• Ehmm.. Dus ik zit al 8 dagen op de middelbare school. De eerste dag was wel even stress, maar dat is logisch. De volgende 3/2 dagen was ik heel erg bang etc. Dus ik heb mezelf in stukken gebracht, en tegen mezelf gezegd dat ik gewoon moet chillen, rustig aan moet doen. Maar de stress is weer terug. Ik begin al weinig te eten, ik heb 't kotsgevoel als ik eten zie( niet altijd). Trilbenen, of zelfs m'n hele lijf. In de ochtend krijg ik niks op, te veel stress & het gevoel dat ik moet kotsen. Ik weet wat de gevolgen er van zijn. Niet normaal kunnen leven, weinig eten dus afvallen, afvallen, dun worden, te dun anorexia. Dus dat wil ik helemaal niet. Iemand tips hoe ik dit kan vermijden? tips voor 'n normaal school leven, zonder stress en al die dingen?
    Op school krijg je altijd stress, toets of andere dingen, maar het is niet meer normaal als je het elke dag hebt, zelfs als je geen lessen hebt... Of een mentoruitje hebt.

    Btw, kpop fans?

    Apart. Misschien kun je het tegen je mentor/coach zeggen en hem/haar om hulp vragen? En je ouders, of wie er ook bij je thuis wonen ook, obviously. Hoe lastig het ook is, je moet toch eten.. Misschien kun je je eten meenemen naar school en het daar op eten. Weet je waarom je het zo eng vind? Is dit je éérste keer op een middelbare school? Waar ben je bang voor, dat er anders is als je vorige school?
    Ik weet het ook niet hoor, ik heb hier namelijk nooit last van.. Maar ik wil je graag helpen! Ook als je alleen een luisterend oor (of lezend oog) nodig hebt! ;]
    Het komt vast goed! In elk geval sterkte! (flower)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    Apart. Misschien kun je het tegen je mentor/coach zeggen en hem/haar om hulp vragen? En je ouders, of wie er ook bij je thuis wonen ook, obviously. Hoe lastig het ook is, je moet toch eten.. Misschien kun je je eten meenemen naar school en het daar op eten. Weet je waarom je het zo eng vind? Is dit je éérste keer op een middelbare school? Waar ben je bang voor, dat er anders is als je vorige school?
    Ik weet het ook niet hoor, ik heb hier namelijk nooit last van.. Maar ik wil je graag helpen! Ook als je alleen een luisterend oor (of lezend oog) nodig hebt! ;]
    Het komt vast goed! In elk geval sterkte! (flower)


    Nou ik ken m'n mentor pas 8 dagen ofzo. Dus ik durf het nog niet echt zeggen. Ik weet namelijk niet echt veel over m'n mentor. En ik had het er al over gehad met mijn moeder. Ze zegt dat ik minder moet stressen, maar dat kan ze wel makkelijk stressen. En ja, ik eet wel op school, 'n broodje of soms 2, ik koop soms iets in de kantine. Eigenlijk weet ik niet hoezo ik zo bang ben, en waarvoor. Ik het begin vond ik het niet raar dat ik stress had, het was ook de eerste keer op een middelbare school. Maar nu snap ik het echt niet, ik heb nog geen toetsen, word niet gepest. Idk. Ik sta gewoon in de ochtend op, en heb dat gevoel. Trillen, kotsbewegingen.

    Ben je misschien bang dat mensen naar je gaan kijken en je gaan vooroordelen? Ik had heel veel problemen op de middelbare en ik was ook bang ik was bang wilde niet eten etc. Als ik jou was zou ik proberen iets mee te nemen wat je lekker vind. Of bijvoorbeeld maak een lijstje in je agenda van: elke keer als je wat eet op school ook al is het een beetje dat je jezelf een beetje beloont.

    DrMasters schreef:
    Ben je misschien bang dat mensen naar je gaan kijken en je gaan vooroordelen? Ik had heel veel problemen op de middelbare en ik was ook bang ik was bang wilde niet eten etc. Als ik jou was zou ik proberen iets mee te nemen wat je lekker vind. Of bijvoorbeeld maak een lijstje in je agenda van: elke keer als je wat eet op school ook al is het een beetje dat je jezelf een beetje beloont.



    Om eerlijk te zijn weet ik het niet. Ben wel onzeker van mezelf, maar verder heb ik daar geen probleem mee. Ze kennen me niet, ik hun ook niet. Ik neem wel 1/2 broodjes mee en dat eet ik wel op. Moet wel. In de ochtend niks, dan moet ik wel iets eten tussen de pauze.

    Vein schreef:
    (...)


    Om eerlijk te zijn weet ik het niet. Ben wel onzeker van mezelf, maar verder heb ik daar geen probleem mee. Ze kennen me niet, ik hun ook niet. Ik neem wel 1/2 broodjes mee en dat eet ik wel op. Moet wel. In de ochtend niks, dan moet ik wel iets eten tussen de pauze.
    Ik zeg je als je niks eet als ontbijt probeer of yoghurt te eten of thee te drinken, Tenminste iets dat je in je buik hebt, je bent nog jong je groeit nog er giert vanalles door je lichaam. En ik denk dat het is omdat je helemaal moet wennen aan de nieuwe situatie.

    DrMasters schreef:
    (...) Ik zeg je als je niks eet als ontbijt probeer of yoghurt te eten of thee te drinken, Tenminste iets dat je in je buik hebt, je bent nog jong je groeit nog er giert vanalles door je lichaam. En ik denk dat het is omdat je helemaal moet wennen aan de nieuwe situatie.



    Yoghurt zou ik wel kunnen proberen. Maar gaat dat wel werken? Krijg ik daar m'n buik tenminste 'n beetje vol van? het is niet fijn om met een lege maag naar school te gaan. En thee drink ik elke dag, haha. Misschien moet ik er wel aan wennen idd. Ik ben ook verlegen van natuur, dus het is iets moeilijker, hopelijk komt het goed.

    Vein schreef:
    (...)


    Yoghurt zou ik wel kunnen proberen. Maar gaat dat wel werken? Krijg ik daar m'n buik tenminste 'n beetje vol van? het is niet fijn om met een lege maag naar school te gaan. En thee drink ik elke dag, haha. Misschien moet ik er wel aan wennen idd. Ik ben ook verlegen van natuur, dus het is iets moeilijker, hopelijk komt het goed.
    Ja, probeer er anders stukjes fruit of noten in te doen, het hoeft niet zoveel te zijn maar dan zit je tenminste vol en ga je niet met een lege maag naarschool, met een lege maag kan je je ook niet goed concentreren en je moet wel ontbijten anders kom je de dag niet deur, je moet even wennen maar gewoon hele kleine beetjes eten, desnoods als je geen yoghurt will probeer anders fruit. Als het maar iets is waar je kan vullen. Ik zelf at als ontbijt wel een broodje maar dan nam ik ongeveer zelf een ontbijtkoek mee, als ik honger had of iets anders. Je hebt ook dubbel op dan zit er of melk of iets anders tussen. En dat vult ook wel.

    Als je nog vragen heb mag je me altijd PBen of GBen ik weet hoe de overgang is van Basis naar Middelbare (ben inmiddels afgestudeerd van het MBO en werk nu 42 uur in de week) ik heb precies wat jij had ook gehad toen ik van middelbaar naar MBO ging.

    DrMasters schreef:
    (...) Ja, probeer er anders stukjes fruit of noten in te doen, het hoeft niet zoveel te zijn maar dan zit je tenminste vol en ga je niet met een lege maag naarschool, met een lege maag kan je je ook niet goed concentreren en je moet wel ontbijten anders kom je de dag niet deur, je moet even wennen maar gewoon hele kleine beetjes eten, desnoods als je geen yoghurt will probeer anders fruit. Als het maar iets is waar je kan vullen. Ik zelf at als ontbijt wel een broodje maar dan nam ik ongeveer zelf een ontbijtkoek mee, als ik honger had of iets anders. Je hebt ook dubbel op dan zit er of melk of iets anders tussen. En dat vult ook wel.

    Als je nog vragen heb mag je me altijd PBen of GBen ik weet hoe de overgang is van Basis naar Middelbare (ben inmiddels afgestudeerd van het MBO en werk nu 42 uur in de week) ik heb precies wat jij had ook gehad toen ik van middelbaar naar MBO ging.


    Awh, bedankt voor de tip. Ik ga het proberen. *Adem in adem uit* Ik denk dat ik een appel/banaan whatever ga eten. Dat lukt tenminste. Had ik al geprobeerd. En als ik vragen mag, had je het moeilijk? Ging het na een jaar beter of niet?

    Vein schreef:
    (...)

    Awh, bedankt voor de tip. Ik ga het proberen. *Adem in adem uit* Ik denk dat ik een appel/banaan whatever ga eten. Dat lukt tenminste. Had ik al geprobeerd. En als ik vragen mag, had je het moeilijk? Ging het na een jaar beter of niet?
    Ik ben helaas het type dat vanaf dr 3 tot dr 17e is gepest.

    Ik was de 1e twee week van de brugklas ook heel gestrest. Ik weet nog dat ik een keer vet moest huilen en toen was het wel goed. Ik kan je als tip geven om dingen te doen waar door je aan andere dingen gaat denken. Zoals leuke series of films kijken, spreek af met mensen met wie je het altijd leuk hebt?
    Sterkte (en nee sorry ik ken kpop niet)


    Alleen maar tranen van geluk

    DrMasters schreef:
    (...) Ik ben helaas het type dat vanaf dr 3 tot dr 17e is gepest.



    Dat is dan een ander verhaal ://

    Rowling schreef:
    Ik was de 1e twee week van de brugklas ook heel gestrest. Ik weet nog dat ik een keer vet moest huilen en toen was het wel goed. Ik kan je als tip geven om dingen te doen waar door je aan andere dingen gaat denken. Zoals leuke series of films kijken, spreek af met mensen met wie je het altijd leuk hebt?
    Sterkte (en nee sorry ik ken kpop niet)



    Nja ik hoop dat ik maandag weer normaal naar school kan.

    Ik heb het ook, zeker rond deze periode (geen idee hoe het in Nederland zit, maar hier in België begint de school op 1 september, wat betekent dat dit mijn laatste vrije dagen zijn). Dan krijg ik vreselijke paniekaanvallen, buikpijn, geen honger, misselijkheid, ontzettende hartkloppingen en slapeloosheid. Vaak valt het op de dag zelf reuze mee, maar de dagen ervoor zijn doodeng. Ik weet niet, maar ik ben gewoon heel erg bang dat er iets ergs gaat gebeuren, dat er een of andere roddel over me verspreid is of zo. Ik weet dat dit heel onrealistisch is, maar bij mij heeft het vooral te maken met m'n verleden als slachtoffer van pesterijen en buitensluiting. Ik kan maar één tip geven; praat erover met iemand, liefst een psycholoog o.i.d. Je mag me trouwens ook altijd een berichtje sturen als je wilt praten of zo. (;

    [ bericht aangepast op 29 aug 2014 - 22:20 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Komt vast goed! Ik heb er in elk geval vertrouwen in! Het is ja ook hartstikke spannend.. Je leert vanzelf je klasgenoten en mentor (en andere leraren) beter kennen en dan went het wel en merk je dat er helemaal niets is om voor te stressen. En dan lach je om jezelf, om hoe je nu was! Je moet er gewoon even overheen stappen, over het verlegen gedoe en het gestress. En helemaal niet bang zijn voor wat anderen van je vinden. Want júist als jij laat zien dat je twijfelt en verlegen bent, gaan de mensen erop in. Daar is helemaal geen reden voor, want waarschijnlijk is grotendeels van je nieuwe klas gestresst en zenuwachtig omdat ze naar de middelbare school gaan.
    En geloof me, er is niets engs aan de middelbare school. Ik zit er nu al 7 jaar op en ik weet niet meer beter. Dus het komt allemaal vanzelf! Gun jezelf die rust en geniet er juist van! (:


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Brownstone schreef:
    Ik heb het ook, zeker rond deze periode (geen idee hoe het in Nederland zit, maar hier in België begint de school op 1 september, wat betekent dat dit mijn laatste vrije dagen zijn). Dan krijg ik vreselijke paniekaanvallen, buikpijn, geen honger, misselijkheid, ontzettende hartkloppingen en slapeloosheid. Vaak valt het op de dag zelf reuze mee, maar de dagen ervoor zijn doodeng. Ik weet niet, maar ik ben gewoon heel erg bang dat er iets ergs gaat gebeuren, dat er een of andere roddel over me verspreid is of zo. Ik weet dat dit heel onrealistisch is, maar bij mij heeft het vooral te maken met m'n verleden als slachtoffer van pesterijen en buitensluiting. Ik kan maar één tip geven; praat erover met iemand, liefst een psycholoog o.i.d. Je mag me trouwens ook altijd een berichtje sturen als je wilt praten of zo. (;


    Heb je dit al langer? Bij mij begint het gestress in de ochtend, als ik naar school fiets, of op school ben is het veel minder. Ik ben bang voor iets, maar heb geen idee wat het is.. Het begint me al te irriteren, het liefst zou ik ook gewoon zo een groot broodje opkrijgen, zoals mijn klasgenoten.