• *Ik heb een gaaf idee voor een verhaal. Mijn god, ik kan niet eens meer een fatsoenlijke titel maken.

    Ik schrijf al verhalen sinds ik 13 ben en sinds die tijd heb ik vele verhalen bedacht. Sommige slecht, andere nog slechter en slechts enkelen waarvan ik vond dat de ideeën echt goed waren. Toch heb ik nog nooit in die jaren een verhaal afgemaakt - sterker nog, ik kom gewoon niet voorbij de 15.000 woorden.

    Vandaag ben ik verder gegaan met een idee dat ik al een tijd in mijn hoofd heb zitten, maar hoewel ik eerst er nog aan begon, heb ik nu eigenlijk niet eens zin om mezelf teleur te stellen. Ik ben inmiddels 19 en nog steeds is er geen verhaal klaar, terwijl ze nog wel door mijn hoofd spoken.

    Het gaat altijd hetzelfde, ik heb een leuk idee, ik werk het uit en begin eraan te schrijven, vervolgens weet ik niet goed meer wat ik wil en begin ik een nieuw verhaal etc.

    Heeft iemand enig idee hoe ik in godsnaam mezelf uit deze eindeloze cirkel kan krijgen?

    [ bericht aangepast op 20 aug 2014 - 16:11 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Schrijf je verhaal in grote lijnen alvast uit, zodat je niet halverwege vast loopt?
    Blijf niet hangen in stukken/gebeurtenissen die niet naar je zin zijn, gooi er desnoods flashforwards in?

    Geen idee, maar misschien helpt dit je wel (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik heb het ook nog nooit voor elkaar gekregen D: het verste wat ik kwam was 30000 woorden en toen was opeens de inspiratie op. Dat kwam ook wel omdat ik de verhaallijn dan niet goed had uitgewerkt en dan opeens voor een probleem kwam te staan dat ik zelf niet eens op wist te lossen als schrijver, laat staan dat mijn personage het kon. Ik denk dat het enige dat werkt is dat je gewoon door moet gaan en moet blijven proberen. Schrijf je korte verhalen? Misschien helpt dat in het vinden van een 'rode draad' die ook daadwerkelijk eindigt?

    Succes!

    Ik heb precies hetzelfde. Daarom heb ik besloten om met SOTY mee te doen in een genre waar ik normaal niet in schrijf. Dit werkt aardig goed en ik moet nog zo'n 10k en dan heb ik 50k. Misschien kun je dat eens proberen? Als je altijd in hetzelfde genre schrijft, kan je het 'onbewust' zat worden. + het is weer eens een nieuwe uitdaging. (:
    Succes in ieder geval! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Misschien is het een idee om aan wedstrijden mee te doen of een co-writer te vinden voor de extra motivatie.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    De eerste 'echte' story die ik schreef, had 49.000 woorden :D (was ik best wel heel erg trots op)

    Maar ik heb niet echt tips, gewoon schrijven wanneer je zin hebt en een beetje alle feiten enz. in een boekje opschrijven, dat was wat ik nodig had om het af te ronden haha.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    De enige tip die ik kan geven is uitwerken, uitwerken, uitwerken ^^
    Bij mij werkt het hartstikke goed, en ik krijg er super veel inspiratie van. Het helpt ook heel erg om in grote lijnen je verhaal al op te schrijven. Hoeft niet uitgebreid, maar dan heb je altijd iets om op terug te vallen als je het even niet meer weet.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ik heb eigenlijk het zelfde probleem, alhoewel ik twee jaartjes jonger ben. Maar ik denk dat het bij mij vooral ook komt dat ik wil dat alles tot in de puntjes klopt.
    Elk detail in het verhaal moet in elkaar passen en als dat het niet doet of kan houd ik op met schrijven tot ik een oplossing heb die meestal niet komt. Vaakt zijn het van die details die niemand zullen opvallen als ze het gewoon lezen, maar ik vind het wel storen.
    Ik weet niet of dit bekend voor komt, maar als dat het wel doet kan ik alleen maar voorstellen dat je iets minder precies wordt. De meeste mensen die een verhaal lezen zullen het niet erg vinden als niet alles in elkaar klopt (natuurlijk moet de grote lijn kloppen, maar kleine details maken niet heel erg uit.)

    Verder weet ik niet wat je zou moeten doen, omdat ik met het zelfde probleem zit.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Dat heb ik dus ook.. echt precies hetzelfde haha.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Het enige dat ik heb kunnen afwerken is shitty secondhand fanfiction zonder plot.
    Ik snap je probleem volledig. Ik heb al veel hetzelfde voor gehad. Nu heb ik zelf ook al een jaar een idee en ik ben er twee weken geleden aan begonnen en ik schrijf het gewoon heel achronologisch. Gewoon de stukjes die ik zeker ben en niet kwijt wil. Ik weet niet of het een goede manier is om het zo te doen, maar voor mij lukt het atm. Als je het voor jezelf schrijft en niet op Q zet vooraleer het af is, dan kan je zelf achteraf sleutelen en je plot holes eruit halen.
    Mss kan je het ook eens zo proberen? Gewoon stukje schrijven waar je zin in hebt en mss komt de rest wel vanzelf c:


    If I were once a planet, you were the axis

    Dank jullie allemaal voor de reacties! Man, wat een goede tips allemaal, ik ga het proberen! (En degene die hetzelfde hebben als mij, ja, het is echt shit he :/)

    [ bericht aangepast op 20 aug 2014 - 22:17 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik heb ook zoveel verhalen on-afgerond op mijn computer staan. Er is er maar eentje die ik heb afgemaakt en dat komt, omdat die op Quizlet stond. Toen had ik een paar lezers, die ik echt niet wou teleurstellen met een on-afgerond verhaal... En dus heb ik die op die manier af kunnen maken. :Y)


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar je kan het verhaal eerst vertellen en opnemen. Dan komen de ideeën soms vanzelf. Daarna kun je het gaan uitschrijven. Bij sommige mensen werkt dit heel goed. Bij anderen totaal niet, maar ik hoop dat je er wat aan hebt


    "Tell me, is it wrong if it makes you feel right? You'll never know if you don't even try"

    Een_H2o_fan schreef:
    Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar je kan het verhaal eerst vertellen en opnemen. Dan komen de ideeën soms vanzelf. Daarna kun je het gaan uitschrijven. Bij sommige mensen werkt dit heel goed. Bij anderen totaal niet, maar ik hoop dat je er wat aan hebt


    Woow thanks dat is eigenlijk echt een geweldig idee!!


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Zoals je al heb gezien hebben veel meer mensen het.


    ( Sorry als ik je lastig val maar mag ik je vragen waarom je me hebt geblokkeerd ?)

    Omdat ik het vervelend vind dat je een leuk gesprek begon terwijl het alleen maar erom draaide dat ik een abo nam op je verhaal.

    [ bericht aangepast op 17 sep 2014 - 22:47 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.