• ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:28 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik en helemaal geen problemen met je ideëen hierover. Verschillen maken de mens uniek en daarbij vind ik het net meer dan logisch dat jij je eigen leven indeelt. Ik vind zelf dat mensen er niet te veel over moeten doorzeuren als iemand geen kinderen wilt, want het is je eigen leven.

    Ikzelf wil wel graag kinderen op aarde brengen en het liefst al als ik halverwege twintig ben. Ik weet dat, dat vroeg is, maar ik wil graag dat mijn kinderen lang van opa en oma en mama en papa kunnen genieten als de tijd daar is. Er kan natuurlijk van alles gebeuren in mijn leven die dit kan beïnvloeden, maar voor nu zou ik graag vroeg mama willen worden. Er was een tijd dat ik geen kinderen wou, maar het laatste schooljaar heb ik veel nagedacht over dingen ie ik zo belangrijk en mooi vind en how graag ik die wil delen en doorgeven aan mijn nageslacht. Ik zou het prachtig vinden om samen naar het vaste vakantiedorp in Zwitserland te gaan met mijn kinderen, net als mijn ouders al jaren doen met mij en mijn zus en mijn vader weer met zijn ouders en zus en broers. Ik moet er nu met 17 jaar nog niet aan denken om kinderen te krijgen, omdat ik totaal niet de moeder kan zijn die ik wil zijn voor mijn kinderen. Natuurlijk kan dat met 25 ook nog niet zijn, maar dat zie ik dan wel weer. Ik weet wel dat ik voor nu oppassen leuk vind en ik single zijn prima vind. Het komt allemaal wel. Wel grappig: ik weet juist totaal niet hoeveel kinderen ik ter aarden wil brengen. Ten minste één. Ik zie een kind ook als een geschenk, in meerdere opzichten. Er zijn stellen die niet zwanger kunnen raken en dan denk ik: 'Als ik zwanger wordt, wil ik de juiste keuzes maken voor mijn kind. Voor mij 10 anderen die er wél goed voor kunnen zorgen.' Daarom wil ik klaar zijn met studeren, een stek hebben, een lieve vriend of misschien al man en het liefst al beide een baan. Dat is een belangrijke basis. Want ik wil geen kind baren als ik niet belangrijke zaken op orde heb en mijn kind dingen kan geven die het nodig heeft, terwijl dat 1) niet in et belang van mijn kind is en 2) er genoeg mensen zijn die wél alle zekerheid en zorg kunnen bieden, maar niet lukt om zwanger te worden. Dat maakt mij er extra bewust van hoe zorgvuldig je moet zijn, vind ik dan voor mezelf, met wanneer je zwanger wordt en of je er klaar voor bent. Ook samen, man en vrouw, in mijn geval, maar ook vrouw en vrouw en man en man. Maar ik denk dat de meeste mensen die mening met mij delen. Nou ja, ik wil dus graag jong kinderen baren. :')


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik wil zelf absoluut geen kinderen.
    Het idee alleen al dat ik verantwoordelijk ben dat iemand op deze aarde wordt gezet (en dus moet leven met alles hier op aarde, oorlog, honger, kutheid van andere mensen) no thanks. Die verantwoordelijkheid wil ik niet dragen.

    Ook wil ik mijn zelfstandigheid niet opofferen om 20 jaar lang alles voor een kind te doen, alles op te offeren, om dan alleen een keer met kerst bezoek terug te krijgen. Nee. Niets voor mij. Ik wil meteen resultaat zien en alles kunnen beïnvloeden. Twee dingen waarover je je grip kwijtraakt als je aan kinderen begint.

    Toch wil ik me niet steriliseren. Daar zie ik het nut niet van in. (en ik zou bang zijn voor de ingreep:))


    The night is dark and full of terrors.

    Ik snap je punt heel goed!
    Mooi dat je er zo voor durft uit te komen!

    Ikzelf wil wel heel graag kids. Het liefst als ik 22 ben. Ja, het klinkt heel jong maar ik zou t geen probleem vinden omdat ik dan een jonge moeder ben en zo met de tijd mee loop zegmaar.
    Maar uiteindelijk denk ik toch dat ik geen kinderen zal nemen. Aangezien ik een erfelijke ziekte heb waardoor mijn kinderen een paar maanden na de geboorte zullen overlijden. Dus waarschijnlijk wil ik 2 kinderen gaan adopteren. Maar dat zie ik dan nog wel weer, haha.


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Ik zou het nog niet weten.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Pabu schreef:
    Ik zou het nog niet weten.

    + Heel goed dat je voor je mening uitkomt!


    Ik snap je wel c: Nu zou ik ook echt niet moeten denken aan kinderen, maar ik ben dan ook pas achttien jaar.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Lieve Sam, ik kan soms toch zo lachen om de manier waarop je jouw mening verwoord :P Je mag wel tante worden van mijn kindjes, is dat wel goed :)?


    Life is hard and then we die

    *high five!*

    Ja, ik denk er net zo over als jij. En ook de redenen die mensen in het topic noemen, passen bij mij. Goed dat je er een topic voor hebt aangemaakt, en ook dapper. Ik heb hetzelfde met zwangerschap: no, thank you. De gedachte alleen al...

    Als het aan mij ligt, hoeft niemand meer uit te leggen waarom hij of zij geen kinderen wil. Laat ze gewoon. Wel complimenten voor quizlet, dat heel begripvol is. Dat hoor je niet altijd in real life.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:30 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    In de moderne tijd van nu zijn er wel meer vrouwen/mannen/koppels die geen kinderen willen of nemen, en ik vind niet dat iemand over zo'n keuze kan oordelen.
    Ikzelf wil denk ik ook geen kinderen nemen later, om deze redenen: de zwangerschap, de bevalling, de baby en peuterjaren met veel gehuil/weinig slaap etc, de hoge kosten voor een kind, de lange tijd dat je eraan vast hangt en ga zo maar door.
    Maar steralisatie zou ik niet laten doen persoonlijk,in ieder geval nu nog niet.

    Mentaal verander je veel over de komende jaren, dus hoe absurd het ook klinkt, over dit en de zoveel jaar zou je je nog wel kunnen bedenken.
    Of je hebt een partner doe je doodgraag ziet, en die wel een kinderwens heeft.

    Ik raad je aan om eerst nog een aantal jaren aan de pil te blijven (de prikpil of een spiraaltje als je die niet dagelijks wilt nemen)
    Dan kan je tegen je 30ste nog steeds beslissen om het alsnog definitief te maken.
    Dat is in ieder geval wat ik ga doen denk ik...


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:30 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:30 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    (...)
    Well.. nu ik op internet verder lees klopt dat inderdaad...
    Vrouwen van mijn leeftijd worden vaak afgewezen omdat ze heel jong zijn en zich nog kunnen bedenken. En ik, 22 en kinderloos, heb dus een flinke kans op zo'n afwijzing. In other words; naar ervaringen van anderen moet je je heel goed kunnen verwoorden tegenover je huisarts vooraleer je wordt doorgestuurd. En dat kan voor mij lichtelijk problematisch worden omdat mijn huisarts vrouw is, uit het midden-oosten komt en gelovig is. Dus als het ooit zo ver komt, wordt dat nog wel een leuk feest :D.


    Zorgt een spiraaltje er niet ook voor dat je niet zwanger raakt? Ik weet er niet veel van, maar als dat zo is, is dat niet handiger? Gewoon een vraagje. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Zelf ben ik er nog niet over uit of ik kinderen wil. Ik denk het wel, want ik vind dat je niet voor niets als die jaren ongesteld wordt en het lijkt me ook prachtig om iets van jou en je grote liefde te hebben. Iets wat (als het goed is) uit liefde is ontstaan. Gelukkig heb ik nog een hele tijd om na te denken of ik het wel of niet wil.
    Ik snap je beslissing wel en niet iedereen is even geschikt om kinderen te nemen en als jij denkt dat je er niet gelukkiger door wordt, dan is dat eenmaal zo. Het is jouw lichaam en jij beslist daarover. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ieder zijn eigen keus, toch?
    Ik wil er later misschien 1. Misschien 2, maar dat licht eraan of ik het leuk vind kids te hebben en dat ik het dan niet vreslelijk druk krijg later. 2 is wel het maximale ^^
    dit is trouwens de tweede keer vandaag dat ik deze vraag beantwoord een vriend vroeg me er naar


    May StarClan light your path.