• Hier is het speeltopic!
    We beginnen dat iedereen in de trein zit. Dit geldt niet voor de slaven, want zij hebben over het algemeen geen thuis meer. Hun ouders zijn gevlucht of gestorven.

    Het idee

    Voldemort is al een paar jaar aan de macht en heeft de organisatie van Zweinstein helemaal omgegooid. De afdeling van Huffelpuf is verdwenen. Bijna alle volbloed leerlingen zijn ingedeeld bij Zwadderich, de halfbloeden zijn verdeeld over Ravenklauw en Griffoendor (uitzonderingen daargelaten).
    Er worden lijfstraffen uitgevoerd, de sfeer is een beetje hetzelfde als in de laatste HP film

    De volbloeden hebben verschillende privileges:
    - Zij hebben een eigen slaaf.
    - Zij hebben grotere en luxere slaapruimten.
    - Zij kunnen Leer van de Zwarte Kunsten als extra vak kiezen.
    - Zij mogen zwerkballen.
    - Ze kunnen eventueel een persoonlijkheidsherbeoordeling aanvragen als ze wensen ove te stappen naar een andere afdeling (doorgaans naar Zwadderich).

    Halfbloeden krijgen daarentegen afgedankte kleding van de volbloeden. Zij mogen wel les volgen, maar worden in alles benadeeld door hen die van puur bloed zijn.

    Modderbloedjes zijn ‘ondersteunend personeel’ en hebben helemaal geen rechten. Zij volgen geen onderwijs, maar vervullen de rol van huiselfen. Hun meesters bepalen alles voor hen: de kledij die ze dragen, hoe ze hun dag doorbrengen en wat ze eten.


    Regels
    Dit verhaal zal een MSV worden. Voor meer uitleg hierover kun je hier kijken.

    In het kort komt het hierop neer:
    - MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    - MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs. Iedereen heeft evenveel in te brengen.
    - MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    - Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.
    - Er is geen maximum aantal personages, maar maak het niet niet te bond. Het is fijn als je met weinig begint (2 of 3) en eventueel later mensen erbij maakt.
    - Wanneer je besluit te stoppen met het verhaal, is het de bedoeling dat je je personage er zelf uitschrijft, zodat het verhaal door blijft gaan.


    Personages:

    Slaven
    Alaine S. – Jeffrey , slavin van River]
    Amelia Clarke – Demi , slavin van Castor
    Angelina Merus – Mevalina], slavin van Celestino
    Dean Samuels – Anouschka, slaaf van onbekend
    Gaby June Fields– Marijn, slavin van onbekend
    Hannah Jill Fleming – Lisanne , slavin van Suzuka Nakamoto
    Jasmijn Victore – Jeffrey, slavin van Jack
    Lucas Merryclock – Marieke , slaaf van Lola
    Lucy Green – ArianatorXx , slavin van Bryan
    Nora Alycante – Chloë , slavin van Juvenalis
    Onyx Victore – Natas, slavin van Van
    Pipkin McKinnon – Ellen , slaaf van Freya
    Rosabelle Evans – Silvana slavin van Hayden
    Stacey Kentwell – ArianatorXx , slavin van Lenin
    Zoë Gray – Fantasy0Girl, slavin van Glenn

    Zwadderich
    Aletta Ingrid Wolff – Marieke , meesteres van onbekend
    Bryan Blackwood [VB] – Ellen , meester van Lucy
    Freya Reeves [VB] – Lisa, meesteres van Pipkin
    Glenn Murray [VB] – Demi , meester van Zoë
    Jack Leaf [VB] – Marjanne, meester van Jasmijn
    Juvenalis Vivian [VB] – Jeffrey , meester van Nora
    Lenin Stavolov [VB] – Natas , meester van Stacey
    Lola Jones [VB] – ArianatorXx, meesteres van Lucas
    Suzuka Nakamoto [VB] – Delano, meesteres van Hannah
    Van Carlton Madden [VB] – Alicia , meester van Onyx

    Griffoendor
    Donathan "Don" Westwick [HB] – Maartje
    Eleanor Townsend [VB] – Anouschka, meesteres van onbekend
    Jake Milligan [HB} – Silvana
    Jenna Shaw [HB] – Fantasy0girl
    Katja Springfield – Marijn

    Ravenklauw
    Asalour Totelaer [HB] – Alicia
    Castor Deimos [VB] – Chloë , meester van Amelia
    Celestino Sutherland [VB] – Margot, meester van Angelina
    Hayden Williams [VB] – Lisa , meester van Rosabelle
    Juanita Belladonna Gomés Suarez [HB] – Natas
    Logan Waterman [HB] – Marjanne
    Luca Tylar [HB} – Ellen
    Nevaeh Reed [HB] – Demi
    River Winchester [VB] – Maartje, meesteres van Alaine

    Overig:
    Ophelia Salome Vanca "Banshee" Von Ruden-Erimar [VB] – Alicia, voormalig meesteres van Jasmijn

    Leerlingen:
    Schoolhoofd – Severus Sneep (M)
    Astronomie – Isis Oswald (V)
    Bezweringen – Sesamore Switch (M)
    Geschiedenis van de Toverkunst – Theodore Boterberg (M)
    Kruidenkunde – Ida Volos (V)
    Leer der Oude Runen – Aldred Wolkenveldt (M)
    Toverdranken – Hildebrand Slakhoorn (M)
    Transfiguratie – Daphne Roselier (V)
    Verzorging van Fabeldieren – Walter Vleeschhouwer (M)
    Verweer Tegen de Zwarte Kunsten – Abel Murray (M)
    Voorspellend Rekenen – Felix Gustáv (M)
    Zwarte Kunsten – Cain Blinker (M)

    Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Jager 1:
    Jager 2:
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:
    Wachter: Robin Tigrisblack


    Zwadderich
    Wachter: Rick James Blake
    Jager 1: Rose Marlene Malfoy
    Jager 2: Angelina Jones
    Jager 3:
    Drijver 1: Jack Leaf
    Drijver 2: Glenn Murray
    Zoeker: [


    Ravenklauw
    Wachter: Castor Deimos
    Jager 1: Alicia Adriana Hale
    Jager 2: Celestino Sutherland
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:


    Verwante topics:
    Inschrijftopic.
    Rollenstory
    Speeltopic 1, speeltopic 2

    [ bericht aangepast op 17 okt 2014 - 10:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Weer keek Stacey hem met grote ogen aan. Was hij gek ? Die mensen verdienden geen excuses. Ze hadden me wel opgevoed maar niet goed. Ze wist dat het niet slim was om hem tegen te spreken en knikte. Wat kon ze ook anders doen ? Met een zucht haalde ze een hand door haar haren.


    ~ I have found that if you love life, life will love you back.

    'Mooi zo. Dan is het nu tijd om te gaan slapen. Mijn nachtrust is erg belangrijk voor me.' Hij kleedde zich uit, doofde de lichten met zijn stok gleed onder zijn deken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jenna liep met het boek naar de leerlingenkamer van Griffoendor. Daar pakte ze haar schooltas en plofte daarna in een van de grote stoelen, om daar te wachten tot ze naar de les moest.

    Vraagje:
    Welke les is er eerst eigenlijk? Is er een rooster gemaakt met lessen?

    [ bericht aangepast op 30 aug 2014 - 19:48 ]


    But Miss Everdeen, it are the things we love the most, that destroy us.

    'Prima.'
    Van verliet de ruimte met wapperend gewaad en ging op weg naar de Grote Zaal. De afdelingstafel van Zwadderich zat al aardig vol toen hij aankwam, maar het bleek dat Jack nog niet aan het ontbijt verschenen was. Mooi zo.
    Van zakte tegenover Lola neer, maar negeerde haar aanwezigheid, terwijl hij een kan met koffie naar zich toe trok en toast met marmelade begon te besmeren.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Voorzichtig tikte Jasmijn Jack aan.
    'Het is etenstijd,' fluisterde ze toen, 'ze wachten vast al op u.'

    Jack opende zijn ogen, maar vond het niet zo'n prettig aangezicht om te onwaken met Jas,ijns gezicht op zij. Netvlies. Hij duwde har van zich af, maar niet zo erg dat ze der wat aan over zou houden.
    'Ben je gek?' vroeg hij en hij rekte zich uit. 'Je bent ziek. Wil je me soms aansteken?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jasmijn schudde haar hoofd en zette nog een stap naar achteren.
    'Ik voel me al iets beter,' zei ze zacht, 'maar ik dacht dat u het ook niet fijn zou vinden als.. als u het ontbijt zou missen. Het spijt me.'

    Jack zuchtte, want dat was geen verkeerde redenering.
    'Best.'
    Hij trok het schoolgewaad aan dat al op het voeteneinde van zijn bed lag en zorgde er daarbij voor dat Jasmijn voldoende zicht kreeg op zijn lichaam. Zo zou ze het zich waarschijnlijk weer goed kunnen herinneren.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jasmijn voelde alweer zenuwen opspelen toen Jack zich uitkleedde. Zonder haar gezicht af te wenden keek ze toch een andere kant op.
    'Moet ik..nog iets voor u doen?' vroeg ze met trillende stem.

    'Voor nu niet,' antwoordde Jack zelfingenomen en hij liep naar haar toe om over de zachte huid van haar gezicht te strijken. 'Maar ik wil dat je hier op me wacht, zodra de lessen voorbij zijn.'
    Jack zag de blik in haar ogen en grinnikte. 'Kom nou toch, doe nou niet meteen alsof dat het ergste is dat je zal overkomen dit jaar.Ik heb een heleboel leuks voor je in petto, wist je dat?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hannah keek even naar de foto en zei daarna "Maar als je nichtjes het niet mogen weten waar denken ze dan dat je een bent?"


    A horse of course

    Jasmijn wist niet wat ze moest zeggen. Ze was er al bang voor geweest, maar als ze dat zei kwam dat zeker niet goed over. Ze wilde echter ook niet liegen en dus haalde ze haar schouders maar op en wendde haar gezicht weer af.

    Jack schudde zijn hoofd en kneep in haar wang zodat ze hem weer aankeek.
    'Gedraag je niet als het geslagen hondje, Jasmijn. Ik had eigenlijk het idee om je wat... rustiger te behandelen, maar daar zie ik nu maar flink vanaf.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jasmijn schudde haar hoofd.
    'Nee..dat..dat is niet nodig! Het spijt me dat ik wegkeek..'

    'Waarom doe je het dan?' mompelde Jack onverschillig en hij keek op zijn horloge. 'Nou, je weet wat je moet doen, hè?'
    Hij schoof haar zonder pardon aan de kant en beende zijn slaapkamer uit, op weg naar de Grote Zaal voor het ontbijt. Hij moest nog opschieten ook. Jasmijn had hem flink opgehouden met haar zielige gedoe.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes