• Zoals -sommige onder jullie- weten verwacht ik samen met mijn vriend ons eerste kindje. Ik wil jullie ideetjes even horen en met wat voor namen jullie me inspiratie kunnen geven. We hebben al gezocht, maar er is nog geen enkel naam uitgekomen waarvan we hebben: dat is het!
    Uiteindelijk zijn wij nog steeds de personen die de naam kiezen, maar als er mensen onder jullie zijn met leuke ideetjes, kan ik ze opschrijven en aan mijn vriend laten zien.
    Natuurlijk hebben we wel een aantal voorwaarden. Sinds mijn vriend Albanees is, gaat het kindje al een lange, buitenlandse en vreemde achternaam hebben. Waarbij we het dus niet speciaal of buitenlands willen en natuurlijk ook niet te lang.
    Dus, als er mensen zijn, die mee willen zoeken, reageren maar!

    Toch nog even een lijstje van namen die al een no-go zijn;
    Meisjes;
    *Lucy (mijn vriend vond het een honden naam)
    *Lily (mijn vriend vind het te ouderwets)
    *Sandi (Die vond ik niet leuk)
    *Hermoine (Die zei ik dan weer om te lachen, maar toen mijn vriend zei dat we het kind dan even goed Dobby kunnen noemen, vond ik het geen goed idee meer)
    Jongens;
    *Emile (mijn vriend vond het verschrikkelijk)


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Valkyries schreef:
    Lastig he, een naam vinden die je beiden leuk vind, en die gevoelsmatig ook nog past. Want ook al vind je nog zoveel namen leuk, het moet ook nog gevoelsmatig passen. Gelukkig heb je nog even om erover te discussiëren en na te denken (;
    Deze zwangerschap hadden we voor een jongensnaam direct Seppe, maar voor een meisjesnaam hebben we nog zeker 3 maanden nodig gehad. Heel lastig aangezien het dus een meisje is, en we tot 2 maanden geleden nog met ons handen in ons haar zaten. Maar zoals je al weet, wij gaan voor Demi ^_^

    Zelf ben ik dus echt geen voorstander van lange en ingewikkelde namen, en sommige mensen moeten echt eens bedenken dat kinderen als eerste hun naam leren schrijven op school :'D
    Of zo die typisch belachelijke namen als Summer, Charity, Grace/Gracie, Hope, Destiny etc. Daar krijg ik dus echt de kriebels van, al zal niet iedereen m'n mening daarin delen waarschijnlijk :'D
    Je kan eventueel wel kijken naar de betekenis van een naam, als dat belangrijk is voor je. Als je niet zozeer kan kiezen tussen een aantal namen. Tja, verder moet je het denk ik echt gewoon gevoelsmatig doen.

    En tja, wat ik nog mooie namen vind... gewaarschuwd, ik ben dus echt zo iemand die valt voor typische namen, of ja, toch bij het kiezen van een babynaam XD
    Voor een jongetje vind ik Michael, Kevin en Leroy erg leuk. Ook Owen, Ian of Tobias heeft m'n voorkeur. En ja, ik blijf gewoon superfan van Seppe, maar gezien we een meisje krijgen, gaat dat niet door :'D
    En voor een meisje... Melanie heb ik altijd een hele mooie naam gevonden, die hadden we ook bij onze eerste zwangerschap voor als het een meisje ging zijn. Dan nog Merel of Amber vind ik onwijs leuk. Deze rit heb ik nog Roselie, Lisa en Emma voorgesteld - met een dozijn anderen, want zo lief ik ook bijvoorbeeld Evy of Chloe of Zoë :'D
    Jalena vind ik ook erg mooi en had ik ook graag gewild, afkorting Lena, maar tja gevoelsmatig gaat het gewoon een Demi zijn, wat je dan zo heerlijk kan vertroetelen met Demieke XD

    In ieder geval echt heel veel suc7 met kiezen en eruit komen, want ik weet uit ervaring dat het niet het meest simpele kan zijn. Soms heb je direct de naam die je wilt, en ja, soms duurt het wat langer voordat je de geschikte naam vindt.
    Als jullie er echt niet uitkomen, probeer beiden een top 5 of top 10 namen lijstje te maken van alle namen die gepasseerd zijn en die jullie eventueel leuk vinden, en kijk daarna welke namen jullie beiden hebben opgeschreven. Of dwing je vriend zich te voegen bij jou gekozen naam XD
    Hopelijk laat je het me wel weten als jullie gekozen hebben, want ik ben dus stik nieuwsgierig
    (K)



    Is het raar dat ik verrast opkeek toen ik Demi zag staan? Hehehe.

    Maar OT: Demi.
    Eh.. Hailey ofzo?


    That is a perfect copy of reality.

    Ik vind voor meisjes altijd mooi:
    - Evelyn(n)
    - Zoey
    - Sam
    - Liz / Liv
    - Alyxes (één van mijn faves, wel lastig voor het kind om zelf te spellen, kan zeer frustrerend zijn xd)
    - Clio (beetje een hondennaam, maar ik lief 'm :3)
    - Yara

    Voor jongens:
    - Jay (rijmt op gay, typisch pestkind, toch leuke naam vind ik ^^)
    - Finn
    - Sean
    Datte ~


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Oh, en Ethel vind ik dan ook weer een heel mooie naam. ^^ (Maar dan niet als Eetel uitgesproken, maar als Itul. Met doffe "e" en een korte "i" zoals in "immers".)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    HoranClub schreef:
    Als meisjes naam mischien : Amy - Viridi - Emily - Luna - Nikkie - Katy - Cait - Prim - Luka

    Als jongens naam mischien : Teemo - Enzo - Raf - Loeka - Roel - Jorn

    Laat je het me wel weten als hij/zij een naam heeft?

    Oh I like Amy! Die ga ik dus onthouden.

    Ik zal het laten weten hoor! Dinsdag moet ik naar de gyne. Dus dan kan ik wel misschien laten weten of het een jongen of meisje word. En misschien wel wat echo fototjes :')


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Succes ~
    Ik wil de foto's graag zien btw :3


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Ik vind persoonlijk Isabella of Bella heel mooi ghehe (: En voor jongens weet ik niet echt een naam, al vind ik Roeland wel leuk klinken.

    Meisjesnamen:
    Olivia
    Luna/Loena
    Nora
    April
    June
    May
    Melody
    Alice
    Mary
    Phoebe
    Dina


    Jongensnamen:
    Luca
    Julian
    Mika
    Florian
    Oliver
    Levy/Levi
    Charlie


    I solemly swear that I am up to no good

    Gefeliciteerd!

    Namen vinden is altijd moeilijk, maar ik vind Emma wel een simpele en mooie meisjesnaam. Of Grace vind ik ook wel mooi. Voor jongens... hmm, echt moeilijk...

    [ bericht aangepast op 5 sep 2014 - 18:03 ]


    16 - 09 - '17

    Soe schreef:
    Gefeliciteerd!

    Namen vinden is altijd moeilijk, maar ik vind Emma wel een simpele en mooie meisjesnaam. Of Grace vind ik ook wel mooi. Voor jongens... hmm, echt moeilijk...

    Dankje!

    Ja, het is echt niet makkelijk. En sinds we willen dat het ook op de achternaam 'Bilalovski' past, vallen er al heel veel namen af. Zoals Emma, wat ik wel mooi vind. Maar het gewoon niet vind klinken.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Curuxa schreef:
    Succes ~
    Ik wil de foto's graag zien btw :3

    Ik hoop dat ik foto's krijg.
    Misschien ouderwets van mij maar ik ben meer een voorstander van foto's vanplaats een video. En ik weet dus niet hoe dat tegenwoordig gaat ;x


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Meisjes:
    Florence
    Felicia
    Kelly

    Jongens:
    Oliver
    Dave
    Dwight


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Oja vergeten: ik vind Myrthen en Myrtha ook hele mooie meisjesnamen


    I solemly swear that I am up to no good

    Floresa schreef:
    (...)
    Ik hoop dat ik foto's krijg.
    Misschien ouderwets van mij maar ik ben meer een voorstander van foto's vanplaats een video. En ik weet dus niet hoe dat tegenwoordig gaat ;x

    Aha, ik hoop het dan ook voor je. En dan ben ik ook ouderwets misschien ;D
    Ik vind Charlie ook wel een leuke meisjesnaam btw €:


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Ik hou ook niet typisch Nederlandse namen en ik heb eigenlijk geen namen die ik geweldig vind. De enige naam die ik zal overwegen is Rowan en dan voor een dochter.


    Your make-up is terrible

    Ik zal een de kindertjes uit mijn klasje opnoemen;p

    Jongens:
    Albert
    Daniel
    Dennis
    Twan
    Nick
    Hugo

    Meisjes:
    Femke(ik)
    Dimara
    Marije
    Gwendolyn(Spreek je uit als kwendolien)
    Chimene (met een streepje naar de linker kant op de eerste e, maar dat lukt nu even niet)
    Judith
    Janita
    Janneke
    Jolien
    Joni
    Tessa

    Gefeliciteerd trouwens!(;

    [ bericht aangepast op 5 sep 2014 - 18:41 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!