• Ik las dit ergens, en aan de ene kant denk ik dat het waar is. Maar aan de andere kant lijkt het ook een grap. Oordeel zelf maar



    EenVandaag- De werkgroep die nu bezig is met het onderzoeken van Zwarte Piet, komt uiteindelijk tot een rapport dat september volgend jaar naar de Mensenrechtenraad van de VN wordt gestuurd. Hierin gaat ook gepleit worden voor het afschaffen van een witte kerst. ‘We hopen dat het vervolgens wordt behandeld in de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. We weten nog niet of dat gaat gebeuren, maar dat verzoek dienen wij in ieder geval in. De VN kan Nederland dan verzoeken om actie te ondernemen.’

    Nederland moet stoppen met de witte kerst omdat die wens ‘om wit’ kan worden opgevat als de hang naar blanke superioriteit. Dat zegt Prof. Verene Shepherd, mensenrechtenonderzoeker bij de Verenigde Naties en hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar Zwarte Piet. “De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen. Persoonlijk heb ik het liedje ‘I’m dreaming of a white Christmas’ altijd heel racistisch gevonden. Die spotjes van SkyRadio bevoorbeeld, die kunnen ook echt niet”, aldus de Jamaicaanse Shepherd. “Het is beledigend, wij gaan ook niet de straat op en zingen: I’m dreaming of a Black Christmas’. Wij doen dat niet, wij doen dat niet!

    Afgelopen zaterdag bleek dat de Verenigde Naties onderzoek doen naar de witte kerst naar aanleiding van binnengekomen klachten dat het fenomeen racistisch zou zijn. De voorzitter van de VN werkgroep die zich over Zwarte Piet en Witte Kerst buigt (Working Group of Experts on People of African Descent) geeft aan dat ze als lid van de werkgroep weliswaar verplicht is nog nader onderzoek te doen, maar haar mening als gekleurd persoon al klaar te hebben.

    De voorzitter van de werkgroep roept premier Rutte op om een eind te maken aan de witte kerst. “De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op het klimaat dat deze gewoonte in stand houdt. We zijn al zover gekomen met global warming, waarom pakken we niet gewoon door?”

    Bron




    Als dit echt waar is weet ik niet waar de VN me bezig is. Zien hun dan niet dat er met dat lied bedoeld word dat we dromen om een witte kerst (sneeuw dus) en niet dat we alleen maar blanke mensen willen? En volgens mij is dat lied zelfs gemaakt door een Amerikaan(?). Sorry maar ik snap de VN niet meer. Willen ze Nederland zo graag kapot hebben?

    Die vrouw zou zich om andere dingen druk moeten maken en niet om ons kikkerlandje.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 16:59 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wat verwachten ze dat we gaan doen dan? Moeten we sneeuw voortaan roze gaan verven ofzo? Die is namelijk ook wit.

    En laten we dan maar meteen kappen met het dragen van witte en / of zwarte kleding; als we toch zo kinderachtig gaan doen.


    I don't understand that reference. - Castiel

    Ik dacht gelijk hieraan:


    Ik kan geen eens reacties hierop formuleren zonder Shepherd te discrimineren. Ik vind dat haar en haar idiote collega's die haar hierin steunen juist tot discriminatie en rascisme aanzetten. De scheidslijnen worden juist steeds zichtbaarder hierdoor. Mijn reacties op Shepherd en Co. bevatten dan ook een discriminerende aard, want naar mijn mening vragen ze daar naar. Het spijt me, maar ik kan geen sympathie ophoesten voor lui die door zwarte piet gepikeerd zijn en zich gediscrimeerd voelen.

    Nu ga ik afnokken, voordat ik echt domme dingen ga zeggen.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 17:45 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Lucero schreef:
    Wat verwachten ze dat we gaan doen dan? Moeten we sneeuw voortaan roze gaan verven ofzo? Die is namelijk ook wit.

    En laten we dan maar meteen kappen met het dragen van witte en / of zwarte kleding; als we toch zo kinderachtig gaan doen.


    Met Pasen heeft ze een rapport over blanke vla en met Pesach zal ze wel zeiken over jodenkoeken.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Guys pls. Het is een grapje.


    i put the fun in funeral

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Met Pasen heeft ze een rapport over blanke vla en met Pesach zal ze wel zeiken over jodenkoeken.


    Waarschijnlijk.

    Het valt me trouwens op dat er enkel ''zwarte'' dingen verboden moeten worden. Dat vind ik een discriminatie. Van de blanken dan.


    I don't understand that reference. - Castiel

    Unforgettable schreef:
    (...)Eigenlijk heet het Kruidennoten, geloof ik. Maar voor zover ik weet mag dat wel, anders zou het wel erg raar worden. :/[/quote

    Nee, túúrlijk mag dat niet! Kruidennoten verwijst naar kruiden en specerijen uit onze vroegere koloniën = dus discriminerend voor de inwoners van Nederland wier betovergrootouders en nog wat generaties verder slaven waren.

    *sarcasm*


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Lucero schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk.

    Het valt me trouwens op dat er enkel ''zwarte'' dingen verboden moeten worden. Dat vind ik een discriminatie. Van de blanken dan.


    Ik voel mij gediscrimineerd door die hele Shepherd; ik mag me niet eens meer Nederlands voelen, als het aan haar ligt, want de dingen die mij Nederlands doen voelen zijn natuurlijk "discriminerend"; Sinterklaas en de bijbehorende traditie, etc.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 17:52 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Ik voel mij gediscrimineerd door die hele Shepherd; ik mag me niet eens meer Nederlands voelen, als het aan haar ligt, want de dingen die mij Nederlands doen voelen zijn natuurlijk "discriminerend"; Sinterklaas en de bijbehorende traditie, etc.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    What the fuck...
    Allemaal naar Siberië sturen.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Serieus, al is dit een grap, nog even en ik bega een landsverhuizing....


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Het eerste wat ik dacht, was: dit komt vast en zeker uit De Speld, hahaha.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Helemaal mee eens, stelletje racisten (cat)

    [ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 18:52 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Ik voel mij gediscrimineerd door die hele Shepherd; ik mag me niet eens meer Nederlands voelen, als het aan haar ligt, want de dingen die mij Nederlands doen voelen zijn natuurlijk "discriminerend"; Sinterklaas en de bijbehorende traditie, etc.


    Ja precies! Laten we met heel Nederland haar aanklagen. Omdat we ons door haar gediscrimineerd voelen. Aangezien we niet meer ons zelf mogen zijn. (;


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ohja, want alles waar wit of zwart voor staat is discriminerend bedoelt, want het komt nergens anders voor.
    Sorry, ik begrijp het sinterklaas gedoe best. Als je kijkt naar wat piet voro moet stellen en hoe hij er uit ziet, kan daar ook wel meer op gelet wordem. Maar als dit doorgevoert wordt/ geen grap is, dan gaat het wel erg ver


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn