• De stelling van deze week luidt:
    Homo's zouden ook het recht moeten hebben om bloed te mogen doneren.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik citeer SolidSnake, voor alle mensen die om welke reden dan ook niet naar pagina 5 willen/kunnen gaan. (cat)

    Zoals eerder ook al gezegd is, er zit ongeveer een maand tussen het moment van infectie (en het moment dat je dus HIV kunt overdragen aan iemand dmv bloeddonatie) en het moment dat het meetbaar is in het bloed. Een HIV test is dus niet waterdicht.

    Het feit dat mannen die seks hebben met mannen geen bloed mogen doneren hangt daarmee samen. Een ander aspect is kans: Waar de prevalentie van HIV in de algemene bevolking ongever 0,1% is, is dat bij manenn die seks hebben met mannen 5% als ik deze interview met Sanquin uit 2013 mag geloven. Daar komt bij dat volgens de schattingen van HIV monitor uit 2013 lopen er 6,750 mensen rond in Nederland die niet weten dat ze HIV hebben. Als je deze twee samen neemt dan is de kans dat een man die seks heeft met mannen HIV heeft en dat niet weet vele malen groter dan de kans dat een heteroseksuele man/vrouw/vrouw die seks heeft met vrouwen dat heeft en niet weet. Sanquin heeft daarom dus besloten geen bloed af te nemen van deze groep. Hier is nog een artikel hierover, maar dan uit België.

    Nog meer cijfers: 67% van de in 2012 met HIV besmette mensen was een man die seks had met mannen, tegenover slechts 27% besmet door heteroseksueel contact. Bij heteroseksuelen behoorden de nieuw geinfecteerden vooral tot 45+ers, bij mannen die seks hadden met mannen waren dit vooral jongeren onder de 25. Een beetje off-topic, maar het opzetten voor een campagne ter aansporing van condoomgebruik bij voornamelijk homoseksuele jongeren zou nuttig zijn. Volgens mij was dat er vroeger maar is dat gestaakt.


    Mocht je verder nog vragen stellen wil ik je naar google verwijzen. (:


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Sjawn schreef:
    (...)

    Voor zover ik weet is dit ten eerste een stelling topic waar mensen hun mening mogen plaatsen, en daar kan dan eventueel discussie uit onstaan wat jij bedoelt (; 't is logisch dat iemand z'n mening uit aan de hand van alleen 't lezen van de stelling, dan is 't denk ik niet nodig om iemand hierop uit te foeteren met dat dat zeker niet de bedoeling is omdat op pagina nummer 86 een uitleg stond.


    Dat is gewoon een mening schreeuwen, geen discussie.


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Dat is gewoon een mening schreeuwen, geen discussie.


    uhm.. dat is toch ook de bedoeling van een stelling topic? :')


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Sjawn schreef:
    (...)

    uhm.. dat is toch ook de bedoeling van een stelling topic? :')


    ... nee.
    Het is juist de bedoeling dat je op elkaar reageert en zo een discussie aangaat. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    ... nee.
    Het is juist de bedoeling dat je op elkaar reageert en zo een discussie aangaat. :')


    Oke, waarom reageerde er dan niemand fel op mij omdat ik ook random mijn mening uitte zonder 't topic te lezen? :')


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Sjawn schreef:
    (...)

    Oke, waarom reageerde er dan niemand fel op mij omdat ik ook random mijn mening uitte zonder 't topic te lezen? :')


    Dunno, misschien omdat we na de honderdste keer de moed begonnen te geven? :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Dunno, misschien omdat we na de honderdste keer de moed begonnen te geven? :')


    Dan vind ik niet dat er over geklaagd mag worden. Of iedereen wordt erop aagesproken, of niemand. Dus eigenlijk zeg je nu dat niemand meer een nieuwe mening mag plaatsen want andere mensen waren toevallig al bezig met een discussie. Dit topic is toch voor iedereen?


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Sjawn schreef:
    (...)

    Dan vind ik niet dat er over geklaagd mag worden. Of iedereen wordt erop aagesproken, of niemand. Dus eigenlijk zeg je nu dat niemand meer een nieuwe mening mag plaatsen want andere mensen waren toevallig al bezig met een discussie. Dit topic is toch voor iedereen?

    Het is een beetje vermoeiend als iedereen aankomt met WAAAT MOGEN ZE DAT NIET DISCRIMINATIE HURR DURR wanneer er allang is aangegeven dat ze dat WEL mogen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Carmilla schreef:
    (...)
    Het is een beetje vermoeiend als iedereen aankomt met WAAAT MOGEN ZE DAT NIET DISCRIMINATIE HURR DURR wanneer er allang is aangegeven dat ze dat WEL mogen.


    Dat snap ik ook, echt, maar ik vind gewoon niet dat 't een vereiste moet zijn dat iedereen 15 pagina's door gaat lezen om een antwoord te vinden waarvan je niet weet of 't er überhaubt is.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Sjawn schreef:
    (...)

    Dan vind ik niet dat er over geklaagd mag worden. Of iedereen wordt erop aagesproken, of niemand. Dus eigenlijk zeg je nu dat niemand meer een nieuwe mening mag plaatsen want andere mensen waren toevallig al bezig met een discussie. Dit topic is toch voor iedereen?


    Na de vijfde pagina is er écht geen nieuwe mening meer bijgekomen hoor. Bovendien sloeg 'de tip' om het topic eens doorlezen ook op iedereen en niet alleen op degene die recent gereageerd hadden. Het is een beetje zonde als er na iedere post gezegd moet worden dat de antwoorden overal in het topic staan...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sjawn schreef:
    (...)

    Dat snap ik ook, echt, maar ik vind gewoon niet dat 't een vereiste moet zijn dat iedereen 15 pagina's door gaat lezen om een antwoord te vinden waarvan je niet weet of 't er überhaubt is.


    Als iedereen de moeite had genomen om de eerste pagina's door te lezen, waren er nooit 15 pagina's met dezelfde reacties gekomen... (cat)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Als je niet de moeite wilt nemen terug te lezen reageer dan gewoon niet op een discussie onderwerp. ---> Mijn mening.


    Queer zijn is gewoon alles

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Na de vijfde pagina is er écht geen nieuwe mening meer bijgekomen hoor. Bovendien sloeg 'de tip' om het topic eens doorlezen ook op iedereen en niet alleen op degene die recent gereageerd hadden. Het is een beetje zonde als er na iedere post gezegd moet worden dat de antwoorden overal in het topic staan...



    OakenshieId schreef:
    (...)

    Als iedereen de moeite had genomen om de eerste pagina's door te lezen, waren er nooit 15 pagina's met dezelfde reacties gekomen... (cat)


    Nou, guess what, niet iedereen doet dat, er zullen altijd mensen zijn die het niet zoeken om alles door te lezen (waaronder ik deze keer). Dat kun je gewoon niet tegen gaan, want waarom zou je? Niet iedereen weet van de irritaties af en er zullen dus altijd weer van dit soort reacties komen. Ik geef toe, wanneer ik zelf in een discussie zit en er zou mij zoiets overkomen, kan ik me er ook aan irriteren, maar ik kan het die persoon niet kwalijk nemen. En dat is wat hier gebeurd. Ik wil helemaal geen vuurtje stoken ofzo maar ik wilde 't toch even gezegd hebben :')


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Sjawn schreef:
    (...)

    Nou, guess what, niet iedereen doet dat, er zullen altijd mensen zijn die het niet zoeken om alles door te lezen (waaronder ik deze keer). Dat kun je gewoon niet tegen gaan, want waarom zou je? Niet iedereen weet van de irritaties af en er zullen dus altijd weer van dit soort reacties komen. Ik geef toe, wanneer ik zelf in een discussie zit en er zou mij zoiets overkomen, kan ik me er ook aan irriteren, maar ik kan het die persoon niet kwalijk nemen. En dat is wat hier gebeurd. Ik wil helemaal geen vuurtje stoken ofzo maar ik wilde 't toch even gezegd hebben :')


    Ik vind het gewoon dom om je in een discussie te mengen als je niet leest wat er voor je gezegd wordt, noch naar wat er na je gezegd wordt. Maar blijkbaar zijn de opinies wat betreft discussievoering wat verschillend.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Ik vind het gewoon dom om je in een discussie te mengen als je niet leest wat er voor je gezegd wordt, noch naar wat er na je gezegd wordt. Maar blijkbaar zijn de opinies wat betreft discussievoering wat verschillend.


    Misscien moeten we daar eens een stelling van de week van maken.:W


    Queer zijn is gewoon alles