• Oktober komt dichterbij en de plannen om te cosplayen voor FACTS onder mijn vrienden worden nu uitgevoerd of nu achterwege gelaten. En dit jaar wil ik echt wel cosplayen. Quasi al m'n vrienden gaan als DC figuren, ik wil als Helena van Orphan Black Gisteren heb ik heel mijn kostuum uitgedacht. Gelukkig heb ik enkel maar een effen wit topje, witte rubberen handschoenen en een pruik voor nodig. De pruik heb ik al gevonden. Helaas moet ik die via het internet kopen. Helaas lopen de financiën (internetbankieren zeker) nog allemaal door m'n moeder haar handen...

    Kort: ik moet nu dus aan m'n moeder het concept van cosplayen uitleggen. Aan een 49jarige die niets van comics, tv-shows, films, anime en dergelijke kent. Help; Ze zou een cosplay van Harry Potter nog niet herkennen. Niemand heeft dit probleem ook nog?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik zou het gewoon proberen uit te leggen, eventueel aan de hand van foto's.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Reno schreef:
    Ik zou het gewoon proberen uit te leggen, eventueel aan de hand van foto's.

    Heb ik gedaan aan de hand van een filmpje van cosplayers die vorig jaar in gent rondliepen... :p
    wat ze zegt: je mag zolang je helpt met afdrogen
    ze is er nog altijd geen grote fan van...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Tja, je kan nu eenmaal niet verwachten dat je mams helemaal hyper enthousiast gaat doen over cosplay zoals jij dat doet, en ik denk dat je allang blij mag zijn dat ze zegt dat je mag gaan, zolang je helpt met afdrogen XD
    Ik vind het nog een redelijk antwoord wat ze geeft, maar goed, dat is slechts mijn mening als moeder zijnde. Ze had ook gewoon NEE kunnen zeggen XD

    [ bericht aangepast op 6 sep 2014 - 13:05 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    324B21 schreef:
    (...)
    Heb ik gedaan aan de hand van een filmpje van cosplayers die vorig jaar in gent rondliepen... :p
    wat ze zegt: je mag zolang je helpt met afdrogen
    ze is er nog altijd geen grote fan van...


    Dat is toch gewoon een goed antwoord?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Heeft ze zelf geen dingen waar ze fan van was of is? Dan kan je eventueel goede cosplays opzoeken over dingen die ze graag doet. Anders zou ik idd een filmpje laten zien van FACTS.
    Je kan ook hele mooie cosplays opzoeken en die foto's tonen aan je moeder.

    Ik heb eigenlijk geen idee, mijn moeder verklaarde me ook gek toen ik als Lolita naar FACTS ging, maar ze zei er gelukkig niet te veel over. :p


    Let the Night embrace you

    Katarina schreef:
    Heeft ze zelf geen dingen waar ze fan van was of is? Dan kan je eventueel goede cosplays opzoeken over dingen die ze graag doet. Anders zou ik idd een filmpje laten zien van FACTS.
    Je kan ook hele mooie cosplays opzoeken en die foto's tonen aan je moeder.

    Ik heb eigenlijk geen idee, mijn moeder verklaarde me ook gek toen ik als Lolita naar FACTS ging, maar ze zei er gelukkig niet te veel over. :p

    Ah, gaaf! Dat zou ik ook echt graag willen, zowiezo staat dat al heel lang op mijn Bucket list. Foto? :x

    OT. En het is toch gewoon een goed antwoord dat ze zegt dat je mag gaan? Mijn vader had allang 'nee' gezegd en mijn moeder zou me voor gek verklaren en waarschijnlijk nog een sarcastisch antwoord erachteraan geven. :}


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dat lijkt me lastig. ;o Mijn moeder doet het zelf ook, die maakt alle kostuums, haha.


    Your make-up is terrible

    Please_Charon schreef:
    (...)

    Dat is toch gewoon een goed antwoord?

    Dat is een goed antwoord. Ik had dit topic geplaatst voordat ik het vroeg. Ik dacht niet dat ze zo goed zou reageren


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please