• Ik heb al ongeveer een jaar een crush op een jongen van mijn school. Hij zit in de vijfde en ik in de derde dus dat kan gewoon. Het probleem is dat hij mij denk ik niet kent... Ik heb hem dan ook nog nooit gesproken maar ik weet alles van hem :X (Facebook/insta/schoolsite) En ik heb nu de stap gezet om hem op Facebook toe te voegen (eergister) alleen hij heeft het nog niet geaccepteerd. Hoe kan ik een gesprek beginnen, hem laten weten wie ik ben?
    Ik wil best de eerste stap zetten maar hoe? Want als ik de eerste stap niet zet, dan gebeurt er nooit iets.
    xx

    Gewoon wachten tot hij accepteert en dan een gesprek starten?


    26 - 02 - '16

    In jouw situatie zou ik meteen als hij je verzoek accepteert een berichtje sturen met 'Hey, alles goed?' en als hij vraagt hoe je hem kent zou ik zeggen dat je hem zag lopen en hij je wel een leuk/aardig persoon leek die je wel wilt leren kennen.
    Deze kansen pak ik altijd met beide handen aan. Maar ik kan begrijpen dat niet iedereen dat zomaar doet.

    Praat tegen hem op school! Internet is lame en ik spreek uit ervaring. Ik zou naar hem toe gaan als hij bij een automaat staat, of zo. Of als hij ergens staat te wachten. Gewoon doen; je hebt niets te verliezen.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Galeanthropy schreef:
    Gewoon wachten tot hij accepteert en dan een gesprek starten.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Yayde schreef:
    Praat tegen hem op school! Internet is lame en ik spreek uit ervaring. Ik zou naar hem toe gaan als hij bij een automaat staat, of zo. Of als hij ergens staat te wachten. Gewoon doen; je hebt niets te verliezen.


    Het probleem is dat ik niet weet wat ik dan moet zeggen of doen.. waarschijnlijk kijkt hij mij dan aan als ik ineens tegen hem begin te praten van wtf wie ben je? ):

    iCalum schreef:
    (...)

    Het probleem is dat ik niet weet wat ik dan moet zeggen of doen.. waarschijnlijk kijkt hij mij dan aan als ik ineens tegen hem begin te praten van wtf wie ben je? ):


    Mja, oké. Je hebt wel een beetje gelijk daarin. Maar waarom kun je op Facebook wel zeggen "Hé, hoe gaat het?" en in real niet? Ik was een paar jaar geleden ook verliefd op een jongen en sprak alleen maar tegen hem op (toen nog) Hyves. Op school durfden we elkaar niet eens in de ogen te kijken en dat was echt awkward, haha. Vandaar dat ik zeg dat je gewoon op hem af moet stappen, ook al is dat 1000x moeilijker (maar ook 1000x effectiever).


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ja oke, klopt.. maar als hij mij accepteert weet ik ten minste dat hij me wel zo ongeveer kent. Dan probeer ik het wel (:

    Misschien dat je een vriendin van je kunt strikken en eens samen naar hem toe kunt gaan om een gesprek aan te knopen of zo? Dat gaat altijd wat gemakkelijker dan in je eentje op het begin.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dat kan ik wel doen (:

    Alleen.. wat moet ik tegen hem zeggen? Ik ben bang dat ik overkom als een kneus omdat ik dan niet weet wat ik moet zeggen en uhh uhh zeg steeds.

    iCalum schreef:
    Dat kan ik wel doen (:

    Alleen.. wat moet ik tegen hem zeggen? Ik ben bang dat ik overkom als een kneus omdat ik dan niet weet wat ik moet zeggen en uhh uhh zeg steeds.

    Als je iets herkent van wat hij zegt wat jij ook leuk vind moet je dat onderwerp gelijk grijpen. Bijvoorbeeld als hij ook maar iets zegt over de muziek of wat die hij leuk vindt, of wat dan ook dan kan je daar wat makkelijker over meepraten.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Gewoon een relaxte houding hebben. Als jij een relaxte houding hebt, zal hij dat ook hebben. Niet zenuwachtig zijn en gewoon proberen het gesprek luchtig te houden - niet meteen met privé vragen komen.
    Ken je niemand die hem ook kent? Je weet alleen dat hij in de 5e zit?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Uhm nouja zijn broertje zit ook in de derde maar daar praat ik nooit mee en hij zit in een andere klas. Nouja ik weet wel meer over hem dan dat hij in de vijfde zit maar ik ken niemand die hem ook kent... Dus geen connecties (zip)

    iCalum schreef:
    Uhm nouja zijn broertje zit ook in de derde maar daar praat ik nooit mee en hij zit in een andere klas. Nouja ik weet wel meer over hem dan dat hij in de vijfde zit maar ik ken niemand die hem ook kent... Dus geen connecties (zip)



    Leer anders zijn broertje kennen? Misschien ook een idee...


    We've lived in the shadows for far too long.

    Hm... nee... :')
    Ik denk dat ik toch op hem af zal moeten stappen... of een berichtje sturen.

    Galeanthropy schreef:
    Gewoon wachten tot hij accepteert en dan een gesprek starten?

    Ja dan kan je zegge dat je hem kent van op school


    None but ourselves can free our minds.