• Ik krijg al 8-9 jaar iedere dag een mop in mijn mailbox. Soms zitten er wel eens leuke tussen en vandaag zat er een voorspelbare, maar heel leuke mop in mijn mailbox. Ik wilde die graag met jullie delen. :Y)

    Moraal
    De kinderen krijgen les over moraal. Ze krijgen als opdracht thuis aan hun ouders te vragen een verhaal te vertellen, waaraan een moraal hangt. Wanneer ze terug in de les komen, mogen ze vertellen wat ze gehoord hebben.

    Mieke vertelt: "Mijn ouders zijn kippenboeren. Ze hebben een legbatterij. Op een dag hadden ze in de auto een mand eitjes staan. Ze reden over een grote bobbel in de weg, waardoor de eitjes braken. Het moraal luidt: Leg nooit veel eitjes bij elkaar in een mand."

    Elsje vertelt: "Mijn ouders hebben ook een kippenboerderij, maar zij kweken kuikentjes. Op een dag hadden ze wel twintig eitjes. Ze verwachtten dus ook twintig kuikentjes. Ze verzorgden de eitjes heel goed, maar er zijn er maar vijftien van uitgekomen. Het moraal: tel je kuikentjes pas als ze uitkomen."

    Dan vraagt de juf aan kleine Anneke: "En heeft je papa ook een verhaal verteld?"
    "Ja", antwoordt Anneke, "Ons tante Anita woont in Amerika en is daar bij het leger. Ze is piloot bij de luchtmacht en heeft meegevochten in Desert Storm. Op een dag werd haar vliegtuig geraakt en moest ze springen. Ze had alleen maar een fles whisky, een machinegeweer en een manchettemes bij. Terwijl ze aan haar parachute bengelde dronk ze haar fles whisky leeg, dan kon de fles tenminste niet meer breken. Toen ze beneden kwam, was ze omsingeld door wel zeventig Irakezen. Ze pakte haar machinegeweer en schoot er vijftig van neer. Toen waren haar kogels op. Met haar machettemes kon ze er nog vijftien doden, toen brak het mes af. De vijf laatste heeft ze met haar blote handen gedood."

    Vraagt de juf, ontdaan van dat gruwelverhaal: "En heeft papa je ook een moraal bij dat verhaal verteld?"
    Antwoordt Anneke: "Ja, je kan beter uit de buurt van Tante Anita blijven als ze gezopen heeft."


    Leuke mop? :Y)
    Hebben jullie nog leuke moppen?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Hahaha, nee hij is leuk. :'D

    Donderdag 2 oktober:

    Type vrouw
    De lerares vraagt aan Jefke in de klas:
    "Met wat voor vrouw zou jij later graag willen zijn?"
    "Ik wil een vrouw zoals de maan."
    "Wow, wat een keuze! Je wil dus dat ze mooi en rustig is."
    "Nee, ik wil dat ze 's avonds komt en 's morgens verdwijnt."


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Zaterdag 4 oktober:
    *Is meer wiskunde dan een mop, maar wel een nadenker. =P*

    Testament
    En omdat het vandaag de tweede schooldag is, krijgt ge een vraagstuk voorgeschoteld...
    Een landbouwer laat 17 paarden na aan zijn drie zonen.
    In zijn testament verdeelt hij de erfenis als volgt:
    Mijn oudste zoon de helft van alle paarden
    Mijn tweede zoon een derde van alle paarden
    Mijn jongste zoon een negende van alle paarden
    Daar het onmogelijk is om 17 paarden te delen door 2, door 3 of door 9, beginnen de problemen tussen de drie zonen.
    Op een gegeven ogenblik beslissen ze ten einde raad om hun buur, ook een landbouwer, wiens intelligentie ze al lang bewonderen, om
    raad te vragen, in de hoop dat die een oplossing kan vinden.
    De boer neemt het testament en leest het aandachtig, na enkele ogenblikken gaat hij thuis zijn eigen paard halen en voegt het toe aan de
    zeventien andere. Nu staan er 18 paarden in de wei.
    Vanaf nu wordt het mogelijk voor de erfgenamen om tot de verdeling over te gaan, zoals voorzien in het testament van hun vader.
    De oudste neemt de helft van de 18 paarden = 9 paarden
    De tweede neemt een derde van de 18 paarden = 6 paarden
    De jongste neemt een negende van de 18 paarden = 2 paarden
    Samen hebben ze nu, 9+6+2=17 paarden
    Er blijft 1 paard over, dat van de buurman, die het terug mee naar huis neemt.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

          Wat bestaat 75% uit Wol?

    Wolf
    Mede mogenlijk gemaakt door de Donald Duck omdat ik echt geen goeie moppen heb :']


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Ryouta schreef:
          Wat bestaat 75% uit Wol?

    Wolf
    Mede mogenlijk gemaakt door de Donald Duck omdat ik echt geen goeie moppen heb :']


    Nu vind ik mezelf goed, ik had 'm geraden. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Zondag 5 oktober

    Lekker laten verwennen
    Een kleine oude man gaat naar een bordeel om zich eens goed te laten verwennen. De patron brengt hem naar een jong meisje die voor alles in is. Verzekerd zegt het meisje:
    "Opa, kleed je maar uit. Dan ga ik je aan de goede oude tijd laten terug denken."
    De oude man kleedt zich snel uit waarop het meisje al zijn kleren door het raam naar buiten gooit.
    "Hé, wat doe je nu, ben je gek geworden?!" riep de oude man boos.
    "Maak je maar geen zorgen opa", zei ze, "ik ga de hele nacht de liefde met je bedrijven. Morgen vroeg ben je zoveel gewicht verloren dat je kleren veel te groot gaan zijn."

    Het meisje kleedt zich nu op haar beurt uit. De oude man doet nu hetzelfde met haar kleren en kiepert ze door het raam.
    "Hé, wat doe je nu opa?" Riep ze.
    "Maak je niet druk", zei hij, "tegen de tijd dat ik met je klaar ben is de mode veranderd."


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury