• Nou ja, hier is dus even een vaag verhaal, geen idee of iemand hier ooit iets van snapt.

    De vriendin van een vriendin van mij en ook een vriendin van mij, die ook in ons vriendengroepje zit, heeft een aantal maanden terug een zm-poging gedaan op school en na school. Daar was iedereen heel erg van geschrokken en alles, en ze is toen een week in het ziekenhuis geweest (die week zat ik in Londen, en niemand had het tegen mij gezegd omdat ze vonden dat ik niet ongerust moest worden). Na die week is ze opgenomen in een inrichting, maar daar is ze nu al weer een aantal weken uit, gelukkig. Vandaag zag ik haar weer, en ze zag er best vrolijk uit. We zijn toen ook met een aantal vriendinnen wat leuks gaan doen en toen begonnen we uiteindelijk over school. Nu blijkt dus dat de school haar niet meer wilt hebben, 'want ze zou een gevaar zijn voor de andere leerlingen op school.' Dus ze is zozegmaar van school afgegooid omdat ze een zm-poging heeft gedaan tijdens schooltijd. Ik vind dat een beetje vaag van school, ik bedoel, je wilt mensen toch helpen? Iedereen heeft leerplicht, maar zij is dus van school afgegooid. Ze vertelde dat ze zich bij andere scholen ook had ingeschreven, maar tot nu toe heeft ze daarvan nog geen reactie. Ze is dus schoolloos eigenlijk... Ik snap daar niets van, maar dat zal wel aan mij liggen.
    Nu is het ook zo dat ze de hele dag alleen thuis is, want iedereen moet gewoon wel naar school, haar moeder moet werken etc. In haar situatie is dat niet echt verstandig, want je weet maar nooit wat ze kan doen als ze alleen thuis is. (het is niet dat ik haar niet vertrouw ofzo, maar als je weet wat er allemaal gebeurd is...) Ik wil wel langsgaan, maar dat kan natuurlijk niet altijd. Meestal ben ik laat thuis en heb ik ook nog heel veel huiswerk. Ook sport etcetera komt er ook nog allemaal bij. Plus ik ken haar niet zo heel erg goed, en ik weet niet waar ze woont. Haar vriendin (dus ook een vriendin van mij) die gaat zo vaak mogelijk langs, maar die heeft dus straf omdat ze daardoor niks meer aan school doet.
    Ik weet niet wat ik kan doen, of ik überhaupt iets kan doen, maar ik vind het echt zo zielig dat ze gewoon hele dagen alleen thuis zit...

    Ik heb geen idee of iemand dit verhaal begrijpt, maar ik moest het gewoon even kwijt.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Als je dit meisje nu alle aandacht van de wereld gaat geven, net al wat de rest waarschijnlijk doet, komt het straks alleen maar harder aan als er even niemand meer bij haar langskomt. Meedeleiden hebben heeft echt geen zin en werkt uit ervaring enkel maar tegendraads.

    Daarbij, de vrolijkste mensen zijn vaak degene waarvan je het niet verwacht en 1 mislukte zelfmoord poging leid vaak tot eentje die wel lukt. Helemaal als iedereen meteen bovenop haar springt.
    Het klinkt heel cru, maar het is gewoon zo.
    Wat ik wel echt enorm vaag vind is dat ze et op school heeft geprobeerd en daar kom ik niet echt bij met mijn hoofd, maar dat zal wel aan mij liggen.

    Ik wil enkel nog wel even zeggen, dat als je haar toch niet zo goed kent, je jezelf er maar beter gewoon buiten kunt houden. Het geeft zoiets als 'kijk, als ik leef ziet niemand me staan, maar nu opeens wel.'

    [ bericht aangepast op 18 sep 2014 - 22:33 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Jij kan haar natuurlijk geen nieuwe school geven - helaas - en ik denk ook niet dat ze het fijn zal vinden als je - denkend vanuit haar - alleen maar vrienden met haar bent om wat er gebeurd is en alleen daarom bij haar bent. Ik weet natuurlijk niet hoe het mentaal nu met haar gaat, maar als jij gewoon laat merken dat je er voor haar bent en dat ze zich niet alleen hoeft te voelen, dat dat al best kan helpen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Kunnen haar ouders geen bezwaar maken of eventueel zelfs een kort geding aanspannen? Volgens mij is dit helemaal geen reden om een kind van school af te gooien.

    Edit: Hier staat trouwens ook dat haar oude school een nieuwe voor haar moet zoeken, dat ze daarna pas van school mag worden gestuurd.

    [ bericht aangepast op 18 sep 2014 - 22:38 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    MikeyClifford schreef:
    Als je dit meisje nu alle aandacht van de wereld gaat geven, net al wat de rest waarschijnlijk doet, komt het straks alleen maar harder aan als er even niemand meer bij haar langskomt. Meedeleiden hebben heeft echt geen zin en werkt uit ervaring enkel maar tegendraads.

    Daarbij, de vrolijkste mensen zijn vaak degene waarvan je het niet verwacht en 1 mislukte zelfmoord poging leid vaak tot eentje die wel lukt. Helemaal als iedereen meteen bovenop haar springt.
    Het klinkt heel cru, maar het is gewoon zo.
    Wat ik wel echt enorm vaag vind is dat ze et op school heeft geprobeerd en daar kom ik niet echt bij met mijn hoofd, maar dat zal wel aan mij liggen.

    Ik wil enkel nog wel even zeggen, dat als je haar toch niet zo goed kent, je jezelf er maar beter gewoon buiten kunt houden. Het geeft zoiets als 'kijk, als ik leef ziet niemand me staan, maar nu opeens wel.'


    Renkinjutsushi schreef:
    Jij kan haar natuurlijk geen nieuwe school geven - helaas - en ik denk ook niet dat ze het fijn zal vinden als je - denkend vanuit haar - alleen maar vrienden met haar bent om wat er gebeurd is en alleen daarom bij haar bent. Ik weet natuurlijk niet hoe het mentaal nu met haar gaat, maar als jij gewoon laat merken dat je er voor haar bent en dat ze zich niet alleen hoeft te voelen, dat dat al best kan helpen.


    Ik kende haar al voordat alles gebeurd was, ik ken haar wel beter dan sommige andere vriendinnen uit het vriendengroepje. Ik wist helemaal niet dat zij zo'n persoon was die dat zou doen, daar überhaupt aan zou denken, maar ja. Het is toch raar als je elkaar eerst zo ongeveer dagelijks ziet, dan een aantal maanden elkaar niet kan zien en dan alleen maar na schooltijd kan afspreken.
    Het is eigenlijk wel een vriendin van mij, maar dan niet zo'n soort van een "bff". En ik ben zeker niet bevriend met haar omdat ik alles zielig voor haar vind ofzo. Nee, ik was echt heel erg geschrokken toen ik uit Londen terugkwam en opeens hoorde dat ze in een gesloten inrichting zat... En dat ik niet langs kon gaan.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik kan me wel voorstellen dat je daarvan schrikt als school zijnde. Ik denk dat leerlingen daar behoorlijk getraumatiseerd door kunnen raken als het wel lukt. Want helaas gebeurt het maar zelden dat het bij één poging blijft en een school is niet de plaats waar ze je kunnen helpen je leven weer op de rails te krijgen.

    Maar goed, dat ik het begrijpelijk vind, wil niet zeggen dat het oké is. Zeker niet zolang ze eigenlijk leerplichtig is en eenzaam thuiszitten helpt inderdaad niemand. Het zal denk ik ook niet heel lang duren voordat de verzuimambtenaar langskomt, want die zijn er nogal gebrand op, meestal. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    Niet elk woord hoeft afgekort te worden.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'