• De stelling van deze week luidt:
    Homo's zouden ook het recht moeten hebben om bloed te mogen doneren.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    HaroldStyles schreef:
    Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat dit het meest zinloze stelling is die ik tot nu toe op deze site heb gezien (GEEN belediging voor mensen die deze verzinnen, dit is gewoon in het algemeen, echt). 'Zijn ze niet menselijk dan?' vroeg ik me af.
    NATUURLIJK mogen homoseksuelen bloed doneren. NATUURLIJK. Volgens mij zijn ze net zo menselijk als heteroseksuelen en moeten daarbij gewoon dezelfde rechten hebben?! En nu lees ik dit schijnbare HIV/Aids probleem, wat ik ook een beetje vreemd vind. Volgens mij hebben net zoveel heteroseksuelen als homoseksuelen HIV/aids, alleen omdat er minder homoseksuelen zijn (waarvan er nog duizenden zijn die nog niet eens uit de kast zijn) is hun percentage hoger. That's it.


    Ik zou je wiskundeboek nog eens openslaan op het hoofdstuk 'percentages', want dat is namelijk niet helemaal hoe het werkt. Het percentage van iets neemt niet automatisch toe als de groep kleiner word, dat is juist het mooie van percentages. Overigens klopt ook je stelling dat HIV evenveel voorkomt bij heteroseksuele en homoseksuele mensen niet, in ieder geval niet wat betreft nieuwe infecties: In 2012 bijvoorbeeld werden zowel absoluut als procentueel gezien meer mannen geinfecteerd met HIV door seks met mannen dan heteroseksuele stellen of vrouwen die seks hebben met vrouwen (of drugsgebruik of door een andere oorzaak)

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Schat, homoseksuelen hebben ook meer kans om besmet te worden met HIV. Dit komt omdat HIV sneller overdraagbaar is bij anale seks en aangezien 85% ( geen werkelijk cijfer. Wil gewoon duidelijk makend at heel veel homo's aan anale seks doen) van de homoseksuelen anale seks heeft, hebben zij meer kans op HIV. I don't give a fuck over hun geaardheid, het gaat er hier om dat ze een risicogroep zijn en dit klopt ook. Lesbische vrouwen mogen wel bloed geven omdat zij het minste kans lopen op HIV.


    Gedeeltelijk correct: het is inderdaad sneller overdraagbaar aan maar niet alle mannen die seks hebben met mannen doen aan anale seks. Veel gevaarlijker is dat zij geen condooms gebruiken, onder het motto dat ze toch niet zwanger kunnen worden. Condoomgebruik is bij deze groep lager dan bij heteroseksuele stellen en belangrijker nog, door de hogere prevalentie van HIV hebben ze dan ook sneller HIV te pakken.


    Novoselic schreef:
    Ik geef het op. :')


    Ik moet dat ook maar doen denk ik ;.;

    [ bericht aangepast op 12 aug 2014 - 15:15 ]


    quidquid excusatio prandium pro


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:



    This




    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Goudsbloem schreef:
    (...)

    ik vindt van wel, want homo's kunnen er niks aan doen dat ze op hun eigen geslacht vallen,


    *facepalm*


    You dare to gaze upon me?

    zandkit schreef:
    (...)

    *facepalm*


    Zandkit, *legt hand op schouder* geef het op, het is hopeloos.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Zandkit, *legt hand op schouder* geef het op, het is hopeloos.


    xD


    You dare to gaze upon me?

    Iedereen zou het recht moeten hebben om bloed te mogen doneren. Dat HIV/aids vaker voorkomt bij homo's is geen goed argument om zoiets voor alle homoseksuelen te verbieden. Een heteroseksueel persoon zou net zou goed zo'n ziekte kunnen hebben, je kunt niet zo'n grote groep mensen over een kam scheren. Iedereen die bloed wil doneren zou gewoon getest moeten worden op bepaalde ziektes, maar ik vind dat je iemand niet kunt verbieden om bloed te doneren vanwege zijn seksuele geaardheid.


    The universal language of art.

    Deilia schreef:
    Homos zouden helemaal geen rechten moeten hebben.


