• Hallo iedereen, dit is mijn eerste jaar op de hogeschool (in België) en ik studeer voor Sociaal Werk. Nu, allemaal goed en wel maar we moeten dit jaar ook een observatiestage doen, maar dit moet gebeuren op een plek die voor jezelf 'uitdagend' is.

    Nu, ik ben al lang aan het zoeken naar jobs die voor mij "uitdagend" zijn of waar veel vooroordelen over bestaan en waarbij we altijd wel een stereotype bedenken... De beroepen die ik al heb opgeschreven zijn: fabriekswerk, toiletmevrouwen, verpleegsters, bouwvakkers en begrafenisondernemers.

    Maar als jullie nog suggesties hebben zijn ze altijd welkom want ik zoek natuurlijk iets uitdagends en iets waar ik veel over kan bijleren dus als jullie iets weten zou ik het enorm graag horen want ik heb echt nood aan suggesties!

    Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 1 okt 2014 - 23:25 ]


    None but ourselves can free our minds.

    Vrachtwagenchauffeur


    26 - 02 - '16

    Miaschien kun jw zoeken naar een kinderdagverblijf met een man. Dat hoor je amoer en er zijn veel vooroordelen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mannelijke gynaecologen?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Hee nog een Sociaal Werker! Ik studeer dezelfde opleiding in Nederland, alleen ben ik laatste jaars;p

    Maarre.. Is het vanuit je opleiding dan niet de bedoeling dat je gaat observeren in een sector uit jouw beroep? Dan heb ik het over werken met verstandelijk beperkten, is de psychiatrie, de ouderenzorg, vluchtelingen, dak- en thuislozen etc. Of mag je uit alle beroepen kiezen? Tenminste, die indruk krijg ik bij je topic ;p


    Inspiration can hit you any time

    Leraar


    Firm believer of all that is magic

    Politieagenten? Euhm, de mensen van de Lijn of NMBS zijn ook niet zo heel erg geliefd :'D


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Constantine schreef:
    Hee nog een Sociaal Werker! Ik studeer dezelfde opleiding in Nederland, alleen ben ik laatste jaars;p

    Maarre.. Is het vanuit je opleiding dan niet de bedoeling dat je gaat observeren in een sector uit jouw beroep? Dan heb ik het over werken met verstandelijk beperkten, is de psychiatrie, de ouderenzorg, vluchtelingen, dak- en thuislozen etc. Of mag je uit alle beroepen kiezen? Tenminste, die indruk krijg ik bij je topic ;p

    Nee hoor, je mocht uit alle beroepen kiezen! Het moest gewoon voor jezelf uitdagend zijn ;-) ik snap je vraag wel want ik dacht eerst ook dat het bij het beroep moest passen maar blijkt dat een van de vorige jaren er iemand was meegegaan met een vrachtwagenchauffeur. Eén van de criteria is namelijk ook dat je met de mensen die daar werken of die zich daar bevinden dat je daar ook echt gesprekken mee kunt aangaan dus in een instelling van psychiatrie of mensen met een verstandelijke handicap zal dit moeilijker gaan en kan het zijn dat ze dit niet accepteren als keuze! Bij een OCMW mag trouwens ook niet, wat ik zelf vrij raar vond maar het gaat er gewoon om dat je jezelf uitdaagt eigenlijk en dat je je grenzen verlegd!

    Aan al de iedereen: dankjewel voor de suggesties, er zaten er veel goede tussen!

    [ bericht aangepast op 5 okt 2014 - 22:52 ]


    None but ourselves can free our minds.