• Wooooooh topic 30! *O* We zijn al een heel eind~! ;D
    De uitslag van de vorige poll: Het genre supernatural was de overduidelijke winnaar! Woooooh~! ^^

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d.
    Update meeting:
    Er is inmiddels een voorstel voor een datum, en dat is volgende week woensdag al, 15 oktober! Het andere alternatief is in de kerstvakantie. Laat a.u.b. in het topic even weten wanneer je liever wil/kan etc.! ^^

    Otaku mensjes!
    Diegene die zeker weten dat ze mee willen met de eerst volgende meeting (of nog niet zeker weten vanwege de datum), zouden jullie je nummer naar Syll/Shuuya willen sturen in een pb? Join ons allemaal in de Whatsapp groep, het is heel gezellig! _O_
    Heb je geen Whatsapp? Geen zorgen! Er word ook een Facebook gemaakt! Wil je dat liever? Stuur dan Shirley/Est een pb en voíla ;D.
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - River_Song (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Crona (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Aire (Fanny) - 14 - MAL
    32 - xHinata (Lenox) - 16 - MAL - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 18
    34 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    35 - Zabimaru (Tesla) - 17 - MAL
    36 - UchihaSasuke (Lisa) - ... - MAL
    37 - Yuimaru (Amparo) - 16
    38 - Ryouta (Samantha) - 15
    39 - Matsuoka (Romy) - 13
    40 - Puzzlette (Myke) - 17 - animeplanet
    41 - RayLaVie (Sam) - 16
    1- Sablier (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Kokkuri (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Sterben (Sem) - 18 - MAL
    6- Uta (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 19
    8- Raisei (Maxime) - 15 MAL
    9- Seto (Ellen) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- RandyTheWox (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Erdnuss (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Orenchi no Furo Jijou
    Shingeki no Bahamut Genesis

    Dinsdag:
    Trinity Seven
    Akatsuki no Yona

    Woensdag:
    Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
    Hitsugi no Chaika: Avenging Battle

    Donderdag:
    Naruto
    Shirobako

    Vrijdag:
    Amagi Brilliant Park
    Denki-gai no Honya-san
    Selector Spread WIXOSS

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Fairy Tail
    Ushinawareta Mirai wo Motomete
    Madan no Ou to Vanadis
    Donten ni Warau
    Garo: Honoo no Kokuin

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal [één keer in de twee weken!]
    Pri Para
    World Trigger
    Sora no Method
    Ookami Shoujo to Kuro Ouji
    Grisaia no Kajitsu
    Gugure! Kokkuri-san



    GIF TIJD! *O*




    Rechtsboven: Selector Spread Wixoss
    Linksboven: Trinity Seven
    Rechtsonder: Donten ni Warau
    Linksonder: Denki-gai no Honya-san

    [ bericht aangepast op 20 okt 2014 - 11:12 ]

    Nu de animes van het zomerseizoen zijn afgelopen... *huilt* Welke was je favoriet? (Ja, ze staan er niet allemaal, excuses, dat paste niet ^^.)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoooo ik kom even een liedje delen waar ik echt aan verslaafd ben de laatste tijd. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ah, ik ben net begonnen aan de nieuwe serie Celestial Method. De eerste aflevering is nog niet online op Animeplanet, maar ik heb 'm net bekeken op deze site. Het is shounen en zit in het fantasy genre. Ik weet niet of jullie dit leuk vinden en ik moet eerlijk zeggen dat de eerste aflevering oké is, maar het lijkt mij een leuk plot. c: Het wordt een korte anime van 13 episodes, dus nou ja. ^.^


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Puzzlette schreef:
    Ah, ik ben net begonnen aan de nieuwe serie Celestial Method. De eerste aflevering is nog niet online op Animeplanet, maar ik heb 'm net bekeken op deze site. Het is shounen en zit in het fantasy genre. Ik weet niet of jullie dit leuk vinden en ik moet eerlijk zeggen dat de eerste aflevering oké is, maar het lijkt mij een leuk plot. c: Het wordt een korte anime van 13 episodes, dus nou ja. ^.^

    Sora no Method bedoel je? ;o. Tadaaa.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Sora no Method bedoel je? ;o. Tadaaa.


    Via Animeplanet stond 'ie blijkbaar in de vertaling. ;o Maar ook op MAL hebben ze nog niet episode 1 online of wel? Heb jij episode 1 gezien? Zo ja, wat vind je ervan? ^.^
    Ik merk heel erg dat op Animeplanet best veel anime's en manga's niet te kijken en te lezen zijn; je moet ze elders kijken en lezen. Kan je op MAL ook manga lezen en is het aanbod anime's die je er kan kijken groter? Tot nu toe kom ik wel uit met Google en de sites uit de beginpost, maar ik heb geen zin dat met 60% van alle anime en manga te doen. =/


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Via Animeplanet stond 'ie blijkbaar in de vertaling. ;o Maar ook op MAL hebben ze nog niet episode 1 online of wel? Heb jij episode 1 gezien? Zo ja, wat vind je ervan? ^.^
    Ik merk heel erg dat op Animeplanet best veel anime's en manga's niet te kijken en te lezen zijn; je moet ze elders kijken en lezen. Kan je op MAL ook manga lezen en is het aanbod anime's die je er kan kijken groter? Tot nu toe kom ik wel uit met Google en de sites uit de beginpost, maar ik heb geen zin dat met 60% van alle anime en manga te doen. =/

    Op MAL kan je geen anime kijken xd. Alleen bijhouden.. Hetzelfde geld voor manga.
    Ik kijk meestal mijn anime bij gogoanime.com en ik lees mijn manga meestal op mangafox.me

    Ik vond Sora no Method trouwens wel leuk ;d. Vind Noel schattig ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Op MAL kan je geen anime kijken xd. Alleen bijhouden.. Hetzelfde geld voor manga.
    Ik kijk meestal mijn anime bij gogoanime.com en ik lees mijn manga meestal op mangafox.me

    Ik vond Sora no Method trouwens wel leuk ;d. Vind Noel schattig ;d.


    Ja, Noel is schattig! c: Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren na episode 1, omdat ze uiteindelijk met een groepje van zes eindigen. :o Ik ben nu ook net begonnen aan episode 1 van Your Lie in April (Shigatsu wa Kimi no Uso), daar ben ik ook benieuwd naar. Helaas kan ik die pas later via Animeplanet updaten, want die heeft nog niet geupdated dat de eerste aflevering al is uitgezonden. Maar dat is logisch, want de serie is gisteren begonnen.
    Dan denk ik dat ik blijf bij Animeplanet, omdat ik dat nu heb uitgevogeld en er wel een stuk of wat anime's en manga's te bekijken/te lezen zijn. Die sites ga ik zeker eens uitproberen, hehe. c:

    Wow, dat is blijkbaar net bijgewerkt, want inmiddels staat episode 1 van Shigatsu wa Kimi no Uso aangevinkt bij de lijst. :3


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    @Myke, oh die anime wilde ik nog wel zien ;d. Dat is die over muziek, right? Ik heb hem al staan dat ik hem wil kijken. Alleen nog niet aan toegekomen.
    Ghehe, van mij mag je gewoon bij Animeplanet blijven hoor (: Er zijn meer mensen die het hier gebruiken om daar hun anime op bij te houden (Ik weet verder niet waar ze hun anime bekijken)
    In de begin post in 1 van de vele spoilers staat trouwens nog meer links voor sites waar je anime kan bekijken en waar je manga kan lezen.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Mijn vriend is Word. Mal en Animeplanet zijn veels te veel werk :')
    En ik ga zometeen Love Stage kijken en ik weet niet wat ik er van moet gaan verwachten. Is hij nou een jongen die zichzelf ziet als een vrouw. Een DragQueen of een transgender? D: Zucht hopelijk heb ik zometeen opklaring :')


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Oh je merkt het gauw genoeg wat er aan de hand is, haha. Veel plezier met kijken!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oeeeeh have fun, Sam! :3 En idd, daar kom je snel genoeg achter! ;D
    Ik ben trouwens bezig met Kuroko no Basket~
    En ik vind het super geweldig awesome. *^* En nu ga ik snel verder kijken want het is spannend.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wil je Shirobako toevoegen aan de lijst? ;o Als goed is kwam die gisteren. Gaat over een anime industry ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    En nu ben ik in staat van lichtelijke emotionele instabiliteit: Free! Eternal Summer heb ik net afgekeken.

    Oh man, the feels waar ik voor gewaarschuwd ben zaten er zeker in. In aflevering 11 voelde ik op een gegeven moment echt een intense haat voor Haru, ik vond 'm echt heel erg vervelend doen, lol. x'] En tijdens de hele serie mocht ik Sousuke niet echt, terwijl ik nu wel sympathie voor hem koester. En Rin is echt mijn ultimate fave op het moment. Dit seizoen vond ik 'm echt héél tof. c: Ben alleen wel een beetje bang dat er geen seizoen 3 komt. :S


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Shuuya schreef:
    Wil je Shirobako toevoegen aan de lijst? ;o Als goed is kwam die gisteren. Gaat over een anime industry ;D


    Op donderdag kan Your Lie in April/Shigatsu wa Kimi no Uso op de lijst komen en Celestial Method/Sora no Mesoddo is op elke zondag, als ik mij niet vergis. c: Kunnen die ook de lijst komen? c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Shuuya schreef:
    @Myke, oh die anime wilde ik nog wel zien ;d. Dat is die over muziek, right? Ik heb hem al staan dat ik hem wil kijken. Alleen nog niet aan toegekomen.
    Ghehe, van mij mag je gewoon bij Animeplanet blijven hoor (: Er zijn meer mensen die het hier gebruiken om daar hun anime op bij te houden (Ik weet verder niet waar ze hun anime bekijken)
    In de begin post in 1 van de vele spoilers staat trouwens nog meer links voor sites waar je anime kan bekijken en waar je manga kan lezen.


    Ja, klopt, met klassieke muziek. c: Ik heb het liefst een site die ook veel anime en manga erop heeft staan, maar waarschijnlijk bestaat dat niet voor Engelse sub/Engelse vertaling, dus ik houd het bij Animeplanet. Ik was wss overgestapt op MAL als zij wel veel manga en anime op de site hadden staan. c;
    Ja, daar haal ik vaak ook uit, hehe. c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Puzzlette schreef:
    En nu ben ik in staat van lichtelijke emotionele instabiliteit: Free! Eternal Summer heb ik net afgekeken.

    Oh man, the feels waar ik voor gewaarschuwd ben zaten er zeker in. In aflevering 11 voelde ik op een gegeven moment echt een intense haat voor Haru, ik vond 'm echt heel erg vervelend doen, lol. x'] En tijdens de hele serie mocht ik Sousuke niet echt, terwijl ik nu wel sympathie voor hem koester. En Rin is echt mijn ultimate fave op het moment. Dit seizoen vond ik 'm echt héél tof. c: Ben alleen wel een beetje bang dat er geen seizoen 3 komt. :S


    Haat voor Haru?! D: Ok, dat deel ik niet met je, ik had het echt heel erg met hem te doen. ;o Maar ik snapte ook gewoon zo goed hoe hij zich voelde. Echt ik had tienduizend feels voor Haru de hele tijd. Dat met Sousuke had ik wel hetzelfde. En nee, ik geloof ook niet dat er een derde seizoen komt, maar even eerlijk, ik vind dat beter denk ik. Het is voor mij mooi afgesloten.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)