• Hallo

    Deze morgen kregen we in de klas het verschrikkelijke nieuws dat de vader van een klasgenoot deze nacht is overleden. Iedereen is natuurlijk geschrokken en ik ook, vooral omdat ik allemaal flashbacks kreeg aangezien mij hetzelfde is overkomen in 2006.

    Alleen nu zit ik toch wel met iets. Ik wil hem graag een berichtje sturen met daarin dat als hij wilt praten, hij altijd bij me mag aankloppen omdat ik weet hoe hij zicht voelt. Alleen het probleem is dat hij een heel gesloten persoon is. Zijn vader bleek al meer dan 3 jaar kanker te hebben en de laatste tijd ging het enorm slecht. Hij heeft de klas nooit iets gezegd. Maar dat komt misschien ook omdat hij zich een beetje terugtrekt van de klasgroep.

    Maar ik weet totaal niet hoe ik dat berichtje in elkaar moet zetten en of ik überhaupt wel iets moet sturen. Want het kan goed zijn dat hij er helemaal niks over wilt vertellen en dat begrijp ik heel goed. Dus vraag ik even jullie hulp. Zelf had ik dit al in gedachten, maar als jullie nog eventuele dingen weten om toe te voegen of dingen om weg te laten, laat het maar weten!

    Hey [naam]

    Iedereen van de klas heeft vandaag de mededeling gekregen dat uw papa is gestorven. Echt heel veel sterkte! Maar ik wou even zeggen dat als ge ooit wilt praten ge altijd een berichtje kunt sturen. Ik snap u helemaal want ik heb enkele jaren terug hetzelfde meegemaakt dus ik weet precies hoe ge u voelt. En als ge er niet over wilt praten is te begrijpen. Maar stel ge wilt eens praten moogt ge me altijd aanspreken. Nog eens heel veel sterkte!



    Alvast bedankt! Xxx

    Ik vind het een goed berichtje, en ik denk ergens dat hij wel een gevoel krijgt van dat iemand buiten familie en vrienden om er voor hem is.
    Dus ik zeg doen!


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Thaluke schreef:
    Ik vind het een goed berichtje, en ik denk ergens dat hij wel een gevoel krijgt van dat iemand buiten familie en vrienden om er voor hem is.
    Dus ik zeg doen!


    wat was dit ookalweer

    Wat naar allemaal.:/

    Hey [naam]

    Iedereen van de klas heeft vandaag de mededeling gekregen dat uw papa is gestorven. Echt heel veel sterkte! Maar ik wou even zeggen dat als je ooit wilt praten je me altijd een berichtje kunt sturen. Ik snap u helemaal want ik heb enkele jaren terug hetzelfde meegemaakt dus ik weet precies hoe je u voelt. ---> iedereen ervaart dit anders, en verwerkt het ook anders. en als je er niet over wilt praten is dat te begrijpen. Maar stel als je eens wilt praten mag je me altijd aanspreken. Nog eens heel veel sterkte!

    [ bericht aangepast op 19 sep 2014 - 20:15 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind het berichtje goed! En omdat het door jouzelf bedacht is, meen je ook nog ieder woord!
    Maar misschien kun je het zinnetje: "dus ik weet precies hoe je je voelt" iets anders verwoorden, aangezien je het nooit PRECIES kunt weten. Persoonlijk vond ik het erg vervelend als mensen dat altijd tegen me zeiden..
    Maar das een kleine tip..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    Ik vind het berichtje goed! En omdat het door jouzelf bedacht is, meen je ook nog ieder woord!
    Maar misschien kun je het zinnetje: "dus ik weet precies hoe je je voelt" iets anders verwoorden, aangezien je het nooit PRECIES kunt weten. Persoonlijk vond ik het erg vervelend als mensen dat altijd tegen me zeiden..
    Maar das een kleine tip..


    Dit ook nog.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Thaluke schreef:
    Ik vind het een goed berichtje, en ik denk ergens dat hij wel een gevoel krijgt van dat iemand buiten familie en vrienden om er voor hem is.
    Dus ik zeg doen!


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Thaluke schreef:
    Ik vind het een goed berichtje, en ik denk ergens dat hij wel een gevoel krijgt van dat iemand buiten familie en vrienden om er voor hem is.
    Dus ik zeg doen!


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Debbaut schreef:
    Wat naar allemaal.:/

    Hey [naam]

    Iedereen van de klas heeft vandaag de mededeling gekregen dat uw papa is gestorven. Echt heel veel sterkte! Maar ik wou even zeggen dat als je ooit wilt praten je me altijd een berichtje kunt sturen. Ik snap u helemaal want ik heb enkele jaren terug hetzelfde meegemaakt dus ik weet precies hoe je u voelt. ---> iedereen ervaart dit anders, en verwerkt het ook anders. en als je er niet over wilt praten is dat te begrijpen. Maar stel als je eens wilt praten mag je me altijd aanspreken. Nog eens heel veel sterkte!

    Oh, dat soort nieuws is altijd vreselijk. Ik vind wat je hebt geschreven een heel goed, oprecht bericht, dus ik zou hem dat gewoon sturen als ik jou was. Het is erg lief van je dat je hem een luisterend oor wilt bieden.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Debbaut schreef:
    Wat naar allemaal.:/

    Hey [naam]

    Iedereen van de klas heeft vandaag de mededeling gekregen dat uw papa is gestorven. Echt heel veel sterkte! Maar ik wou even zeggen dat als je ooit wilt praten je me altijd een berichtje kunt sturen. Ik snap u helemaal want ik heb enkele jaren terug hetzelfde meegemaakt dus ik weet precies hoe je u voelt. ---> iedereen ervaart dit anders, en verwerkt het ook anders. en als je er niet over wilt praten is dat te begrijpen. Maar stel als je eens wilt praten mag je me altijd aanspreken. Nog eens heel veel sterkte!


    Denk dat het Vlaams is :].

    Ik denk dat het een goed idee is, dat bericht!


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    (...)
    Denk dat het Vlaams is :].

    Ik denk dat het een goed idee is, dat bericht!


    In het Vlaams praat je meestal zo, schrijven niet. (:


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Teater schreef:
    (...)

    In het Vlaams praat je meestal zo, schrijven niet. (:


    Maar zowat elke jongeren in België praat en typt zo onder elkaar. Dus ik zie het probleem niet. Op Quizlet en andere sites of dingen voor school type/praat ik AN.

    OT: ik heb hem het berichtje gestuurd en heb het stukje 'ik weet precies hoe je - je voelt' aangepast. En nu maar afwachten. En iedereen bedankt voor de hulp, want ik twijfelde echt enorm.

    J4NOSKIANS schreef:
    (...)

    Maar zowat elke jongeren in België praat en typt zo onder elkaar. Dus ik zie het probleem niet. Op Quizlet en andere sites of dingen voor school type/praat ik AN.

    OT: ik heb hem het berichtje gestuurd en heb het stukje 'ik weet precies hoe je - je voelt' aangepast. En nu maar afwachten. En iedereen bedankt voor de hulp, want ik twijfelde echt enorm.


    Het was ook helemaal geen kritiek, hoor, het was gewoon een reactie op wat Hashirama zei. Maar dan zal ik wel de uitzondering zijn, want ik gebruik nooit "ge" in geschreven teksten, al is het onder elkaar, haha. Ik vind het ook niet zo mooi ogen om iemand hulp te bieden, maar het is jouw beslissing en het was echt niet aanvallend bedoeld. ^^


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Teater schreef:
    (...)

    Het was ook helemaal geen kritiek, hoor, het was gewoon een reactie op wat Hashirama zei. Maar dan zal ik wel de uitzondering zijn, want ik gebruik nooit "ge" in geschreven teksten, al is het onder elkaar, haha. Ik vind het ook niet zo mooi ogen om iemand hulp te bieden, maar het is jouw beslissing en het was echt niet aanvallend bedoeld. ^^


    Ik heb ook geleerd dat je ''ge'' niet in een brief/mail zet.

    Maar verder vind ik het echt tof van je dat je je hulp aanbiedt, ik wilde je alleen helpen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Thaluke schreef:
    Ik vind het een goed berichtje, en ik denk ergens dat hij wel een gevoel krijgt van dat iemand buiten familie en vrienden om er voor hem is.
    Dus ik zeg doen!


    Firm believer of all that is magic