• Het gebeurt redelijk vaak volgens mij dat bij mensen vooral meisjes als baby of op heel jonge leeftijd oorbellen worden ingezet.
    Zelf had ik het waarschijnlijk niet heel leuk gevonden want ik was redelijk jongensachtig als kind en had het (ondanks dat ik nu zelf wel behoorlijk wat gaatjes in mijn hoofd heb laten prikken) verschrikkelijk gevonden als ik klein was geweest. Ik vind het dus maar een beetje een rare gewoonte want iemand kan toch zelf wel bepalen of je zo iets wilt aangezien als je ze maar lang genoeg hebt in gehad het wel jaren kan duren voor een gaatje kan dichtgroeien. Mij lijkt het ook niet heel handig bij kleine kinderen (al zal het ook wel niet heel veel uit maken). Het is dus ook blijkbaar traditie in bepaalde families of iets in die richting. Maar ik vind het maar een beetje apart. Ik weet niet of ik iets vind dat verboden zou moeten worden maar om nou gaten gaan lopen maken in het oor van een baby.

    Wat is jullie mening over dit onderwerp?


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Ik vind het niet echt heel erg. Ik heb zelf geen oorbel gaatjes, want ben niet echt een sieraden type, maar ik vind het niet heel erg dat kinderen op jonge leeftijd al oorbellen hebben.


    Alleen maar tranen van geluk

    Zelf heb ik gaatjes sinds ik 13 ben. Ik ben heel blij dat ik zelf mocht kiezen en dat mijn ouders niet voor mij hebben besloten. Mijn nichtje, haar ouders hebben op jonge leeftijd bij haar gaatjes laten schieten. Ze was toen een jaar oud, denk ik. Ik vind dat prima, iedereen is anders. En aangezien het hun kind is, mogen zij daarover beslissen, vind ik. Ouders moeten zelf beslissen of ze gaatjes laten schieten bij hun kind.

    Als ik zelf een kind of kinderen krijg, mogen ze zelf beslissen. Ik mocht zelf kiezen dus wil ik ook dat mijn kinderen zelf mogen kiezen.


    Physics is awesome

    Parrish schreef:
    Ik kreeg zelf gaatjes toen ik 1 of 2 was volgens mij, ik heb het zelf nooit erg gevonden.
    Maar ik snap je punt wel, ik zou het zelf sowieso nooit doen bij een baby.
    Ik heb het zelf nooit erg gevonden, maar ik vind het eigenlijk wel redelijk dat iemand zelf mag beslissen.


    26 - 02 - '16

    Ik heb al oorbellen van toen ik een jaar of vijf was, of misschien jonger. Tot ik een jaar of tien was heb ik effectief oorbellen gedragen en nu heb ik al een paar jaar stretchers.
    Al vind ik dat je zou moeten wachten tot het kind zelf kan beslissen en je zeker een baby niet moet gaan oorbellen geven.


    Ex astris, sciencia