• De kattenziekte begint eerst met vage klachten als braken en diarree. Zodra een kat koorts en bloedafwijkingen heeft, zit het dier al in een verder stadium. ,,En moet dan ingeslapen worden'', aldus dierenarts Dieneke Jongepier van het Huisdierenziekenhuis. Net zoals het beestje dat afgelopen donderdag op haar onderzoekstafel kwam te liggen.

    Het is volgens haar zorgelijk dat de ziekte in de Haagse regio is geconstateerd. Het is namelijk een zeer besmettelijke en dodelijke virale maagdarmziekte, die vaak leidt tot het laten inslapen van het dier.

    Dierenarts Kees Buitelaar legt uit dat katten die niet gevaccineerd zijn de ziekte kunnen krijgen. Besmetting kan voorkomen worden door een kat in te enten. ,,De katten die als kitten niet twee keer de vaccinatie hebben gehad, met drie weken tussentijd, en de katten die op latere leeftijd niet meer gevaccineerd worden, hebben onvoldoende afweer tegen de ziekte.'' Daarom is het belangrijk een kat te laten vaccineren.

    Voor alle katten bezitters, lees aub even dit artikel!

    [bron, ad.nl]


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Brr. Is dit een inenting die ze normaal standaard krijgen bij de jaarlijkse vaccinatie?


    Every villain is a hero in his own mind.

    wij hebben een binnen kat tho kan zij het ook krijgen ookal komt ze niet in contact met andere katten?


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    DeanoTheEmoCat schreef:
    wij hebben een binnen kat tho kan zij het ook krijgen ookal komt ze niet in contact met andere katten?


    Nou de kans is natuurlijk een heel stuk kleiner. (Vgm)

    Onze kat is alleen in haar eerste levensjaar ingeënt. Maar ze komt nu nooit meer buiten dus daar hoef ik he me gelukkig niet zoveel zorgen om te maken.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Wacht. Moeten ze zowel als kitten of op latere leeftijd zijn ingeënt, of allebei?


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Elk jaar opnieuw


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Doet me er aan denken dat ik nog een afspraak moet maken voor mijn kleine vent. Ga ik nu ook wel wat spoed achter zetten.


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Wij bellen morgen de DA ook maar voor meer info. Brrr moet er niet aan denken.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus