• Het voelt alsof de tijd voorbij is gevlogen, nu ik dit jaar alweer mijn eindexamens mag maken en dan (hopelijk) mijn vwo diploma op zak heb aan het eind van het schooljaar. Hierbij komt echter nog wat kijken, namelijk een profielwerkstuk. P.O's, essays en andere werkstukken zijn een beetje mijn ding, dus ik wilde voor mijn pws echt alles uit de kast halen. Er waren zoveel onderwerpen die me aanspraken, maar uiteindelijk heb ik toch mijn hart gevolgd en ga ik doen wat ik het allerliefste doe: schrijven.
    Aangezien op mijn school niemand ooit een pws maakt voor het vak Nederlands, moest de sectie Nederlands flink in overleg gaan voor mijn plan. Uiteindelijk is me verteld dat het schrijven van een boek toegestaan is, maar er móet een onderzoek bij zitten. Wat voor een onderzoek ik ervan maak, mag ik min of meer zelf weten (denk aan een onderzoek over hoe je spanning in een boek brengt, over realistische personages, over de tijd waarin mijn verhaal zich afspeelt etcetera). Nu is dit natuurlijk wel heel veel werk bij elkaar, dus heb ik besloten een kort verhaal te schrijven (ca 40.000 woorden).

    Ik ben momenteel druk bezig aan een verhaal dat ook hier op Quizlet staat, Limbo genaamd. In eerste instantie wilde ik dit verhaal gewoon uitwerken voor mijn pws, maar het gaat me niet lukken om het nog tot een kort verhaal te maken. Herschrijven vind ik zonde, het verhaal zou niet meer kloppen. Daarnaast heb ik mezelf beloofd Limbo ooit uit te werken tot een waardig boek van minstens 80.000 woorden. Dus begin ik een nieuw verhaal, maar wel met elementen uit Limbo. Zo gebruik ik dezelfde titel, hoofdpersonages en een aantal gebeurtenissen. Het voornaamste verschil is de periode waarin het zich afspeelt: waar het oude verhaal rond de industriële revolutie speelt, speelt het nieuwe verhaal in de moderne tijd.

    Een zeer schematische samenvatting: Limbo is een soort spookstad: op het eerste gezicht ziet het er niet veel anders uit dan andere steden, maar het grootste deel van de stad is verlaten en verwaarloosd. Zo nu en dan stopt er een trein op het station van Limbo. De passagiers hebben geen benul van hoe ze in de trein zijn gekomen, ze hebben zelfs nog nooit van Limbo gehoord. Het wordt pas echt vreemd als ze ontdekken dat het onmogelijk is de stad uit te komen: als je de stad uit wil lopen, wordt je vanzelf weer wakker in de trein die naar Limbo gaat.
    De gedachte hierachter heeft allemaal te maken met het woord 'limbo' zelf. In de rooms-katholieke kerk werd limbo vroeger gezien als een 'wachtkamer' voor de hemel of de hel, vergelijkbaar met het vagevuur. Het verschil is echter dat je het vagevuur weer uit komt, en limbo in principe niet. Hier gingen bijvoorbeeld ongedoopte kinderen heen, mensen over wiens ziel niet geoordeeld kon worden. Nu heb ik verder niks met religie, maar het heeft me wel geïnspireerd tot dit verhaal. Bovendien is limbo Latijn voor 'rand', de rand tussen leven en dood dus als het ware. In mijn verhaal wil ik Limbo een plek maken waar mensen die in coma liggen heengaan.

    Sooo... dat is mijn plan voor mijn pws :3. Ik weet nog niet of ik het op Quizlet ga zetten, aangezien dat waarschijnlijk heel verwarrend is voor de lezers van mijn 'oude' Limbo. Maar als er interesse voor is, vind ik daar vast een oplossing voor. Het is namelijk wel heel motiverend als mensen je verhaal lezen en tips geven ^^.

    Moet ik dit verhaal op Quizlet zetten?

    80.0% (12 stemmen)
     
    Ja

    20.0% (3 stemmen)
     
    Nee


    i put the fun in funeral

    tl;dr! Maar zet het sowieso op quizlet 8D

    Laatste klas is beste klas. Maak er een leuk jaar van ^.^


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    tl;dr! Maar zet het sowieso op quizlet 8D

    Laatste klas is beste klas. Maak er een leuk jaar van ^.^


    x'D
    Dankje Ali ^^.


    i put the fun in funeral

    Ik wil het echt wel lezen, klinkt superinteressant!


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Reno schreef:
    Ik wil het echt wel lezen, klinkt superinteressant!


    Awesome, ik laat het je wel weten als ik het online zet ^^.


    i put the fun in funeral

    Ik ben bang in verband met auteursrechten en plagiaat, je kan wel zeggen dat je die story zelf hebt geschreven maar als ze het op internet terugvinden gaan ze het meteen onder plagiaat steken. Al klinkt het wel zeer leuk!


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    Ik ben bang in verband met auteursrechten en plagiaat, je kan wel zeggen dat je die story zelf hebt geschreven maar als ze het op internet terugvinden gaan ze het meteen onder plagiaat steken. Al klinkt het wel zeer leuk!


    O, dat is wel iets waar ik rekening mee moet houden ja. Maar ik denk dat als ik mijn begeleiders erover inlicht, ze daar geen probleem van gaan maken hoor. En dankjewel ^^.


    i put the fun in funeral

    Oh, wat een leuk idee om een verhaal als profielwerkstuk te schrijven! Succes ermee, het klinkt in ieder geval heel interessant. (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    Oh, wat een leuk idee om een verhaal als profielwerkstuk te schrijven! Succes ermee, het klinkt in ieder geval heel interessant. (:


    Thanks! c:


    i put the fun in funeral

    JAAAA!

    Skrivbar schreef:
    JAAAA!


    Dus het is niet te verwarrend? :p


    i put the fun in funeral