• Het gebeurt redelijk vaak volgens mij dat bij mensen vooral meisjes als baby of op heel jonge leeftijd oorbellen worden ingezet.
    Zelf had ik het waarschijnlijk niet heel leuk gevonden want ik was redelijk jongensachtig als kind en had het (ondanks dat ik nu zelf wel behoorlijk wat gaatjes in mijn hoofd heb laten prikken) verschrikkelijk gevonden als ik klein was geweest. Ik vind het dus maar een beetje een rare gewoonte want iemand kan toch zelf wel bepalen of je zo iets wilt aangezien als je ze maar lang genoeg hebt in gehad het wel jaren kan duren voor een gaatje kan dichtgroeien. Mij lijkt het ook niet heel handig bij kleine kinderen (al zal het ook wel niet heel veel uit maken). Het is dus ook blijkbaar traditie in bepaalde families of iets in die richting. Maar ik vind het maar een beetje apart. Ik weet niet of ik iets vind dat verboden zou moeten worden maar om nou gaten gaan lopen maken in het oor van een baby.

    Wat is jullie mening over dit onderwerp?


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Meer in bepaalde culturen en mij maakt het echt niet zoveel uit. Ze kunnen ze altijd uitdoen als ze het niet mooi vinden. Niet dat ik het bij mijn kinderen zal doen, maar anderen moeten het zelf weten.


    Your make-up is terrible

    Ik kreeg zelf gaatjes toen ik 1 of 2 was volgens mij, ik heb het zelf nooit erg gevonden.
    Maar ik snap je punt wel, ik zou het zelf sowieso nooit doen bij een baby.
    Ik heb het zelf nooit erg gevonden, maar ik vind het eigenlijk wel redelijk dat iemand zelf mag beslissen.


    El Diablo.

    Ik vind het ook zo ontzettend krom dat hier zo makkelijk mee wordt omgesprongen maar met piercings weer niet. Want piercings zijn over 't algemeen ook gewoon gaten die dicht kunnen groeien.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb zelf al oorbellen sinds ik 6 maanden was :') Ik heb er zelf niet echt problemen mee. Dat zijn keuzes die mensen zelf moeten maken. Als de kids het later niet mooi vinden kunnen ze ze altijd uit doen.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Ikzelf heb geen gaatjes en ik wil ze niet. Zelf ik weet het jiet. Het is cute opzich. Maar ik zag vorig jaar op een markt een baby van hoogstens vier a vijf maanden met oorbellen. Dan heb ik zoiets zet ze dan vanaf een jaar


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb gaatjes gekregen toen ik nog klein was. Ik weet niet hoe oud ik was, maar ik kan het me nog amper herinneren, dus ik denk dat ik ongeveer zes jaar was.

    Eerst droeg ik ook effectief oorbellen, maar na een tijdje niet meer. Tot op vandaag draag ik nooit oorbellen, maar ik ben wel erg blij dat mijn ouders dit hebben laten doen. Zo heb ik toch nog de kans om op feestjes oorbellen te dragen.
    Ik vind gaatjes voor kinderen niet zo erg. Je doet ze toch uit wanneer je wilt en niemand die er last van heeft.


    Let the Night embrace you

    Ik kreeg mijn eerste gaatjes toen ik mijn moeder er een jaar lang van overtuigd had dat ik ze wilde. Ik was denk ik zes, en dat vind ik een mooie leeftijd voor een kind om dat te kunnen kiezen – mits ze er echt zeker van zijn.
    Mijn tweede paar heb ik sinds mijn twaalfde. Daar werd al een heel stuk makkelijker over gedaan. Ik denk dat veel mensen gaatjes in de oorlellen gewoonweg niet zien als ''piercings''. Aangezien je ze ook nog steeds kunt laten schieten en dergelijke.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Ik was zes geloof ik toen ik oorbellen kreeg, eigenlijk niet echt geheel vrijwillig maar omdat mijn moeder dat mooi vond. Heb ze een jaar later weer uitgedaan omdat ik een vreselijke nikkelallergie had. Mij maakt het eigenlijk vrij weinig uit, want je doet ze toch gewoon uit als je ze lelijk vindt, maar ik ben in het algemeen fel tegen dingen die gedwongen zijn, gewoon "omdat mama en papa het mooi vinden".

    [ bericht aangepast op 10 aug 2014 - 23:22 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik heb m'n gaatjes gekregen toen ik 4 maanden was en ben er nog altijd super blij van dat ze dat gedaan hebben.

    Mijn ouders wilden echter ook dat er bij Thomas een oorbel werd gezet toen hem baby was, en ondanks dat ikzelf nog altijd blij ben dat ze het bij mij zo vroeg gedaan hebben, ben ik daar toch niet in meegegaan. Niet omdat ik er zozeer op tegen ben, maar Thomas zat indertijd heel veel aan z'n oren te frutsen en te trekken, en tja, ik vond een oorbel dus niet echt geslaagd. Stel dat hij hem eruit zou trekken...
    Daarbij is m'n vriend dan weer wel van mening dat die keus aan Thomas gelaten moet worden. Als dat manneke een oorbel wilt, dan mag hij die laten zetten. Maar het moet zijn eigen keus zijn, en niet omdat zijn ouders het hem hebben 'verplicht' om een oorbel te nemen. En tja, voor mij is het niet een noodzakelijk iets, dus we hebben besloten om te wachten, tot Thomas zelf een oorbel wilt, of niet ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Dat kind kan er niet zelf voor kiezen, maar goed.

    Als je gaatjes hebt, dan heb je ze. Hoef je ze niet, dan laat je ze dichtgroeien.
    Ik heb zelf gaatjes gekregen toen ik 7 was, na mijn 3e zwemdiploma.
    Ben wel blij dat ik ze toen heb gekregen, want als je klein bent voel je die pijn niet zo volgens mij.
    Ik zou het iig nu niet willen, gaatjes, want het lijkt me echt ontzettend pijn doen en daar ben ik bang voor xD


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik weet het niet. Eigenlijk vind ik het beter als je daar nog even mee wacht, zodat het kind er zelf ook een zegje in heeft. Maar, dat verschilt natuurlijk per persoon, sommige mensen vinden het prettig dat hun gaatjes vroeg zijn gezet.


    Tijd voor koffie.

    Hashirama schreef:
    Ik vind het ook zo ontzettend krom dat hier zo makkelijk mee wordt omgesprongen maar met piercings weer niet. Want piercings zijn over 't algemeen ook gewoon gaten die dicht kunnen groeien.

    Een kind van een halfjaar met een neuspiercing is dan weer kindermishandeling, hè.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik vind dat het kind er zelf voor moet kunnen kiezen. Er wordt wel iets door een stukje van je lichaam doorgeschoten.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik vind het redelijk om ermee te wachten tot een kind überhaupt begrijpt wat oorbellen zijn en er zelf iets over te zeggen kan hebben.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Ik vind het redelijk om ermee te wachten tot een kind überhaupt begrijpt wat oorbellen zijn en er zelf iets over te zeggen kan hebben.

    Dit, ja. Ik denk niet dat een kind van zes maanden nou echt heel blij is met die oorbellen - of die ze nou heeft of niet. Waarom dan niet wachten met gaatjes schieten tot het kind op een leeftijd is waarbij hij of zij het zelf kan beslissen?


    :)