• Ik heb op school altijd erg last van een glimmend gezicht (voorhoofd en neus). Ik gebruik dagcrème van de etos en zo'n diep reinigende tonic van de etos. Die zouden in principe ook voor een matte/niet glimmende huid moeten zorgen maar daar merk ik niks van. Die tonic en dagcreme zorgen eigenlijk voor het schoonmaken van je gezicht etc, maar er staat ook op dat het de huid mat/niet glimmend maakt.
    Mijn vraag is nu: Hebben jullie tips om een glimmende huid te verbergen/ niet glimmend te maken? (Het liefst zonder gebruik van make-up).
    Alvast bedankt (:

    [ bericht aangepast op 18 sep 2014 - 20:30 ]

    Ik heb een reiniger en tonic speciaal voor jonge onzuivere huid van de hema en een keer in de week gebruik ik een wat agressievere coalface zeep. Tussendoor gebruik ik nog wel eens tea tree water (wat je gewoon op je gezicht kunt spuiten). Als ik in de ochtend gewoon mijn gezicht reinig heb ik meestal de rest van de dag niet echt last van een vette huid.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Je gezicht afpoederen met een matterende poeder. Die witte van Essence is erg goed. Ook Catrice heeft een goede poeder (dan wel met tint). Deze zijn allebij vrij goedkoop en werken goed. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Dump de tonic :') tonic is best wel een heftige ontvetter, daardoor worden je talg klieren alleen maar nog actiever en krijg je sneller een vettige huid, en idd poeder. Bijna alle poeders hebben een matt-finish maar je het ook speciale poeder(foundation) tegen het glimmen.

    Het is uiteraard goed om je gezicht schoon te maken maar dan zou ik iets anders kiezen dan tonic.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Geen tips om het glanzen minder te maken, maar wees niet onzeker, dat is nergens voor nodig (:


    Not all those who wander are lost.

    Je kunt idd een beetje poeder gebruiken, maar je kunt ook een pakje blotting papers meenemen. Dit is een soort papier dat het vet opneemt waardoor de glas verdwijnt!


    The night is dark and full of terrors.

    Ik zweer bij de poeder van de Action. Een beetje op mijn neus, voorhoofd en kin en mijn gezicht glimt de hele dag niet. Ik gebruik hem wel in combinatie met een mousse foundation. ^^


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."