• Hallo allemaal!
    Na een tijdje wachten hebben we eindelijk toestemming om deze wedstrijd te beginnen!
    Het idee is natuurlijk dat we door middel van enkele opdrachten één winnaar bekomen.


    Verder hebben we plaats voor tien à vijftien deelnemers, deze mogen zich hieronder aanmelden.

    In totaal hebben we 6 rondes. Elke ronde duurt anderhalve tot twee weken, waarna een halve week volgt voor de verbetering en het jureren.

    Alle opdrachten zijn terug te vinden in deze story

    Juryleden:
    x Cenation
    x Vashton
    x Stradlin
    x LastFistKiss

    Deelnemers:
    x Nuevo
    x Assassin
    xSquare 1
    x Derek_Hale
    xChandler 1
    xMikaelsons
    xKanda 1
    xTelcontar
    xPhortion 1
    xBoAndNiall 1
    xNewyorker 1
    xDeerstalker
    xFrodo 1
    xInquisitor 1
    xParacosm 1

    Inzenden:
    De inzendingen van jullie opdracht moet naar alle drie de juryleden gestuurd worden. Wij, als juryleden, verbeteren alleen wat we toegezonden krijgen.

    Hoe kan je winnen:
    Bij elke opdracht kan je een score krijgen op 100, zie verbetering. Deze punten tellen we op het einde van de wedstrijd op en degen die de meeste punten heeft, wint.

    Prijzen:
    Eer is de grootste prijs, maar buiten dat wordt een story, quiz of gedicht naar keuzen gepromoot in één van onze story's naar keuzen.

    Opdrachten:

    x Opdracht 1:

    De deelnemers kiezen een willekeurig getal van één tot en met vijftien. Achter dit getal zit een Quote.
    Aan de hand van deze Quote moeten de deelnemers een one shot maken van minstens 500 en maximun 1500 woorden waarin de quote terug moet komen.
    De opdracht wordt in het Nederlands geschreven.

    De lijst:
    1. Square
    2. Nuevo
    3. LeoValdez
    4. Newyorker
    5. Deerstalker
    6.Paracosm
    7. Handles
    8.Telcontar
    9.Mikaelsons
    10.Inquisitor
    11.XY390
    12. Kanda
    13. Alisos
    14. Phortion
    15.BoAndNiall


    Deze opdracht wordt ten laatste afgegeven op 17/09/2014


    x Opdracht 2
    De deelnemers worden opgedeeld in vier, door ons gekozen, groepen van twee of drie.
    Het is de bedoeling dat elke groep 1 verantwoordelijke opgeeft. Hiermee verloopt het verdere contact.

    Elke groep krijgt een onderwerp (zie hieronder). Het is de bedoeling dat je met dit onderwerp samen een doorlopend verhaal maakt.
    Dit moet aan de hand van samenwerking. Iedereen schrijft een deel dat ongeveer even groot is, dus ieders aandeel en inzet moet gelijk zijn.
    Om duidelijkheid te krijgen in wie wat geschreven heeft, moeten jullie met opmaak werken, bijvoorbeeld:

    Vashton, Sugglet, LastFistKiss

    Tekst van Vashton.

    Tekst van Sugglet.

    Tekst van LastFistKiss.

    Zorg hierbij dat jullie duidelijke kleuren gebruiken.

    De hele bedoeling van deze opdracht is om te zien hoe jullie kunnen samenwerken en deze samenwerking te verbeteren.
    We hebben geprobeerd de 'zwakkere' met de 'sterkere' samen te zetten zodat jullie niet alleen leren samenwerken, maar ook kunnen werken aan jullie schrijfstijl.

    Mits wij begrijpen dat niet iedereen even hard gaat meewerken, wordt iedereen apart beoordeeld d.m.v. het beoordelingssysteem dat jullie op het forum terug vinden en wordt het groepje in het geheel beoordeeld op originaliteit en samenwerking.

    Deze opdracht wordt ten laatste zondag 5 oktober afgegeven door de verantwoordelijke van elke groep.
    Probeer de verantwoordelijke ook vandaag of morgen nog aan te duiden.

    Groepen:

    ~Groep 1: Paracosm, Sytry en Assassin. Thema: Lente Verantwoordelijke: Sytry
    ~Groep 2: Inquisitor, BoAndNiall en Newyorker Thema: Herfst [Verantwoordelijke:] Inquisitor
    ~Groep 3: Phortion, Square en Nuevo. Thema: Zomer Verantwoordelijke: Square
    ~Groep 4: Frodo en Alisos Thema: Winter Verantwoordelijke: Frodo


    Deze opdracht wordt ten laatste afgegeven op: 05/10/2014

    x Opdracht 3

    Schrijf een opiniestuk tussen de 800 en 1500 woorden en 3 argumenten over één van de volgende onderwerpen:

    -Homoseksualiteit --> Frodo
    -Seks voor het huwelijk
    -Studentendopen
    -Alcohol gebruik bij jongeren
    -Veganisme
    -Tienerouders
    -Roken in het openbaar
    -Pedofilie
    -Sociale media
    -HIV --> Square
    -Zelfdoding/ Zelfverwonding
    -Euthanasie
    -Prostitutie

    Laat in een reactie weten wel onderwerp je wilt, elk onderwerp kan maar éénmalig gekozen worden.

    Bij deze opdracht wordt extra rekening gehouden met de structuur. Let hier dus goed op!

    Veel succes!


    x Opdracht 4

    x Opdracht 5

    x Opdracht 6

    Het verbeteren:

    Bij het verbeteren hanteren we een bepaalde structuur:

    ~Spelling, grammatica en interpunctie {30 punten}
    Dit zijn hoofdletters, woordenschat, zinsbouw, leestekengebruik,...
    ~Originaliteit {15 punten}
    Was het origineel genoeg? Plagiaat? De cover? De Lay-out?
    ~Het verhaal zelf {30 punten}
    De inhoud van het verhaal. Hoe leest het?
    ~De uitvoering van de opdrachten {10 punten}
    Heeft de deelnemer zich aan de opdracht gehouden?
    ~Het aantal woorden, alinea gebruik, De structuren die in het verhaal gebruikt worden (inleiding, midden, slot). {15 punten}

    Elk jurylid geeft punten op elke deelnemer, deze punten worden dan naast elkaar gelegd en zo gedelibereerd.

    Bij deelnemers die te laat inleveren, trekken we per dag twee punten af.


    Dat was het wel zo'n beetje! Ik hoop dat jullie het een leuk ideetje vinden!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2014 - 18:47 ]


    Made in China

    Let op! Opdracht twee is online gekomen!
    Probeer zo snel mogelijk contact op te nemen met je groep en een verantwoordelijke aan te duiden.

    Deadline: 05/10/2014


    Made in China

    Ik neem aan dat in Groep 1 Dantilon, Dantalion moet zijn en dus ik bedoeld ben/wordt? :P

    [ bericht aangepast op 24 sep 2014 - 14:03 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Sytry schreef:
    Ik neem aan dat in Groep 1 Dantilon, Dantalion moet zijn en dus ik bedoeld ben/wordt? :P


    Oh ja, mijn excuses!
    Ik heb de namen van de beoordeling gebruikt, die had ik nog niet aangepast!


    Made in China

    Uh, whut, een groepsopdracht? Hmm. Om heel eerlijk te zijn vind ik dat een beetje een onprettige verrassing, want het gaat dan voor een groot deel ook om samenwerking in plaats van hoe goed je schrijft. Schrijven is juist iets wat ik heel graag alleen doe. Maar goed, ik zal natuurlijk desondanks mijn best doen. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dus, als ik het goed begrijp, worden we op alles wel gewoon individueel beoordeeld behalve op samenwerking en originaliteit van het verhaal? (:
    Je hoeft dus de schrijfstijl niet op elkaar af te stemmen? Want ik vraag me af of je ook de delen van de rest van je groepje moet gaan verbeteren en aanpassen of dat dat verder niet de bedoeling is.

    Hoeveel woorden heb je trouwens maximaal voor de opdracht? Of mag je dat per groepje zelf bekijken? x]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Square schreef:
    Uh, whut, een groepsopdracht? Hmm. Om heel eerlijk te zijn vind ik dat een beetje een onprettige verrassing, want het gaat dan voor een groot deel ook om samenwerking in plaats van hoe goed je schrijft. Schrijven is juist iets wat ik heel graag alleen doe. Maar goed, ik zal natuurlijk desondanks mijn best doen. :')


    Dat had ik ook ='D Ik dacht ook eerst dat je dan als groep ook beoordeeld zou worden op schrijfstijl en spelling/grammatica enzo. Maar dat bleek dan gelukkig nog niet zo te zijn.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Inquisitor schreef:
    Dus, als ik het goed begrijp, worden we op alles wel gewoon individueel beoordeeld behalve op samenwerking en originaliteit van het verhaal? (:
    Je hoeft dus de schrijfstijl niet op elkaar af te stemmen? Want ik vraag me af of je ook de delen van de rest van je groepje moet gaan verbeteren en aanpassen of dat dat verder niet de bedoeling is.

    Hoeveel woorden heb je trouwens maximaal voor de opdracht? Of mag je dat per groepje zelf bekijken? x]


    Om te beginnen:
    Je hoeft je schrijfstijl niet op elkaar af te stemmen. Wel is het de bedoeling dat jullie natuurlijk één tijdsaanduiding gebruiken, niet dat de ene in de verleden tijd schrijft en de andere in de tegenwoordige tijd. We beoordelen voornamelijk op je eigen stukje, dat toch rond de 300 woorden moet bevatten, zodat we ook effectief iets te beoordelen hebben.
    Met het aanpassen en verbeteren, bedoelen we vooral helpen met de spelling en tips geven met de zinsbouw. Het is niet de bedoeling dat jullie alles gaan verbeteren van elkaar, maar het is de bedoeling dat jullie tips geven, zodat de persoon in kwestie zijn werk kan verbeteren.

