• Ik las dit ergens, en aan de ene kant denk ik dat het waar is. Maar aan de andere kant lijkt het ook een grap. Oordeel zelf maar



    EenVandaag- De werkgroep die nu bezig is met het onderzoeken van Zwarte Piet, komt uiteindelijk tot een rapport dat september volgend jaar naar de Mensenrechtenraad van de VN wordt gestuurd. Hierin gaat ook gepleit worden voor het afschaffen van een witte kerst. ‘We hopen dat het vervolgens wordt behandeld in de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. We weten nog niet of dat gaat gebeuren, maar dat verzoek dienen wij in ieder geval in. De VN kan Nederland dan verzoeken om actie te ondernemen.’

    Nederland moet stoppen met de witte kerst omdat die wens ‘om wit’ kan worden opgevat als de hang naar blanke superioriteit. Dat zegt Prof. Verene Shepherd, mensenrechtenonderzoeker bij de Verenigde Naties en hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar Zwarte Piet. “De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen. Persoonlijk heb ik het liedje ‘I’m dreaming of a white Christmas’ altijd heel racistisch gevonden. Die spotjes van SkyRadio bevoorbeeld, die kunnen ook echt niet”, aldus de Jamaicaanse Shepherd. “Het is beledigend, wij gaan ook niet de straat op en zingen: I’m dreaming of a Black Christmas’. Wij doen dat niet, wij doen dat niet!

    Afgelopen zaterdag bleek dat de Verenigde Naties onderzoek doen naar de witte kerst naar aanleiding van binnengekomen klachten dat het fenomeen racistisch zou zijn. De voorzitter van de VN werkgroep die zich over Zwarte Piet en Witte Kerst buigt (Working Group of Experts on People of African Descent) geeft aan dat ze als lid van de werkgroep weliswaar verplicht is nog nader onderzoek te doen, maar haar mening als gekleurd persoon al klaar te hebben.

    De voorzitter van de werkgroep roept premier Rutte op om een eind te maken aan de witte kerst. “De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op het klimaat dat deze gewoonte in stand houdt. We zijn al zover gekomen met global warming, waarom pakken we niet gewoon door?”

    Bron




    Als dit echt waar is weet ik niet waar de VN me bezig is. Zien hun dan niet dat er met dat lied bedoeld word dat we dromen om een witte kerst (sneeuw dus) en niet dat we alleen maar blanke mensen willen? En volgens mij is dat lied zelfs gemaakt door een Amerikaan(?). Sorry maar ik snap de VN niet meer. Willen ze Nederland zo graag kapot hebben?

    Die vrouw zou zich om andere dingen druk moeten maken en niet om ons kikkerlandje.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 16:59 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Novosel schreef:
    Het eerste wat ik dacht, was: dit komt vast en zeker uit De Speld, hahaha.


    Haha. Precies... Alleen heeft niet iedereen door dat het fake is.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Wat moeten we de sneeuw nu dan ook al paars gaan verven?


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    “De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op het klimaat dat deze gewoonte in stand houdt. We zijn al zover gekomen met global warming, waarom pakken we niet gewoon door?”

    Ik moest best wel lachen toen ik dit stukje las :x Ik vind het ergens best grappig dat ze de VN zo neerzetten, maar dat hebben ze ook wel verdient na een traditie van ons af te schaffen.


    We've lived in the shadows for far too long.

    www.reddit.com/r/nottheonion

    dat is het enige waar ik nu aan kan denken.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.



    Srsly Quizlet. Check je bron

    Lucero schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk.

    Het valt me trouwens op dat er enkel ''zwarte'' dingen verboden moeten worden. Dat vind ik een discriminatie. Van de blanken dan.

    Puzzlette schreef:
    Ik kan geen eens reacties hierop formuleren zonder Shepherd te discrimineren. Ik vind dat haar en haar idiote collega's die haar hierin steunen juist tot discriminatie en rascisme aanzetten. De scheidslijnen worden juist steeds zichtbaarder hierdoor. Mijn reacties op Shepherd en Co. bevatten dan ook een discriminerende aard, want naar mijn mening vragen ze daar naar. Het spijt me, maar ik kan geen sympathie ophoesten voor lui die door zwarte piet gepikeerd zijn en zich gediscrimeerd voelen.

    Nu ga ik afnokken, voordat ik echt domme dingen ga zeggen.

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Ik voel mij gediscrimineerd door die hele Shepherd; ik mag me niet eens meer Nederlands voelen, als het aan haar ligt, want de dingen die mij Nederlands doen voelen zijn natuurlijk "discriminerend"; Sinterklaas en de bijbehorende traditie, etc.

    ___ schreef:
    (...)

    Ja precies! Laten we met heel Nederland haar aanklagen. Omdat we ons door haar gediscrimineerd voelen. Aangezien we niet meer ons zelf mogen zijn. (;



    Ik kan alleen hopen dat jullie een grapje maken.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 21:04 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:



    Srsly Quizlet. Check je bron

    (...)


    Ik kan alleen hopen dat jullie een grapje maken.


    De reacties dat deze bron (waarschijnlijk) een bericht met een flinke dosis satire had gepost, had ik al lang door. Maar ik blijf Shepherd een waardeloos figuur vinden. Ze heeft een van de enige dingen in dit land verneukt waar ik trots op ben. Ik had er zo'n zin aan om met mijn gezin later Sinterklaas te vieren op de manier zoals ik het had beleefd: ouderwetse gezelligheid. Er zijn maar weinig dingen waar ik trots op ben om dit land en het gaat mij aan het hart dat een externe factor een van de voor mij heel waardevolle tradities met de grond gelijk wilt maken. Ja, ik ben boos. Ik was eerst ook oprecht boos om dit artikel en later zag ik de reacties dat dit bericht bullshit is, maar een goede reden om mij negatief uit te laten over de ruis des cultuurverneuker kon ik niet aan mijn neus voorbij laten gaan nu ik toch bezig was. Ik was sowieso al woest op deze randebiel magnificus. (cat)

    [ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 21:21 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Puzzlette schreef:
    (...)

    De reacties dat deze bron (waarschijnlijk) een bericht met een flinke dosis satire had gepost, had ik al lang door. Maar ik blijf Shepherd een waardeloos figuur vinden. Ze heeft een van de enige dingen in dit land verneukt waar ik trots op ben. Ik had er zo'n zin aan om met mijn gezin later Sinterklaas te vieren op de manier zoals ik het had beleefd: ouderwetse gezelligheid. Er zijn maar weinig dingen waar ik trots op ben om dit land en het gaat mij aan het hart dat een externe factor een van de voor mij heel waardevolle tradities met de grond gelijk wilt maken. Ja, ik ben boos. Ik was eerst ook oprecht boos om dit artikel en later zag ik de reacties dat dit bericht bullshit is, maar een goede reden om mij negatief uit te laten over de ruis des cultuurverneuker kon ik niet aan mijn neus voorbij laten gaan nu ik toch bezig was. Ik was sowieso al woest op deze randebiel magnificus. (cat)


    Yeh, roepen dat je als blanke Nederlander nu gediscrimineerd word heeft er niet echt voor gezorgd dat ik ook maar een greintje sympathie voor je heb.


    quidquid excusatio prandium pro

    @Puzzlette Maar haar een waardeloos figuur vinden is toch niet discrimineren? :W

    [ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 21:29 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Yeh, roepen dat je als blanke Nederlander nu gediscrimineerd word heeft er niet echt voor gezorgd dat ik ook maar een greintje sympathie voor je heb.


    Lol, denk je dat ik dat meende? (cat) Nee, ik voel me niet gediscrimineerd door dat mens. Maar ik ben wel boos op haar.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Alleras schreef:
    @Puzzlette Maar haar een waardeloos figuur vinden is toch niet discrimineren? :W


    Ik snap je vraag niet. Is dat sarcastisch?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Ik snap je vraag niet. Is dat sarcastisch?


    "Ik kan geen eens reacties hierop formuleren zonder Shepherd te discrimineren."

    Randdebiel/waardeloos figuur/cultuurverneuker is niet discriminerend? Of bedoelde je dat je eigenlijk discriminerende reacties wilde plaatsen?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Alleras schreef:
    (...)

    "Ik kan geen eens reacties hierop formuleren zonder Shepherd te discrimineren."

    Randdebiel/waardeloos figuur/cultuurverneuker is niet discriminerend? Of bedoelde je dat je eigenlijk discriminerende reacties wilde plaatsen?


    Dat noem ik schelden. Ik reken haar niet af op haar achtergrond, cultuur, nationaliteit of whatever. Ja, ik reken haar af op haar onderzoek en conclusie omtrent zwarte piet en dan kun je inderdaad afvragen of cultuurverneuker niet discriminerend is, maar ik vind het eerder een mening dat ze een cultuurverneuker is dan ene feit - immers, niet iedereen is het met mij eens dat zij een cultuurverneuker is. Iedereen zal het wel met mij eens zijn als ik zeg dat ze gekleurd is van huid, maar daar reken ik haar niet op af.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 21:51 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Dat noem ik schelden. Ik reken haar niet af op haar achtergrond, cultuur, nationaliteit of whatever. Ja, ik reken haar af op haar onderzoek en conclusie omtrent zwarte piet en dan kun je inderdaad afvragen of cultuurverneuker niet discriminerend is, maar ik vind het eerder een mening dat ze een cultuurverneuker is dan ene feit - immers, niet iedereen is het met mij eens dat zij een cultuurverneuker is. Iedereen zal het wel met mij eens zijn als ik zeg dat ze gekleurd is van huid, maar daar reken ik haar niet op af.

    Dat noem ik ook schelden. Vandaar ook het vraagtegen, aangezien je zei dat je geen reacties kon formuleren waarin je Shepherd niet zou discrimineren. Daarom ook dat ik me afvroeg of jouw eigenlijke reactie wel disciminerend van aard zou zijn.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Alleras schreef:
    (...)
    Dat noem ik ook schelden. Vandaar ook het vraagtegen, aangezien je zei dat je geen reacties kon formuleren waarin je Shepherd niet zou discrimineren. Daarom ook dat ik me afvroeg of jouw eigenlijke reactie wel disciminerend van aard zou zijn.


    Ik heb net meerdere sites bezocht over discriminatie en uit allen blijkt dat schelden aleen discriminatie is als je diegene uitscheldt op grond van huidskleur, geloof, nationaliteit, etc. Dat heb ik niet gedaan. Ik heb haar uitgescholden, niet gediscrimineerd.

    Ik ga stoppen met deze discussies, omdat ik mijn woorden niet goed kies en in mijn posts het doel van dit topic inmiddels mis. Ik zeg inderdaad geen handige dingen en ik heb geen zin in een discussie, omdat in ieder geval ik alleen maar mezelf erger door mijzelf boos te maken.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 21:51 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Maar wat gaan ze dan doen als het sneeuwt?...