet meer naar school.
    Sowieso is het er niet heel lang dat je dus of startkwalificatie moet hebben, of tot je 18e naar school moet. Vroeger was het niet tot je 18e maar 16e. Ze zijn momenteel aan het discussieren om het tot je 21e te maken, maar hoogstwaarschijnlijk komt dat er niet.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Pretty_angel schreef:
    Ik ga niet eens naar school!
    Wat voegt dit toe aan je onderwerp? Als excuus voor je fouten. Volgens mij weet iedereen wanneer je hoofdletters en punten gebruik,komma is dan in sommige gevallen anders. Wat mensen bedoelen is dat als je duidelijker typt. Mensen zijn bereid je sneller serieus te nemen en te reageren. En het faken van leeftijd , echt waarom?. Zo vaak als mensen op Q vragen hoe oud ik ze inschat dat het drie vier jaar ouder is. Wat maakt dat uit? Dat geeft alleen maar aan dat je goed abn typt en je volwassen reageert.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan