• Ik las dit ergens, en aan de ene kant denk ik dat het waar is. Maar aan de andere kant lijkt het ook een grap. Oordeel zelf maar



    EenVandaag- De werkgroep die nu bezig is met het onderzoeken van Zwarte Piet, komt uiteindelijk tot een rapport dat september volgend jaar naar de Mensenrechtenraad van de VN wordt gestuurd. Hierin gaat ook gepleit worden voor het afschaffen van een witte kerst. ‘We hopen dat het vervolgens wordt behandeld in de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. We weten nog niet of dat gaat gebeuren, maar dat verzoek dienen wij in ieder geval in. De VN kan Nederland dan verzoeken om actie te ondernemen.’

    Nederland moet stoppen met de witte kerst omdat die wens ‘om wit’ kan worden opgevat als de hang naar blanke superioriteit. Dat zegt Prof. Verene Shepherd, mensenrechtenonderzoeker bij de Verenigde Naties en hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar Zwarte Piet. “De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen. Persoonlijk heb ik het liedje ‘I’m dreaming of a white Christmas’ altijd heel racistisch gevonden. Die spotjes van SkyRadio bevoorbeeld, die kunnen ook echt niet”, aldus de Jamaicaanse Shepherd. “Het is beledigend, wij gaan ook niet de straat op en zingen: I’m dreaming of a Black Christmas’. Wij doen dat niet, wij doen dat niet!

    Afgelopen zaterdag bleek dat de Verenigde Naties onderzoek doen naar de witte kerst naar aanleiding van binnengekomen klachten dat het fenomeen racistisch zou zijn. De voorzitter van de VN werkgroep die zich over Zwarte Piet en Witte Kerst buigt (Working Group of Experts on People of African Descent) geeft aan dat ze als lid van de werkgroep weliswaar verplicht is nog nader onderzoek te doen, maar haar mening als gekleurd persoon al klaar te hebben.

    De voorzitter van de werkgroep roept premier Rutte op om een eind te maken aan de witte kerst. “De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op het klimaat dat deze gewoonte in stand houdt. We zijn al zover gekomen met global warming, waarom pakken we niet gewoon door?”

    Bron




    Als dit echt waar is weet ik niet waar de VN me bezig is. Zien hun dan niet dat er met dat lied bedoeld word dat we dromen om een witte kerst (sneeuw dus) en niet dat we alleen maar blanke mensen willen? En volgens mij is dat lied zelfs gemaakt door een Amerikaan(?). Sorry maar ik snap de VN niet meer. Willen ze Nederland zo graag kapot hebben?

    Die vrouw zou zich om andere dingen druk moeten maken en niet om ons kikkerlandje.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 16:59 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Ik heb net meerdere sites bezocht over discriminatie en uit allen blijkt dat schelden aleen discriminatie is als je diegene uitscheldt op grond van huidskleur, geloof, nationaliteit, etc. Dat heb ik niet gedaan. Ik heb haar uitgescholden, niet gediscrimineerd.

    Ik ga stoppen met deze discussies, omdat ik mijn woorden niet goed kies en in mijn posts het doel van dit topic inmiddels mis. Ik zeg inderdaad geen handige dingen en ik heb geen zin in een discussie, omdat in ieder geval ik alleen maar mezelf erger door mijzelf boos te maken.

    Je mist ook het punt van mijn reacties. Ik zeg namelijk hetzelfde, je discrimineert niet. Maar je had zelf eerder aangegeven dat je niet kon reageren op haar zonder haar te discrimineren. Dat heb je zelf in een reactie gezet. Daardoor was ik in de war, en vroeg ik het na. En dat was ook alles, ik vroeg het alleen na. Ik impliceerde niet dat je aan het discrimineren was. In elk geval, dit is inderdaad vrij nutteloos. Laat maar zitten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Alleras schreef:
    (...)
    Je mist ook het punt van mijn reacties. Ik zeg namelijk hetzelfde, je discrimineert niet. Maar je had zelf eerder aangegeven dat je niet kon reageren op haar zonder haar te discrimineren. Dat heb je zelf in een reactie gezet. Daardoor was ik in de war, en vroeg ik het na. En dat was ook alles, ik vroeg het alleen na. Ik impliceerde niet dat je aan het discrimineren was. In elk geval, dit is inderdaad vrij nutteloos. Laat maar zitten.


    Oh man, ik ben soms heel slecht in het juist interpreteren van berichten op Quizlet. Ik heb je berichten dan helemaal verkeerd begrepen. Het spijt mik dat ik zo heb gereageerd, ik heb je helemaal verkeerd begrepen. :'/


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Zij vindt ons dus racistisch. De grootste racisten wonen in Amerika.
    Serieus, waar bemoeit die vrouw zich mee. Ik ben echt helemaal klaar met dit gezeik.

    Laten we gewoon de mensheid verbieden: problem solved!

    Nee, effe serieus: Niet te serieus nemen mensen!:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Tomas schreef:
    Dat ze zich niet eens bezig gaat houden met echt belangrijke dingen..


    Was er in Syrië niet iets aan de hand? Of was er ook niet iets met een of andere besmettelijke ziekte in Afrika?
    Nah, het zal wel niet als ze zich bezig houden met het verbieden van eeuwenlange tradities..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    zeikzeikzeik.


    nothing is true, everything is permitted.