    Als vrouwen geen bloed zouden mogen doneren, zou iedereen superverontwaardigd zijn. Waarom maken we onderscheid? We zijn allemaal mensen, we hebben allemaal hetzelfde bloed.
    Wáárom is rascisme nu taboe en homofobie wél nog acceptabel?
    In welke zin heb jij er last van als de buurjongen toevallig valt op jongens in plaats van meisjes?
    Heeft iemand jou persoonlijk ooit gekwetst doormiddel van hun geaardheid? Kán dat überhaupt?
    Heb je zelfs wel argumenten? Ben je geïnformeerd? Weet je hoeveel homoseksuele tieners doodgetrapt worden vanwege hun persoonlijke voorkeuren? Heb je er ooit bij stilgestaan dat je beste vriend(in), broer of zus wel eens homoseksueel zou kunnen zijn en iedere avond huilt uit angst dat jij niet meer van hun zou houden?
    Weet je dat je misschien wel honderden mensen aan het huilen gemaakt hebt met je opmerking?
    Weet je dat het mij, een hetero meisje, gewoon vreselijk veel pijn doet dat mensen zulke dingen zeggen?
    Weet je dat ik niet de enige ben?
    Vind je het fijn om mensen te kwetsen?
    Is het dan beter voor homo's om gewoon met iemand van het andere geslacht te trouwen en hun hele leven ongelukkig te zijn ZODAT JIJ ER GEEN LAST VAN ZOU HEBBEN?


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    (...)

    Als vrouwen geen bloed zouden mogen doneren, zou iedereen superverontwaardigd zijn. Waarom maken we onderscheid? We zijn allemaal mensen, we hebben allemaal hetzelfde bloed.
    Wáárom is rascisme nu taboe en homofobie wél nog acceptabel?
    In welke zin heb jij er last van als de buurjongen toevallig valt op jongens in plaats van meisjes?
    Heeft iemand jou persoonlijk ooit gekwetst doormiddel van hun geaardheid? Kán dat überhaupt?
    Heb je zelfs wel argumenten? Ben je geïnformeerd? Weet je hoeveel homoseksuele tieners doodgetrapt worden vanwege hun persoonlijke voorkeuren? Heb je er ooit bij stilgestaan dat je beste vriend(in), broer of zus wel eens homoseksueel zou kunnen zijn en iedere avond huilt uit angst dat jij niet meer van hun zou houden?
    Weet je dat je misschien wel honderden mensen aan het huilen gemaakt hebt met je opmerking?
    Weet je dat het mij, een hetero meisje, gewoon vreselijk veel pijn doet dat mensen zulke dingen zeggen?
    Weet je dat ik niet de enige ben?
    Vind je het fijn om mensen te kwetsen?
    Is het dan beter voor homo's om gewoon met iemand van het andere geslacht te trouwen en hun hele leven ongelukkig te zijn ZODAT JIJ ER GEEN LAST VAN ZOU HEBBEN?


    En dit soort reacties zouden allemaal voorkomen worden als mensen het topic eens zouden lezen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mijn mening is en blijft mijn mening.
    Als iemand kan bewijzen dat zijn bloed in orde is, zou hij het mogen doneren.
    Ongeacht geaardheid, haarkleur, schoenmaat en alle andere dingen die er helemaal niet toe doen.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    Mijn mening is en blijft mijn mening.
    Als iemand kan bewijzen dat zijn bloed in orde is, zou hij het mogen doneren.
    Ongeacht geaardheid, haarkleur, schoenmaat en alle andere dingen die er helemaal niet toe doen.


    Het probleem is dus dat je niet altijd kunt bewijzen dat je bloed in orde is.

    Bovendien gaat het er toch helemaal niet om dat zij hun bloed niet mogen doneren wegens hun geaardheid?
    Lesbiennes mogen het bijvoorbeeld wel, terwijl andere risicogroepen - zoals junkies - ook worden uitgesloten.

    Ik vind het jammer dat iedereen er steeds maar van uit blijft te gaan dat dit ook maar iets met discriminatie te maken blijft hebben, ondanks de vele keren dat er een uitleg is gegeven vanuit medisch oogpunt. Het blijft immers een medische zaak.

    [ bericht aangepast op 13 aug 2014 - 11:39 ]


    Every villain is a hero in his own mind.


    quidquid excusatio prandium pro

    Eigenlijk zouden ze in dikke vette letters in de titel en beginpost "TOPIC DOORLEZEN VOORDAT JE IETS POST" moeten zetten. ;_;


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Misschien zou dat de volgende stelling kunnen zijn.
    'Iedereen die deel wilt nemen aan een discussie zou eerst het gehele topic door moeten lezen voordat hij zich erin mengt'.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rumpelstiltskin schreef:
    Misschien zou dat de volgende stelling kunnen zijn.
    'Iedereen die deel wilt nemen aan een discussie zou eerst het gehele topic door moeten lezen voordat hij zich erin mengt'.


    wil*

    I agree bytheway.


    26 - 02 - '16