• Hallo allemaal!
    Na een tijdje wachten hebben we eindelijk toestemming om deze wedstrijd te beginnen!
    Het idee is natuurlijk dat we door middel van enkele opdrachten één winnaar bekomen.


    Verder hebben we plaats voor tien à vijftien deelnemers, deze mogen zich hieronder aanmelden.

    In totaal hebben we 6 rondes. Elke ronde duurt anderhalve tot twee weken, waarna een halve week volgt voor de verbetering en het jureren.

    Alle opdrachten zijn terug te vinden in deze story

    Juryleden:
    x Cenation
    x Vashton
    x Stradlin
    x LastFistKiss

    Deelnemers:
    x Nuevo
    x Assassin
    xSquare 1
    x Derek_Hale
    xChandler 1
    xMikaelsons
    xKanda 1
    xTelcontar
    xPhortion 1
    xBoAndNiall 1
    xNewyorker 1
    xDeerstalker
    xFrodo 1
    xInquisitor 1
    xParacosm 1

    Inzenden:
    De inzendingen van jullie opdracht moet naar alle drie de juryleden gestuurd worden. Wij, als juryleden, verbeteren alleen wat we toegezonden krijgen.

    Hoe kan je winnen:
    Bij elke opdracht kan je een score krijgen op 100, zie verbetering. Deze punten tellen we op het einde van de wedstrijd op en degen die de meeste punten heeft, wint.

    Prijzen:
    Eer is de grootste prijs, maar buiten dat wordt een story, quiz of gedicht naar keuzen gepromoot in één van onze story's naar keuzen.

    Opdrachten:

    x Opdracht 1:

    De deelnemers kiezen een willekeurig getal van één tot en met vijftien. Achter dit getal zit een Quote.
    Aan de hand van deze Quote moeten de deelnemers een one shot maken van minstens 500 en maximun 1500 woorden waarin de quote terug moet komen.
    De opdracht wordt in het Nederlands geschreven.

    De lijst:
    1. Square
    2. Nuevo
    3. LeoValdez
    4. Newyorker
    5. Deerstalker
    6.Paracosm
    7. Handles
    8.Telcontar
    9.Mikaelsons
    10.Inquisitor
    11.XY390
    12. Kanda
    13. Alisos
    14. Phortion
    15.BoAndNiall


    Deze opdracht wordt ten laatste afgegeven op 17/09/2014


    x Opdracht 2
    De deelnemers worden opgedeeld in vier, door ons gekozen, groepen van twee of drie.
    Het is de bedoeling dat elke groep 1 verantwoordelijke opgeeft. Hiermee verloopt het verdere contact.

    Elke groep krijgt een onderwerp (zie hieronder). Het is de bedoeling dat je met dit onderwerp samen een doorlopend verhaal maakt.
    Dit moet aan de hand van samenwerking. Iedereen schrijft een deel dat ongeveer even groot is, dus ieders aandeel en inzet moet gelijk zijn.
    Om duidelijkheid te krijgen in wie wat geschreven heeft, moeten jullie met opmaak werken, bijvoorbeeld:

    Vashton, Sugglet, LastFistKiss

    Tekst van Vashton.

    Tekst van Sugglet.

    Tekst van LastFistKiss.

    Zorg hierbij dat jullie duidelijke kleuren gebruiken.

    De hele bedoeling van deze opdracht is om te zien hoe jullie kunnen samenwerken en deze samenwerking te verbeteren.
    We hebben geprobeerd de 'zwakkere' met de 'sterkere' samen te zetten zodat jullie niet alleen leren samenwerken, maar ook kunnen werken aan jullie schrijfstijl.

    Mits wij begrijpen dat niet iedereen even hard gaat meewerken, wordt iedereen apart beoordeeld d.m.v. het beoordelingssysteem dat jullie op het forum terug vinden en wordt het groepje in het geheel beoordeeld op originaliteit en samenwerking.

    Deze opdracht wordt ten laatste zondag 5 oktober afgegeven door de verantwoordelijke van elke groep.
    Probeer de verantwoordelijke ook vandaag of morgen nog aan te duiden.

    Groepen:

    ~Groep 1: Paracosm, Sytry en Assassin. Thema: Lente Verantwoordelijke: Sytry
    ~Groep 2: Inquisitor, BoAndNiall en Newyorker Thema: Herfst [Verantwoordelijke:] Inquisitor
    ~Groep 3: Phortion, Square en Nuevo. Thema: Zomer Verantwoordelijke: Square
    ~Groep 4: Frodo en Alisos Thema: Winter Verantwoordelijke: Frodo


    Deze opdracht wordt ten laatste afgegeven op: 05/10/2014

    x Opdracht 3

    Schrijf een opiniestuk tussen de 800 en 1500 woorden en 3 argumenten over één van de volgende onderwerpen:

    -Homoseksualiteit --> Frodo
    -Seks voor het huwelijk
    -Studentendopen
    -Alcohol gebruik bij jongeren
    -Veganisme
    -Tienerouders
    -Roken in het openbaar
    -Pedofilie
    -Sociale media
    -HIV --> Square
    -Zelfdoding/ Zelfverwonding
    -Euthanasie
    -Prostitutie

    Laat in een reactie weten wel onderwerp je wilt, elk onderwerp kan maar éénmalig gekozen worden.

    Bij deze opdracht wordt extra rekening gehouden met de structuur. Let hier dus goed op!

    Veel succes!


    x Opdracht 4

    x Opdracht 5

    x Opdracht 6

    Het verbeteren:

    Bij het verbeteren hanteren we een bepaalde structuur:

    ~Spelling, grammatica en interpunctie {30 punten}
    Dit zijn hoofdletters, woordenschat, zinsbouw, leestekengebruik,...
    ~Originaliteit {15 punten}
    Was het origineel genoeg? Plagiaat? De cover? De Lay-out?
    ~Het verhaal zelf {30 punten}
    De inhoud van het verhaal. Hoe leest het?
    ~De uitvoering van de opdrachten {10 punten}
    Heeft de deelnemer zich aan de opdracht gehouden?
    ~Het aantal woorden, alinea gebruik, De structuren die in het verhaal gebruikt worden (inleiding, midden, slot). {15 punten}

    Elk jurylid geeft punten op elke deelnemer, deze punten worden dan naast elkaar gelegd en zo gedelibereerd.

    Bij deelnemers die te laat inleveren, trekken we per dag twee punten af.


    Dat was het wel zo'n beetje! Ik hoop dat jullie het een leuk ideetje vinden!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2014 - 18:47 ]


    Made in China

    Yoda schreef:
    Ik vind het niet echt erg dat er geen uitstel is, maar vind het wel een beetje naar dat pas een dag voor de deadline even gemeld wordt dat de deadline de volgende dag is, in plaats van dat dit tussendoor ook nog een keer vermeld wordt ;x Ik was dit een beetje uit het oog verloren, gezien ik een zware paar weken achter de rug heb met mensen waar ik veel om geef die gediagnosticeerd zijn met kanker en mijn eigen gezondheid die niet helemaal mee wil werken. Dan wil je nog wel eens vergeten dat je nog iets moet schrijven voor een wedstrijd en gezien ik morgen geen tijd heb, ik dus geen andere kans heb dan het later in te leveren..

    Maar goed, ik zal mijn best gaan doen er nu nog wat uit te gooien. Het scheelt dat ik al een idee heb.


    Klopt. Heel eerlijk gezegd was ikzelf ook redelijk druk en was totaal vergeten nog eens een bericht te doen van de deadline. Je kan altijd later inleveren, maar er zullen gewoon punten vanaf getrokken worden.
    Het spijt me om te horen dat je met je gezondheid en dat van je dierbare zit. Als er problemen zijn gedurende de volgende opdracht, mag je altijd op tijd iets laten weten. Dan kunnen we nog altijd zien wat we ermee doen.


    Made in China

    Yoda schreef:
    Ik vind het niet echt erg dat er geen uitstel is, maar vind het wel een beetje naar dat pas een dag voor de deadline even gemeld wordt dat de deadline de volgende dag is, in plaats van dat dit tussendoor ook nog een keer vermeld wordt ;x Ik was dit een beetje uit het oog verloren, gezien ik een zware paar weken achter de rug heb met mensen waar ik veel om geef die gediagnosticeerd zijn met kanker en mijn eigen gezondheid die niet helemaal mee wil werken. Dan wil je nog wel eens vergeten dat je nog iets moet schrijven voor een wedstrijd en gezien ik morgen geen tijd heb, ik dus geen andere kans heb dan het later in te leveren..

    Maar goed, ik zal mijn best gaan doen er nu nog wat uit te gooien. Het scheelt dat ik al een idee heb.


    Ik snap je, daar kunnen we wat aan doen. Jammer van je gezondheid en de gezondheid van anderen om je heen. Sterkte er mee!


    16 - 09 - '17

    Ik heb alle juryleden een pb gestuurd^^. Beetje kortaf, aangezien ik in de les zit, maar ik hoop dat jullie alle vier het hoofdstuk goed hebben ontvangen :3.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Phortion schreef:
    Ik heb alle juryleden een pb gestuurd^^. Beetje kortaf, aangezien ik in de les zit, maar ik hoop dat jullie alle vier het hoofdstuk goed hebben ontvangen :3.


    Ik heb het ontvangen, ik bedank normaal altijd iedereen (:


    16 - 09 - '17

    Soe schreef:
    (...)

    Ik heb het ontvangen, ik bedank normaal altijd iedereen (:


    Ik zie het pb'tje nu pas :x.

    Ik hoop dat de rest het ook nog voor elkaar krijgt om het op tijd in te leveren!


    We've lived in the shadows for far too long.

    Soe > Sugglet


    16 - 09 - '17

    Ik heb nog maar vijf inzendingen ontvangen.
    Na 00.00 deze avond zullen er 2 punten per dag af gaan!

    Ontvangen inzendingen:
    Paracosm
    Newyorker
    BoAndNiall
    Phortion
    Frodo


    Made in China

    Het spijt me dat ik me moet uitschrijven. Er zijn opeens heel veel andere dingen bijgekomen maandag die ook nog moet gaan doen en heb daarom nauwelijks tijd om mijn RPG's bij te houden, laat staan een schrijfwedstrijd. Zelf vind ik het altijd érg vervelend als mensen zich uitschrijven, maar ik zie geen andere mogelijkheid nu. Daarom wil ik met heel veel excuses me uitschrijven, hoe vreselijk ik dat zelf ook vind (cat)


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    XY390 schreef:
    Het spijt me dat ik me moet uitschrijven. Er zijn opeens heel veel andere dingen bijgekomen maandag die ook nog moet gaan doen en heb daarom nauwelijks tijd om mijn RPG's bij te houden, laat staan een schrijfwedstrijd. Zelf vind ik het altijd érg vervelend als mensen zich uitschrijven, maar ik zie geen andere mogelijkheid nu. Daarom wil ik met heel veel excuses me uitschrijven, hoe vreselijk ik dat zelf ook vind (cat)


    Oké, bedankt om het te laten weten. Wel jammer dat je het zo laat, laat weten.


    Made in China

    Vashton schreef:
    (...)

    Oké, bedankt om het te laten weten. Wel jammer dat je het zo laat, laat weten.


    Ik probeer net te zeggen dat ik dat dus nog niet eerder wist. Gister hoopte ik nog wat extra tijd te regelen maar dat is dus niet gelukt en ik weet pas vanaf net dat ik echt weinig tijd heb. Ik had het niet vroeger kunnen doen, dit is op zijn vroegst :')


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Als het goed is, hebben de 3 juryleden nu een pb van mij ontvangen.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Vashton schreef:
    Ik heb nog maar vijf inzendingen ontvangen.
    Na 00.00 deze avond zullen er 2 punten per dag af gaan!

    Ontvangen inzendingen:
    Paracosm
    Newyorker
    BoAndNiall
    Phortion
    Frodo


    Sorry, ik was nog bezig. Ik vond deze opdracht lastiger dan ik had verwacht, want ik kwam echt nergens met mijn quote, maar het is uiteindelijk toch gelukt. Ik heb jullie net de pb's gestuurd. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb ze ontvangen :) Dankjewel!


    Made in China

    Ik heb tenminste iets ingeleverd ='D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Hoi,
    Het spijt me, ik moet het laten afweten. Toen ik me inschreef had ik niet gedacht dat ik het ineens zo druk zou krijgen, en zodanig geen tijd meer heb gehad om te schrijven. Ook mijn excuses dat ik het pas zo laat laat weten, maar ik had gehoopt dat ik het nog zou afkrijgen, tot nu. Sorry hiervoor.
    Ik wens iedereen -jury en competitors natuurlijk- hartstikke veel succes, en veel plezier!

    [ bericht aangepast op 17 sep 2014 - 23:54 ]


    Tijd voor koffie.