• De stelling van deze week luidt:
    Scholen zouden meer aandacht moeten geven aan milieuvervuiling en dierenmishandeling in hun lesprogramma's.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Nee.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik weet het niet, ik twijfel.
    Binnen Nederland word het wel gedaan, behalve over dierenmishandeling. Al weet ik niet hoe ze dat zouden moeten doen, er zullen genoeg kinderen zijn die niet tegen die beelden kunnen. Dus daar zeg ik nee tegen.

    Maar toen ik op Bali was, ze hebben daar geen enkel besef van milieuvervuiling die ze zelf aanrichten. Daar is het gewoon ernstig. Ze maken een kuil en pleuren al hun afval daar in wat ze vervolgens af fikken, inclusief het plastic en andere schadelijke stoffen.

    Als je het zo bekijkt, zou niet alleen in Nederland/België dat onderwerp onder de aandacht gebracht moeten worden op school, maar over de hele wereld. Want met z'n alle zorgen we voor milieuvervuiling, dus vind ik ook dat iedereen zich bewust moet zijn van de gevolgen van hun eigen schade.

    Wel dierenmishandeling, niet milieuvervuiling. Ik wordt doodgegood erover


    yesterday was history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that`s why it`s called the present.

    Oneens. Naar mijn mening besteden de meeste scholen daar wel degelijk aandacht aan.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Mee eens. Bij mij op school leren we toch niks in de les, dus dan kunnen ze het beter daarover hebben dan over hun famillie. Mee eens!


    One day I'll be in Middle Earth

    Brownstone schreef:
    Eens. Ik vind dat er veel meer maatschappelijke thema's en discussies aan bod moeten komen in het leerprogramma, maar dan wel niet op zo'n suffe "Oké kinderen, nu gaan we het hebben over wateroverlast, neem allemaal jullie boek op pagina 109 en los de eerste vier oefeningen op, als je iets niet snapt zeg je het maar"-manier. En ook niet met zo van die kinderachtige spelletjes. Men moet kinderen en jongeren meer leren over hoe de wereld in elkaar zit, vind ik, maar dan moet het wel interactiever gebeuren en niet enkel en alleen moraliserende praat zijn. Alleen gebeurt dat volgens mij niet omdat ze hier momenteel maar aan één ding denken, namelijk aan besparingen in het onderwijs.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Perongeluk dubbeltpost.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2014 - 11:36 ]


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Verschilt per school, denk ik. De ene school besteedt er meer aandacht aan dan de ander. Ikzelf vind het best belangrijk dat kinderen er iets over leren, maar of dat nou echt top prioriteit is? I don't know..


    26 - 02 - '16

    JamesPotter schreef:
    Aan de ene kant ben ik voor, want op sommige scholen gebeurd dat echt te weinig, maar ik weet dat sommige kinderen er niet tegen kunnen. (En dan vooral niet tegen de dierenmishandeling). Bij die kant ben ik dus tegen.


    chaos makes the muse

    Ik heb hier lessen over gekregen, vooral milieu en voedselprobleem. Ik moest die dingen zelfs kennen voor mijn examens! Ik vind dit eerder iets voor de middelbare school, ook omdat je dan pas echt aan de toekomst gaat denken en aan je eigen leven waar dat een grote invloed op kan hebben... In de lagere school kan je natuurlijk wel al projecten doen en bvb spreekbeurten laten houden over het broeikaseffect enzo


    Mhm?

    Ik ben het hier niet mee eens...
    Het is heus niet dat het niemand boeit maar de meerderheid van de scholieren boeit het niet zoveel . Er zijn vakken die meer in het belang zijn ( wiskunde geschiedenis etc. ) . En omdat er al wel soms een beetje over word vertelt vind ik dit goed genoen .


    -

    girltough schreef:
    Er moet zoiezo meer aandacht komen voor de misstanden in de wereld, als je niet weet wat er aan de hand is kun je er ook niets aan doen. De jeugd is de toekomst van morgen.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Zaynsmirrorr schreef:
    Ik ben het hier niet mee eens...
    Het is heus niet dat het niemand boeit maar de meerderheid van de scholieren boeit het niet zoveel . Er zijn vakken die meer in het belang zijn ( wiskunde geschiedenis etc. ) . En omdat er al wel soms een beetje over word vertelt vind ik dit goed genoen .

    We maken onszelf dood maar we kunnen wel met breuken rekenen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Carmilla schreef:
    (...)
    We maken onszelf dood maar we kunnen wel met breuken rekenen.


    Awwwyesss


    i put the fun in funeral

    Carmilla schreef:
    (...)
    We maken onszelf dood maar we kunnen wel met breuken rekenen.


    Volgensmij begrijp jij mij verkeerd ik zeg niet dat je er geen aandacht aan moet besteden ik zeg dat extra niet nodig is


    -