• Hallo allemaal!
    Na een tijdje wachten hebben we eindelijk toestemming om deze wedstrijd te beginnen!
    Het idee is natuurlijk dat we door middel van enkele opdrachten één winnaar bekomen.


    Verder hebben we plaats voor tien à vijftien deelnemers, deze mogen zich hieronder aanmelden.

    In totaal hebben we 6 rondes. Elke ronde duurt anderhalve tot twee weken, waarna een halve week volgt voor de verbetering en het jureren.

    Alle opdrachten zijn terug te vinden in deze story

    Juryleden:
    x Cenation
    x Vashton
    x Stradlin
    x LastFistKiss

    Deelnemers:
    x Nuevo
    x Assassin
    xSquare 1
    x Derek_Hale
    xChandler 1
    xMikaelsons
    xKanda 1
    xTelcontar
    xPhortion 1
    xBoAndNiall 1
    xNewyorker 1
    xDeerstalker
    xFrodo 1
    xInquisitor 1
    xParacosm 1

    Inzenden:
    De inzendingen van jullie opdracht moet naar alle drie de juryleden gestuurd worden. Wij, als juryleden, verbeteren alleen wat we toegezonden krijgen.

    Hoe kan je winnen:
    Bij elke opdracht kan je een score krijgen op 100, zie verbetering. Deze punten tellen we op het einde van de wedstrijd op en degen die de meeste punten heeft, wint.

    Prijzen:
    Eer is de grootste prijs, maar buiten dat wordt een story, quiz of gedicht naar keuzen gepromoot in één van onze story's naar keuzen.

    Opdrachten:

    x Opdracht 1:

    De deelnemers kiezen een willekeurig getal van één tot en met vijftien. Achter dit getal zit een Quote.
    Aan de hand van deze Quote moeten de deelnemers een one shot maken van minstens 500 en maximun 1500 woorden waarin de quote terug moet komen.
    De opdracht wordt in het Nederlands geschreven.

    De lijst:
    1. Square
    2. Nuevo
    3. LeoValdez
    4. Newyorker
    5. Deerstalker
    6.Paracosm
    7. Handles
    8.Telcontar
    9.Mikaelsons
    10.Inquisitor
    11.XY390
    12. Kanda
    13. Alisos
    14. Phortion
    15.BoAndNiall


    Deze opdracht wordt ten laatste afgegeven op 17/09/2014


    x Opdracht 2
    De deelnemers worden opgedeeld in vier, door ons gekozen, groepen van twee of drie.
    Het is de bedoeling dat elke groep 1 verantwoordelijke opgeeft. Hiermee verloopt het verdere contact.

    Elke groep krijgt een onderwerp (zie hieronder). Het is de bedoeling dat je met dit onderwerp samen een doorlopend verhaal maakt.
    Dit moet aan de hand van samenwerking. Iedereen schrijft een deel dat ongeveer even groot is, dus ieders aandeel en inzet moet gelijk zijn.
    Om duidelijkheid te krijgen in wie wat geschreven heeft, moeten jullie met opmaak werken, bijvoorbeeld:

    Vashton, Sugglet, LastFistKiss

    Tekst van Vashton.

    Tekst van Sugglet.

    Tekst van LastFistKiss.

    Zorg hierbij dat jullie duidelijke kleuren gebruiken.

    De hele bedoeling van deze opdracht is om te zien hoe jullie kunnen samenwerken en deze samenwerking te verbeteren.
    We hebben geprobeerd de 'zwakkere' met de 'sterkere' samen te zetten zodat jullie niet alleen leren samenwerken, maar ook kunnen werken aan jullie schrijfstijl.

    Mits wij begrijpen dat niet iedereen even hard gaat meewerken, wordt iedereen apart beoordeeld d.m.v. het beoordelingssysteem dat jullie op het forum terug vinden en wordt het groepje in het geheel beoordeeld op originaliteit en samenwerking.

    Deze opdracht wordt ten laatste zondag 5 oktober afgegeven door de verantwoordelijke van elke groep.
    Probeer de verantwoordelijke ook vandaag of morgen nog aan te duiden.

    Groepen:

    ~Groep 1: Paracosm, Sytry en Assassin. Thema: Lente Verantwoordelijke: Sytry
    ~Groep 2: Inquisitor, BoAndNiall en Newyorker Thema: Herfst [Verantwoordelijke:] Inquisitor
    ~Groep 3: Phortion, Square en Nuevo. Thema: Zomer Verantwoordelijke: Square
    ~Groep 4: Frodo en Alisos Thema: Winter Verantwoordelijke: Frodo


    Deze opdracht wordt ten laatste afgegeven op: 05/10/2014

    x Opdracht 3

    Schrijf een opiniestuk tussen de 800 en 1500 woorden en 3 argumenten over één van de volgende onderwerpen:

    -Homoseksualiteit --> Frodo
    -Seks voor het huwelijk
    -Studentendopen
    -Alcohol gebruik bij jongeren
    -Veganisme
    -Tienerouders
    -Roken in het openbaar
    -Pedofilie
    -Sociale media
    -HIV --> Square
    -Zelfdoding/ Zelfverwonding
    -Euthanasie
    -Prostitutie

    Laat in een reactie weten wel onderwerp je wilt, elk onderwerp kan maar éénmalig gekozen worden.

    Bij deze opdracht wordt extra rekening gehouden met de structuur. Let hier dus goed op!

    Veel succes!


    x Opdracht 4

    x Opdracht 5

    x Opdracht 6

    Het verbeteren:

    Bij het verbeteren hanteren we een bepaalde structuur:

    ~Spelling, grammatica en interpunctie {30 punten}
    Dit zijn hoofdletters, woordenschat, zinsbouw, leestekengebruik,...
    ~Originaliteit {15 punten}
    Was het origineel genoeg? Plagiaat? De cover? De Lay-out?
    ~Het verhaal zelf {30 punten}
    De inhoud van het verhaal. Hoe leest het?
    ~De uitvoering van de opdrachten {10 punten}
    Heeft de deelnemer zich aan de opdracht gehouden?
    ~Het aantal woorden, alinea gebruik, De structuren die in het verhaal gebruikt worden (inleiding, midden, slot). {15 punten}

    Elk jurylid geeft punten op elke deelnemer, deze punten worden dan naast elkaar gelegd en zo gedelibereerd.

    Bij deelnemers die te laat inleveren, trekken we per dag twee punten af.


    Dat was het wel zo'n beetje! Ik hoop dat jullie het een leuk ideetje vinden!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2014 - 18:47 ]


    Made in China

    Er is een nieuwe plaats vrijgekomen!


    Made in China

    Ben ik nou scheel of zie ik nergens een deadline staan?


    Paracosm schreef:
    Ben ik nou scheel of zie ik nergens een deadline staan?


    Die staat er inderdaad niet, maar ik heb Vashton hierover al aangesproken, ze zou het gaan aanpassen;


    16 - 09 - '17

    Soe schreef:
    (...)

    Die staat er inderdaad niet, maar ik heb Vashton hierover al aangesproken, ze zou het gaan aanpassen;


    Hij staat geloof ik wel in de story (:


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Kan ik nog meedoen? :')


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Yoda schreef:
    (...)

    Hij staat geloof ik wel in de story (:


    Ah ja, dat klopt!


    16 - 09 - '17

    Alisos schreef:
    Kan ik nog meedoen? :')


    Ja dat kan, de laatste lege plaats is dan weer opgevuld (:


    16 - 09 - '17

    Soe schreef:
    (...)

    Ja dat kan, de laatste lege plaats is dan weer opgevuld (:


    Leuk, dankjewel!


    Travel far enough, you'll meet yourself

    LeoValdez --> Derek_Hale


    Spoiler alert: you will save yourself

    Lieve deelnemers, vergeet niet dat opdracht één morgen afgegeven dient te worden.
    Wanneer de opdracht te laat wordt ingezonden, trekken we twee punten per dag af.


    Made in China

    Geven jullie ook nog mogelijkheid tot uitstel? Ik heb vrijdag mijn eerste tentamen en de deadline compleet vergeten. Anders moet ik dat heel snel ergens tussen proppen...:X


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Dantalion schreef:
    Geven jullie ook nog mogelijkheid tot uitstel? Ik heb vrijdag mijn eerste tentamen en de deadline compleet vergeten. Anders moet ik dat heel snel ergens tussen proppen...:X


    We snappen dat dit gebeurd eenmaal school weer begonnen is, maar we geven per opdracht al twee weken de tijd om in te leveren, we hebben dat zo ingepast gekregen in het schema om mooi doorlopend onze wedstrijd in vier maanden te kunnen organiseren. Omdat de deadline al lang bekend is en je twee weken de tijd had geven wij helaas geen uitstel. Het spijt me.


    16 - 09 - '17

    Soe schreef:
    (...)

    We snappen dat dit gebeurd eenmaal school weer begonnen is, maar we geven per opdracht al twee weken de tijd om in te leveren, we hebben dat zo ingepast gekregen in het schema om mooi doorlopend onze wedstrijd in vier maanden te kunnen organiseren. Omdat de deadline al lang bekend is en je twee weken de tijd had geven wij helaas geen uitstel. Het spijt me.


    Dan weet ik dat. Zal kijken dat ik het er ergens tussen prop. Jullie zijn wel echt de eersten die geen uitstel mee nemen in de wedstrijd. wat ik zo heb meegemaakt aan wedstrijden

    [ bericht aangepast op 16 sep 2014 - 14:32 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Dantalion schreef:
    (...)

    Dan weet ik dat. Zal kijken dat ik het er ergens tussen prop. Jullie zijn wel echt de eersten die geen uitstel mee nemen in de wedstrijd. wat ik zo heb meegemaakt aan wedstrijden


    Dat klopt, ik heb ook nooit ergens meegemaakt dat ze geen uitstel geven, maar omdat wij twee weken de tijd geven iets in te leveren, vinden we het zo wel mooi zonder uitstel.

    [ bericht aangepast op 16 sep 2014 - 14:33 ]


    16 - 09 - '17

    Soe schreef:
    (...)

    Dat klopt, ik heb ook nooit ergens meegemaakt dat ze geen uitstel geven, maar omdat wij twee weken de tijd geven iets in te leveren, vinden we het zo wel mooi zonder uitstel.


    Gezien dat jullie dus twee weken opdracht doen en een halve week nakijken, is het dan niet mogelijk een schema op te stellen? Ikzelf heb ook een schema opgesteld, omdat ik 10 dagen geef, 4 dagen uitstel en 6 dagen nakijken. Dat is gemakkelijker plannen..zowel voor mij als organisator als voor de deelnemers...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.