    Je mag zelf een beetje kijken hoeveel woorden je wilt gebruiken, maar zoals eerder gezegd, probeer voor je eigen stukje toch rond de 300 woorden te hebben en het werk netjes te verdelen.


    Made in China

    Square schreef:
    Uh, whut, een groepsopdracht? Hmm. Om heel eerlijk te zijn vind ik dat een beetje een onprettige verrassing, want het gaat dan voor een groot deel ook om samenwerking in plaats van hoe goed je schrijft. Schrijven is juist iets wat ik heel graag alleen doe. Maar goed, ik zal natuurlijk desondanks mijn best doen. :')


    Het gaat nog altijd een groot deel over het feit hoe goed je schrijft. De samenwerking zal in totaal op 10 punten gaan, plus het punt van originaliteit zal hetzelfde zijn.
    We hebben er een groepsopdracht van gemaakt, zodat jullie elkaar kunnen verbeteren op sommige vlakken, zodat jullie kunnen leren van elkaars ideeën,...


    Made in China

    Aha, dus je wordt wel individueel beoordeeld. Dat scheelt, al ben ik nog steeds niet weg van het idee. x') Maar ik beloof dat ik zal stoppen met zeuren en het gewoon zal proberen, want wie weet wordt dit juist wel heel leuk. Gedwongen worden tot iets nieuws zo nu en dan is waarschijnlijk ook wel goed voor me. (krul)

    Edit: Oké, het spijt me echt, maar ik ben nu toch al tegen het eerste probleem opgelopen. Ik was net op het profiel van Nuevo en de laatste keer dat zij online was is blijkbaar meer dan een week geleden. Dat gaat met haar samenwerken een beetje lastig maken, dus wat moeten Phortion en ik als ze niet vandaag of morgen toevallig weer online komt?

    [ bericht aangepast op 24 sep 2014 - 14:46 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Aha, dus je wordt wel individueel beoordeeld. Dat scheelt, al ben ik nog steeds niet weg van het idee. x') Maar ik beloof dat ik zal stoppen met zeuren en het gewoon zal proberen, want wie weet wordt dit juist wel heel leuk. Gedwongen worden tot iets nieuws zo nu en dan is waarschijnlijk ook wel goed voor me. (krul)

    Edit: Oké, het spijt me echt, maar ik ben nu toch al tegen het eerste probleem opgelopen. Ik was net op het profiel van Nuevo en de laatste keer dat zij online was is blijkbaar meer dan een week geleden. Dat gaat met haar samenwerken een beetje lastig maken, dus wat moeten Phortion en ik als ze niet vandaag of morgen toevallig weer online komt?


    Probeer dan gewoon te zorgen voor jullie werk, we zullen zien wat we eventueel kunnen doen. Als ze uiteindelijk echt niet reageert, maak dan gewoon jullie werk af, zodat we wel kunnen beoordelen op jullie werk.


    16 - 09 - '17

    Moeten we jullie op voorhand laten weten wie de leidinggevende zal zijn? (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Sorry, maar ik vind het wel jammer dat we moeten samenwerken voor deze opdracht. Het is namelijk dat ik schrijven toch vooral liever individueel doe, en ook heb ik het redelijk druk. Het is dus niet makkelijk om dan ook nog met iemand anders een beetje via PB te gaan lopen brainstormen.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Frodo schreef:
    Moeten we jullie op voorhand laten weten wie de leidinggevende zal zijn? (:


    Liefst weten wij dit vandaag of morgen.


    Made in China

    Alisos schreef:
    Sorry, maar ik vind het wel jammer dat we moeten samenwerken voor deze opdracht. Het is namelijk dat ik schrijven toch vooral liever individueel doe, en ook heb ik het redelijk druk. Het is dus niet makkelijk om dan ook nog met iemand anders een beetje via PB te gaan lopen brainstormen.


    Ik heb het ook druk. Ik begrijp het probleem, maar je weet op voorhand dat wanneer je deelneemt aan een wedstrijd, dat er opdrachten gaan zijn die minder leuk gaan zijn. Persoonlijk denk ik dat je het een kans moet geven en het dan best meevalt.


    Made in China

    Sugglet schreef:
    (...)

    Probeer dan gewoon te zorgen voor jullie werk, we zullen zien wat we eventueel kunnen doen. Als ze uiteindelijk echt niet reageert, maak dan gewoon jullie werk af, zodat we wel kunnen beoordelen op jullie werk.


    Oké. Nou ja, dan zien we wel of ze nog online komt.

    Nog een vraagje: mogen we hier in het topic doorgeven wie de verantwoordelijke voor ons groepje is, of moeten er pb's naar de juryleden gestuurd worden?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan