• Hallo iedereen,

    Wat betreft mijn lichaam zit ik in een lastige situatie. Van kleins af aan heb ik al een luie darm, wat betekend dat mijn darmen dus geen zin hebben om mijn eten te verteren. Je kunt je wel voorstellen dat als dat eten niet goed verteerd wordt, het ook moeilijk het lichaam uit gaat.
    Ik heb de eerste jaren van mijn leven gespendeerd aan ziekenhuizen, onderzoeken, dieeten en dergelijke en op een gegeven moment heb ik er geen last meer van gehad, ik kon alles eten wat ik wilde en ik had geen medicatie meer nodig.

    Tot enkele jaren geleden. Wat de oorzaak is weet ik niet, maar sinds een paar jaar heb ik weer ontzettend last van obstipatie. Hier heb ik medicatie voor gekregen, gelukkig helpt dit. Nu is mijn moeder sinds een paar maanden bezig met een andere eetwijze, en sinds een week doe ik het ontbijt met haar mee. Dit heeft een goede werking op mijn darmen gehad, ik sprong bijna een gat in de lucht, want dat betekende dat ik mijn medicatie kan afbouwen, geen chemische rotzooi meer nodig heb als ik met ander eten gewoon mijn ding kan doen! Tot vandaag, ik heb nu een opstopping van hier tot tokyo..

    Daarom ben ik nu op zoek naar natuurlijke middelen die een laxerende werking hebben. Ik wil mezelf niet echt laxeren, want vanuit de meeste verhalen die ik gehoord heb, voel je je daarna ook niet zo geweldig.. Vandaag dus op natuurlijke basis. Zijn er mensen hier die ideeën hebben? Dan ga ik ondertussen Google raadplegen.


    Inspiration can hit you any time

    Pepermunt. :Y)


    Your make-up is terrible

    Zelf ontlast ik ook maar eens in de paar dagen normaal, dus ik gebruik dit:



    Het is verkrijgbaar bij de AH.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Heel veel appelsienen en mandarijntjes. Of ook gewoon enkele glazen sinaasappelsap naar binnen werken helpt ook ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Pruimen (:


    I am an idiot, I move.

    Heel veel kauwgom kauwen


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lijnzaadolie schijnt ook goed te werken, volgens mensen uit mijn familie die het gebruiken.
    Elke dag een shotglaasje/theelepel en dat moet werken.

    JamesPotter schreef:
    Heel veel kauwgom kauwen

    LOL
    Dat is denk ik wel heel duur uit eindelijk :P

    [ bericht aangepast op 9 sep 2014 - 14:48 ]

    Ik heb ook al een jaar of tien last van mijn darmen. Heel veel water drinken helpt bij mij erg. Gewoon minstens ieder half uur een glas.


    Every villain is a hero in his own mind.

    JamesPotter schreef:
    Heel veel kauwgom kauwen


    Ondanks dat het misschien wel werkt zou ik zoetstoffen niet als laxeermiddel gebruiken.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Kun je ergens niet tegen?
    Zo had mijn broertje altijd last van zijn gewrichten en mijn zus altijd diarree etc. Hij heeft toen ook allemaal ziekenhuisbezoeken etc gehad waar niets uitkwam. Uiteindelijk kwamen we via via bij een vrouw waar dus uitkwam dat mijn broertje tarwe intolerantie heeft en mijn zus lactose intolerantie. Terwijl het ziekenhuis volhield dat er helemaal niets aan het handje was. Ik kan wel eens aan mijn moeder vragen hoe die plek ook alweer heette?

    [ bericht aangepast op 9 sep 2014 - 15:49 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    SPECS schreef:
    Zelf ontlast ik ook maar eens in de paar dagen normaal, dus ik gebruik dit:



    Het is verkrijgbaar bij de AH.^^


    Dit wilde ik dus ook zeggen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    In principe geldt gewoon vezelrijke producten. Bij obstipatie helpt het juist om veel vezels (zowel oplosbaar als onoplosbaar) te eten en daarnaast veel water te drinken.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Moth schreef:
    In principe geldt gewoon vezelrijke producten. Bij obstipatie helpt het juist om veel vezels (zowel oplosbaar als onoplosbaar) te eten en daarnaast veel water te drinken.


    + Je kan ook van die zakjes met psyliumvezels of zoiets, bij de dokter krijgen, die helpen ook. Die moet je oplossen in water en dan opdrinken. Ook helpt het om donkerbruin brood te eten en dus goed te drinken.


    26 - 02 - '16

    ik heb dezelfde darmen als jij :) soms denk ik dat ik de enige ben :') maar nu lees ik dit


    I'd love to change the world.

    Galeanthropy schreef:
    (...)

    + Je kan ook van die zakjes met psyliumvezels of zoiets, bij de dokter krijgen, die helpen ook. Die moet je oplossen in water en dan opdrinken. Ook helpt het om donkerbruin brood te eten en dus goed te drinken.


    Toen ik heel erg last van buikpijn had, dachten de dokters ook dat ik een verstopping had. Ik kreeg toen ook van die los-op-in-water zakjes van de dokter, het heette movicolon ofzo.
    Maar dat was zooo vies (net alsof je een zoutbank opgelost had in een glas water.)
    Maar als je dat middel hebt/krijgt mag je er blijkbaar ook een klein beetje siroop bij doen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vinception schreef:
    (...)

    Toen ik heel erg last van buikpijn had, dachten de dokters ook dat ik een verstopping had. Ik kreeg toen ook van die los-op-in-water zakjes van de dokter, het heette movicolon ofzo.
    Maar dat was zooo vies (net alsof je een zoutbank opgelost had in een glas water.)
    Maar als je dat middel hebt/krijgt mag je er blijkbaar ook een klein beetje siroop bij doen.


    Klopt! Ik kreeg dat spul ook vroeger en mijn moeder deed er altijd siroop mij, maar hebt niks gemist want toen was het nog steeds heel erg vies


    "Ignite, my love. Ignite."