• *Ik heb een gaaf idee voor een verhaal. Mijn god, ik kan niet eens meer een fatsoenlijke titel maken.

    Ik schrijf al verhalen sinds ik 13 ben en sinds die tijd heb ik vele verhalen bedacht. Sommige slecht, andere nog slechter en slechts enkelen waarvan ik vond dat de ideeën echt goed waren. Toch heb ik nog nooit in die jaren een verhaal afgemaakt - sterker nog, ik kom gewoon niet voorbij de 15.000 woorden.

    Vandaag ben ik verder gegaan met een idee dat ik al een tijd in mijn hoofd heb zitten, maar hoewel ik eerst er nog aan begon, heb ik nu eigenlijk niet eens zin om mezelf teleur te stellen. Ik ben inmiddels 19 en nog steeds is er geen verhaal klaar, terwijl ze nog wel door mijn hoofd spoken.

    Het gaat altijd hetzelfde, ik heb een leuk idee, ik werk het uit en begin eraan te schrijven, vervolgens weet ik niet goed meer wat ik wil en begin ik een nieuw verhaal etc.

    Heeft iemand enig idee hoe ik in godsnaam mezelf uit deze eindeloze cirkel kan krijgen?

    [ bericht aangepast op 20 aug 2014 - 16:11 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Nooit verder dan 10000 woorden gekomen in iets van 6 jaar schrijven maar het maakt me niet heel veel uit ik vind het schrijven zelf gewoon leuk.
    Ik heb nu wel een concept en hoop dat ik het gewoon af kan maken deze keer heb wel al semi een titel maar ik zal zien of ik het af krijg.

    [ bericht aangepast op 17 sep 2014 - 22:49 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Sketches schreef:
    Nooit verder dan 10000 woorden gekomen in iets van 6 jaar schrijven maar het maakt me niet heel veel uit ik vind het schrijven zelf gewoon leuk.
    Ik heb nu wel een concept en hoop dat ik het gewoon af kan maken deze keer heb wel al semi een titel maar ik zal zien of ik het af krijg.


    Maar heb je nooit dan dat je het jammer vind dat je niks afkrijgt? Want heus, ik vind schrijven ook erg leuk, maar het knaagt gewoon aan me dat het telkens maar niet lijkt te lukken.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Nou je hebt me verkeerd begrepen, ik vroeg of je misschien nog mensen kende die misschien geibterseerd waren, ik zei "Het gaat mij NIET" om de abo's maar om Art Honeymans verhaal

    Daarom zoek ik meestal een co writer, die zijn zo inspirerend! Ze zien het verhaal op een heel andere manier dan jij en brengen ideeën in waar je misschien nog niet aan hebt gedacht, maar die wel goed zijn!:-)
    Desnoods zoek je gewoon een buddy die je verhaal leest en je helpt met je verhaallijn.=)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Daarom zoek ik meestal een co writer, die zijn zo inspirerend! Ze zien het verhaal op een heel andere manier dan jij en brengen ideeën in waar je misschien nog niet aan hebt gedacht, maar die wel goed zijn!:-)
    Desnoods zoek je gewoon een buddy die je verhaal leest en je helpt met je verhaallijn.=)
    ''

    Hm, ja, ik vind dat laatste vooral heel lastig. Er is namelijk niemand in mijn directe omgeving waar ik mijn verhalen aan laat zien, maar ik heb op Q ook geen bijzonder goede banden met mensen om zoiets zeg maar toe te vertrouwen. Ik vind het altijd zo persoonlijk haha.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)''

    Hm, ja, ik vind dat laatste vooral heel lastig. Er is namelijk niemand in mijn directe omgeving waar ik mijn verhalen aan laat zien, maar ik heb op Q ook geen bijzonder goede banden met mensen om zoiets zeg maar toe te vertrouwen. Ik vind het altijd zo persoonlijk haha.


    Wel...je kunt zoeken naar de juiste persoon en misschien vind je wel iemand waar het mee klikt.:) ik zou je best willen helpen, maar erg veel tijd heb ik niet. (Lees:,ik heb vijf dagen in de week school, sport zes dagen in de week, werk op zaterdag, heb drie verhalen met co writers, een eigen verhaal, moet huiswerk maken en daarnaast wil ik in de avond ook nog wel even gamen/serie kijken.:'))


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Wel...je kunt zoeken naar de juiste persoon en misschien vind je wel iemand waar het mee klikt.:) ik zou je best willen helpen, maar erg veel tijd heb ik niet. (Lees:,ik heb vijf dagen in de week school, sport zes dagen in de week, werk op zaterdag, heb drie verhalen met co writers, een eigen verhaal, moet huiswerk maken en daarnaast wil ik in de avond ook nog wel even gamen/serie kijken.:'))


    Hahahaha arme jij. Nu klinkt mijn leven wel heel erg rustig! Ik weet nog niet hoe ik het ga aanpakken, hoewel ik wel eerder een idee las dat me erg aansprak, dus ik hoop dat iets gaat werken. (: Bedankt voor je hulp in ieder geval!


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Denk vantevoren de verhaallijn uit en maak een samenvatting per hoofdstuk, zodat je weet wat er in komt en waar je naartoe werkt.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Hmm. Ik schrijf altijd alle grote lijnen puntsgewijs uit en probeer het in fasen te verdelen die ik een voor een uitschrijf. Voordat ik ga schrijven bedenk ik al hoe die fase ongeveer wordt afgerond. Hier houd ik me niet altijd aan, maar dat geeft niet Soms bedenk ik halverwege een beter alternatief.


    Every villain is a hero in his own mind.

    - Bedenk hoe je begint en hoe je wilt eindigen. Daartussen kan je kijken wat je wilt, maar dan heb je iets om naar toe te werken.

    - Schrijf korte verhalen. Dat kan heel inspirerend zijn een voldaan gevoel geven.

    - Geef jezelf de tijd om na een jaar alsnog verder te gaan met een verhaal. Schrijven moet leuk, spontaan en ongedwongen zijn.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Dit is zo herkenbaar. Sorry, maar ik kan je niet helpen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Hulp voor stories:
    Stap 1: Maak eerst een samenvatting waar je storie ongeveer over gaat.
    Stap 2: Ga dingen bedenken wat de hoofdpersoon in het verhaal allemaal kan gaan doen.
    Stap 3: ga het verhaal een beetje uitwerken.
    Stap 4: als je na 5-10 hoofdstukken vastloopt, ga dan een co-writer.


    "We lose ourselves in books, we find ourselves there too."

    dit heb/had ik ook (soms nog wel, maar bij verhalen die ik persoonlijk zou lezen als ze goed waren niet... idk)
    Als je even geen inspiratie hebt, verwijder en/of stop dan niet gelijk met je story. Neem even pauze, schrijf je anderen ideeën qua verhaallijn uit in word, maar wil er niet te snel aan beginnen. Ook moet je alleen een verhaal beginnen als je zeker weet dat je het kan afmaken.
    Ook is het helemaal niet erg om een langere tijd pauze te nemen van je verhaal en het is ook niet erg als het verhaal niet goed ontvangen word.
    De mening van anderen is natuurlijk wel LEUK, maar niet BELANGERIJK. Je moet altijd schrijven voor jezelf en niet voor anderen, anders krijg je toch alleen maar een verhaal dat zich aanpast op de drama van anderen, en dat is niet de bedoeling.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt!


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Heb precies hetzelfde probleem. Bij mij persoonlijk ligt het er dan vaak aan dat wanneer ik met een verhaal begonnen ben ik weer ingevingen krijg voor een ander verhaal en dat uit ga werken. En zo komt geen een verhaal af helaas. Het helpt wel als je alles op papier zet trouwens, dan weet je waar je naartoe werkt.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Cheops schreef:
    Heb precies hetzelfde probleem. Bij mij persoonlijk ligt het er dan vaak aan dat wanneer ik met een verhaal begonnen ben ik weer ingevingen krijg voor een ander verhaal en dat uit ga werken. En zo komt geen een verhaal af helaas. Het helpt wel als je alles op papier zet trouwens, dan weet je waar je naartoe werkt.


    Dit, dus. Ik merk bij mezelf dat verhalen me soms gaan vervelen, juist als ik al weet hoe het gaat eindigen. Het liefst schrijf ik verhalen zoals ik een boek lees; je leert de situatie en het personage kennen, maar je weet nog niet hoe het eindigt en je houdt jezelf dus steeds in spanning hoe het verhaal gaat lopen. En zodra ik dat in mijn hoofd heb, zodra ik al te gedetailleerd heb uitgewerkt wat er gebeurt, dan loop ik vast.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain