• Nadat afgelopen zondag True blood na 7 mooie seizoenen toch écht is afgelopen - en ik alle boeken al honderd maal heb verslonden....Glup, geef me even...
    Ben ik nu toch echt opzoek naar een nieuw boek (lees: het liefst een nieuwe boekenreeks), want ik krijg allerlei afkick-verschijnselen. (nerd)

    Het mag gaan over vampiers (geen twilight) of heksen. Andere bovennatuurlijke wezens mag natuurlijk ook, maar mijn voorkeur gaat uit naar alle Eric's en Hallow's, de Damon's en Bonnie's, you catch my flow? (krul)

    Dus, maak me blij en vertel me iets over een goed boek of jouw favoriete serie!
    Alsjeblieft even de titel vernoemen, of het boek deel is van een reeks, en een stukje van het verhaal.

    Google is your friend, I know, maar Thalita is lui.

    O, en voor mensen die TVD opperen dus niet zo goed zijn in hints; heel lief.... Maar daar ben ik al mee bekend! (cat)

    [ bericht aangepast op 28 aug 2014 - 17:08 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    The Mortal Instruments for sure! Echt, probeer het. Eenmaal begonnen kon ik niet meer stoppen. c: Totaal 6 boeken, het zesde deel is net uit in het Engels. De rest is al in het Nederlandse te vinden.
    Hier onder de samenvatting van het eerste boek:

    Clary’s leven verandert drastisch wanneer ze in een club getuige is van een moord. Drie getatoeëerde jongeren met vreemde wapens vermoorden een andere jongen. Het vreemde aan de hele zaak is dat de vermoorde jongen in het niets verdwijnt en dat zij de enige is die de drie geheimzinnige jongeren kan zien. De jongeren zijn net zo verbaasd als Clary (15) en vertellen haar dat ze schaduwjagers zijn: het is hun taak om demonen op aarde te vermoorden en mensen te beschermen. Dan verdwijnt Clary’s moeder en wordt Clary zelf bijna vermoord door een demon. Samen met Jace, een van de schaduwjagers, ontdekt ze de waarheid over haar verleden en een verschrikkelijk gevaar dat de aarde en de wereld van de Schaduwjagers bedreigt. Eerste deel van de veelbelovende en spannende fantasyreeks 'Kronieken van de onderwereld'*, een bestseller in Amerika. Het verhaal is erg goed opgebouwd en heeft verschillende sterke plotwendingen, wat de spanning alleen maar opdrijft. Ook de dynamiek tussen de personages is erg interessant. Spannende, goed geschreven fantasy voor jongeren

    Bron: bol.com


    Als je wilt, ik heb de boeken in ePub vorm. Nederlands, behalve het laatste deel; die in het Engels.

    [ bericht aangepast op 28 aug 2014 - 17:16 ]

    De vampierkronieken van Anne Rice vind ik geweldig. Hieronder heb ik even een samenvatting geplakt van het eerste deel. Dat heet Dagboek van een onsterfelijke, dat beter bekend staat als Interview with the vampire.

    Een jongeman interviewt de vampier Louis, die hem over zijn leven vertelt dat nu al twee eeuwen duurt. Louis is vampier geworden door een beet van Lestat, de eigenlijke hoofdpersoon van de roman. De intrige draait om de ruzie tussen Louis en Lestat om de vrouwelijke vampier Claudia. Naast griezelliteratuur hebben we hier tegelijk te maken met een historische roman, omdat een groot deel zich afspeelt in het New Orleans van de 19e eeuw. Het is ook een heel erotische roman: de seksuele ondertoon die alle vampierverhalen kenmerkt, is hier veel explicieter dan gewoonlijk. De roman is destijds in de V.S. een echt 'cult'-boek geweest, compleet met fanclubs, vervolgen, toneelbewerkingen, posters, en wat dies meer zij. In de griezelliteratuur geldt hij nu reeds als min of meer klassiek. Kleine druk.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Oh supernatural series..? Oeff.. ik ben meer van de historische shit en pshychologie als ik al lees.
    Misschien dat je de Milennium trilogie kan proberen maar da's niet supernatural maar meer detective XD.
    Misschien Game Of Thrones serie boeken?


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ben laatst begonnen aan Het uur van de Engelen. Het is wel een beetje vaag en lastig te lezen (vind ik), ik ben nog niet zo ver met lezen. Maar het kan geen kwaad om te kijken, ofcourse.
    Het vervolg is Stad van de Engelen.

    Wat er op de achterkant van het boek staat:

    Als klein meisje werd Evangeline door haar vader naar het St. Rose Convent in New York gebracht. De beschermde opvoeding en de grote kennis die ze over engelen heeft opgedaan, zijn goed voor haar geweest. Nu, op haar 23ste, verandert haar rustige leven in een dollemansrit wanneer ze tijdens haar werk in de bibliotheek een brief uit 1943 aan de moeder-overste ontdekt. Als ze verder het archief induikt en met de oude Zuster Celestine praat, komt ze achter de geschiedenis van een eeuwenoude en verborgen strijd: het conflict tussen de engelengeleerden en de verschrikkelijk mooie en verleidelijke, maar uiterst gevaarlijke afstammelingen van engelen en mensen, de Nephilim. Evangeline blijkt zonder het zelf te weten in de traditie van de Angelogisten te staan. Ze begint haar missie te begrijpen en ziet het gevaar dat de Nephilim nog steeds voor de mensheid betekenen. Om te achterhalen wat de Nephilim van plan zijn en de aarde te behoeden van de ondergang zal Evangeline al haar moed en kennis moeten aanwenden. De strijd is nog niet voorbij…sterker nog, hij vlamt in alle hevigheid weer op.

    [ bericht aangepast op 28 aug 2014 - 17:34 ]

    CupidsGun schreef:
    Ik ben laatst begonnen aan Het uur van de Engelen. Het is wel een beetje vaag en lastig te lezen (vind ik), ik ben nog niet zo ver met lezen. Maar het kan geen kwaad om te kijken, ofcourse.
    Het vervolg is Stad van de Engelen.

    Wat er op de achterkant van het boek staat:
    Als klein meisje werd Evangeline door haar vader naar het St. Rose Convent in New York gebracht. De beschermde opvoeding en de grote kennis die ze over engelen heeft opgedaan, zijn goed voor haar geweest. Nu, op haar 23ste, verandert haar rustige leven in een dollemansrit wanneer ze tijdens haar werk in de bibliotheek een brief uit 1943 aan de moeder-overste ontdekt. Als ze verder het archief induikt en met de oude Zuster Celestine praat, komt ze achter de geschiedenis van een eeuwenoude en verborgen strijd: het conflict tussen de engelengeleerden en de verschrikkelijk mooie en verleidelijke, maar uiterst gevaarlijke afstammelingen van engelen en mensen, de Nephilim. Evangeline blijkt zonder het zelf te weten in de traditie van de Angelogisten te staan. Ze begint haar missie te begrijpen en ziet het gevaar dat de Nephilim nog steeds voor de mensheid betekenen. Om te achterhalen wat de Nephilim van plan zijn en de aarde te behoeden van de ondergang zal Evangeline al haar moed en kennis moeten aanwenden. De strijd is nog niet voorbij…sterker nog, hij vlamt in alle hevigheid weer op.

    Is dit een aftakking van TMI toevallig? :')
    Nope, nvm.

    [ bericht aangepast op 28 aug 2014 - 17:40 ]

    Pura schreef:
    (...)
    Is dit een aftakking van TMI toevallig? :')

    Ik ken TMI niet. Lijkt me dat het The Mortal Instruments is (aan je eerdere reactie te zien) ?

    The Chicagoland Vampires. Ze zijn behoorlijk erotisch (begint voornamelijk in boek 3, waar ik nu ben). Telt momenteel 10 boeken, maar sowieso 2 hebben een verwachte verschijningsdatum en nog een paar zijn in de planning. Daarnaast zijn er nog van die "extra's".

    Als je wilt kan ik je de ebooks geven. Heb ze wel in het engels.

    [ bericht aangepast op 28 aug 2014 - 21:28 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    – Harry Potter
    – Game of Thrones
    – Vampire Academy


    A Song of Ice and Fire heeft niet echt vampiers of zo, wel een supermooie serie verder maar voldoet niet aan de eisen.

    The Vampire Chronicles van Anne Rice.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    CupidsGun schreef:
    Ik ben laatst begonnen aan Het uur van de Engelen. Het is wel een beetje vaag en lastig te lezen (vind ik), ik ben nog niet zo ver met lezen. Maar het kan geen kwaad om te kijken, ofcourse.
    Het vervolg is Stad van de Engelen.

    Wat er op de achterkant van het boek staat:
    Als klein meisje werd Evangeline door haar vader naar het St. Rose Convent in New York gebracht. De beschermde opvoeding en de grote kennis die ze over engelen heeft opgedaan, zijn goed voor haar geweest. Nu, op haar 23ste, verandert haar rustige leven in een dollemansrit wanneer ze tijdens haar werk in de bibliotheek een brief uit 1943 aan de moeder-overste ontdekt. Als ze verder het archief induikt en met de oude Zuster Celestine praat, komt ze achter de geschiedenis van een eeuwenoude en verborgen strijd: het conflict tussen de engelengeleerden en de verschrikkelijk mooie en verleidelijke, maar uiterst gevaarlijke afstammelingen van engelen en mensen, de Nephilim. Evangeline blijkt zonder het zelf te weten in de traditie van de Angelogisten te staan. Ze begint haar missie te begrijpen en ziet het gevaar dat de Nephilim nog steeds voor de mensheid betekenen. Om te achterhalen wat de Nephilim van plan zijn en de aarde te behoeden van de ondergang zal Evangeline al haar moed en kennis moeten aanwenden. De strijd is nog niet voorbij…sterker nog, hij vlamt in alle hevigheid weer op.

    Hé - eindelijk iemand die het boek kent! Ik ben maar voorbij de eerste paar hoofdstukken gekomen, maar ik wil er mijn tijd voor nemen. Eerst was ik nogal redelijk confuus namelijk.

    OT: Ik heb geen flauw idee welke boeken. Fallen, wellicht? Er zijn nog enkele andere delen van.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik vind de boeken van alyson noel helemaal geweldig.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Ik vind de serie 'Tunnels' heel goed.


    Every villain is a hero in his own mind.

    De serie tunnels, Darren Shan (miss een beetje kinderachtig), de saga van Larten Crepsley of Artemis Fowl? Hahaha, sorry als ze een beetje kinderachtig zijn, ik kwam er ineens op ^^

    Academicus Vampyrus, heeft ook een spin-off


    If a writer falls in love with you, you can never die

    - Half Bad van Sally Green
    - De Darkest Powers trilogie van Kelley Armstrong
    - Dead Witch Walking van Kim Harrison
    - Cinder van Marissa Meyer (heeft niet echt heksen, maar wel magie en bovennatuurlijke wezens. ^^)


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel