• Wooooooh topic 30! *O* We zijn al een heel eind~! ;D
    De uitslag van de vorige poll: Het genre supernatural was de overduidelijke winnaar! Woooooh~! ^^

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d.
    Update meeting:
    Er is inmiddels een voorstel voor een datum, en dat is volgende week woensdag al, 15 oktober! Het andere alternatief is in de kerstvakantie. Laat a.u.b. in het topic even weten wanneer je liever wil/kan etc.! ^^

    Otaku mensjes!
    Diegene die zeker weten dat ze mee willen met de eerst volgende meeting (of nog niet zeker weten vanwege de datum), zouden jullie je nummer naar Syll/Shuuya willen sturen in een pb? Join ons allemaal in de Whatsapp groep, het is heel gezellig! _O_
    Heb je geen Whatsapp? Geen zorgen! Er word ook een Facebook gemaakt! Wil je dat liever? Stuur dan Shirley/Est een pb en voíla ;D.
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - River_Song (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Crona (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Aire (Fanny) - 14 - MAL
    32 - xHinata (Lenox) - 16 - MAL - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 18
    34 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    35 - Zabimaru (Tesla) - 17 - MAL
    36 - UchihaSasuke (Lisa) - ... - MAL
    37 - Yuimaru (Amparo) - 16
    38 - Ryouta (Samantha) - 15
    39 - Matsuoka (Romy) - 13
    40 - Puzzlette (Myke) - 17 - animeplanet
    41 - RayLaVie (Sam) - 16
    1- Sablier (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Kokkuri (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Sterben (Sem) - 18 - MAL
    6- Uta (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 19
    8- Raisei (Maxime) - 15 MAL
    9- Seto (Ellen) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- RandyTheWox (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Erdnuss (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Orenchi no Furo Jijou
    Shingeki no Bahamut Genesis

    Dinsdag:
    Trinity Seven
    Akatsuki no Yona

    Woensdag:
    Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
    Hitsugi no Chaika: Avenging Battle

    Donderdag:
    Naruto
    Shirobako

    Vrijdag:
    Amagi Brilliant Park
    Denki-gai no Honya-san
    Selector Spread WIXOSS

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Fairy Tail
    Ushinawareta Mirai wo Motomete
    Madan no Ou to Vanadis
    Donten ni Warau
    Garo: Honoo no Kokuin

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal [één keer in de twee weken!]
    Pri Para
    World Trigger
    Sora no Method
    Ookami Shoujo to Kuro Ouji
    Grisaia no Kajitsu
    Gugure! Kokkuri-san



    GIF TIJD! *O*




    Rechtsboven: Selector Spread Wixoss
    Linksboven: Trinity Seven
    Rechtsonder: Donten ni Warau
    Linksonder: Denki-gai no Honya-san

    [ bericht aangepast op 20 okt 2014 - 11:12 ]

    Nu de animes van het zomerseizoen zijn afgelopen... *huilt* Welke was je favoriet? (Ja, ze staan er niet allemaal, excuses, dat paste niet ^^.)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Kageyama schreef:
    (...)

    Haat voor Haru?! D: Ok, dat deel ik niet met je, ik had het echt heel erg met hem te doen. ;o Maar ik snapte ook gewoon zo goed hoe hij zich voelde. Echt ik had tienduizend feels voor Haru de hele tijd. Dat met Sousuke had ik wel hetzelfde. En nee, ik geloof ook niet dat er een derde seizoen komt, maar even eerlijk, ik vind dat beter denk ik. Het is voor mij mooi afgesloten.


    Ja, ik vond hem zo vervelend doen. Ik begreep zijn frustratie heel goed, alleen hij deed zo bot. Het is ook heel intens en moeilijk als je keuzes moet maken en mensen je pushen, maar hij beïnvloedde zijn omgeving zo erg en hij zag dat niet en dat ergerde ik mij enorm aan. x'] Gelukkig trok hij in episode 12 bij. Ik vind Haru echt een geweldig personage, maar hij heeft echt het bloed onder mijn nagels gehaald in die episode. :'D Ja, Sousuke mocht ik pas op het einde en in het begin. Maar ik vond het wel weer leuk hoe hij Aiichiro hielp. c:
    Eenerzijds wil ik wel een nieuw seizoen, want ik kan nog niet helemaal afscheid nemen, maar ik weet ook totaal niet wat ze nog zouden moeten doen, ja. Ze zitten nu verspreid, letterlijk, over de wereld. Nee, het is goed zo. Ik kijk uit naar de Specials en met een beetje geluk komt er nog een afsluitende film waarin ze samen nog één keer een relay zwemmen of zo. c: Maar ja, eerste anime blijft wel de bijzonderste, dus waarschijnlijk wil ik daarom graag nog een film. Maar je hebt gelijk over het derde seizoen: het is mooi afgesloten zo. Het is open, maar de eindjes zijn aan elkaar geknoopt. Ik hoop alleen van harte dat Sousuke op zijn plek terechtkomt. c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ja ik merkte het :')
    EN HOLY FUCK. WAAROM LIET IEDEREEN IN DIE ANIME MIJ DENKEN AAN FREE!? IZUMI IS NAGISA, DE BUTLER ACOUNT MANNAGER REI IS REI, DIE RYOUMA GAST IS MAKOTO IN EEN OF ANDERE WEG EN NU WIL IK MIJN FACKING HARU EN RIN. Nou ja ik ben klaar met de anime dus nu kan ik gaaan slapen. Ondanks ik echt mijn iPad uit het raam wilde gooien na de derde aflevering met Lala-Lulu :') God dat wijf was irritant. Nou ja de manga is aardig goed. Plus Shougo en Rei zijn fantastisch samen. Maar nu wil ik meer D:
    spoiler manga

    Maar blijkbaar is Izumi echt iemand die rapers aantrekt :') Ik weet dat hij er niks aan kan doen maar dit is gewoonweg de derde al zover. Eerst Ryouma, dan die bouw gasten en nu die jongen pruducer.


    en Kuruko no basket is echt heel leuk. Vooral de NG Shuu :3 Die van seizoen twee vooral zover ik het heb gezien. Akashi, Kise:3 Maar de manga is zo leuk en ik kan niet wachten tot seizoen 3 D: Ondanks ik dan gaan huilen bij de flashbacks en bij een hele belangrijke scene. Het is zo zielig voor Kuroko, nou ja eigen
    ijk ook voor de andere. Maar ik kan niet wachten op de animatie van Kise's '....-....' want dat gaat zo facking bad ass zijn D:

    Nou ja tot die tijd geniet van de handleiding voor scooter dieven ^.^


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Ik heb gewoon het nieuwe topic gemist. Nu al 7 pagina's. Ik heb op de Poll Free! 2 gestemd !!
    De gif in de begin post zijn awesome !!!
    Vandaag heb ik Shigatsu wa Kimi no Uso ep 1 gekeken. Zo mooie anime met zo mooie muziek erin. Ik vind de personages ook goed.
    Ik wil zo graag meer zien en lucky me dat er 22 episodes van komen. Ik ben helemaal fan van Muziek in deze anime en de animatie is ook zo goed !
    Verder ook Shirobako gekeken een anime van P.A works.Ema Geeft me een Miuna gevoel ze lijken ook best op elkaar en ze is zo kawaii. Verder draai de serie om het maken van anime enzo best cool. Aoi is ook echt een awesome personage !







    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik ben vandaag begonnen aan Kuroshitsuji. Aanvankelijk was ik wat zenuwachtig, omdat ik nogal wat horror-achtige zaken verwachte en ik totaal niet into horror ben. Na episode 1 twijfelde ik of ik door moest gaan, maar ik heb vanavond episode 2 gekeken en gelijk 3 en I'm about to start the 4th episode. :Y) Er zijn nogal wat prequels en zo op deze serie gekomen, zo ook deze zomer Kuroshitsuji: Book of Circus. Ik neem aan dat die leuk was, maar is die ook te bekijken zonder alle andere prequels eerst te hebben gezien? En zijn de andere prequels aan te raden? Ik ben waarschijnlijk wel een paar dagen zoet met Kutoshitsuji, maar ik ontdekte bijvoorbeeld ook al Kuroshitzusji II e.d. c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Puzzlette schreef:
    Ik ben vandaag begonnen aan Kuroshitsuji. Aanvankelijk was ik wat zenuwachtig, omdat ik nogal wat horror-achtige zaken verwachte en ik totaal niet into horror ben. Na episode 1 twijfelde ik of ik door moest gaan, maar ik heb vanavond episode 2 gekeken en gelijk 3 en I'm about to start the 4th episode. :Y) Er zijn nogal wat prequels en zo op deze serie gekomen, zo ook deze zomer Kuroshitsuji: Book of Circus. Ik neem aan dat die leuk was, maar is die ook te bekijken zonder alle andere prequels eerst te hebben gezien? En zijn de andere prequels aan te raden? Ik ben waarschijnlijk wel een paar dagen zoet met Kutoshitsuji, maar ik ontdekte bijvoorbeeld ook al Kuroshitzusji II e.d. c:


    @Shirley: Ja, die heb ik beide gezien! Ook net is Celestial Method gestart, zeker een aanrader. c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Puzzlette schreef:
    Ik ben vandaag begonnen aan Kuroshitsuji. Aanvankelijk was ik wat zenuwachtig, omdat ik nogal wat horror-achtige zaken verwachte en ik totaal niet into horror ben. Na episode 1 twijfelde ik of ik door moest gaan, maar ik heb vanavond episode 2 gekeken en gelijk 3 en I'm about to start the 4th episode. :Y) Er zijn nogal wat prequels en zo op deze serie gekomen, zo ook deze zomer Kuroshitsuji: Book of Circus. Ik neem aan dat die leuk was, maar is die ook te bekijken zonder alle andere prequels eerst te hebben gezien? En zijn de andere prequels aan te raden? Ik ben waarschijnlijk wel een paar dagen zoet met Kutoshitsuji, maar ik ontdekte bijvoorbeeld ook al Kuroshitzusji II e.d. c:

    Sequels bedoel je. Sequels is een vervolg. Je hebt seizoen 1, 2 en 3.. en een boel specials geloof ik.
    De specials staan overal los van als ik mij niet vergist dus die kan je altijd wel kijken.
    Wil je seizoen 2 zien, dan moet je seizoen 1 helemaal af zien...
    Wil je seizoen 3 (Book of circus) zien, dan kan je op zich seizoen 1 t/m episode 18 zien en dan beginnen aan seizoen 3.
    Het verschil? Het tweede stukje wat ik uitlegde over seizoen 3 volgt de manga (misschien hier en daar een kleine aanpassing)
    Bij seizoen 1 episode 18 + de rest en seizoen 2 volgt de manga niet (:

    Maar ik zou gewoon alles kijken want ik vond het heel leuk ;D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Sequels bedoel je. Sequels is een vervolg. Je hebt seizoen 1, 2 en 3.. en een boel specials geloof ik.
    De specials staan overal los van als ik mij niet vergist dus die kan je altijd wel kijken.
    Wil je seizoen 2 zien, dan moet je seizoen 1 helemaal af zien...
    Wil je seizoen 3 (Book of circus) zien, dan kan je op zich seizoen 1 t/m episode 18 zien en dan beginnen aan seizoen 3.
    Het verschil? Het tweede stukje wat ik uitlegde over seizoen 3 volgt de manga (misschien hier en daar een kleine aanpassing)
    Bij seizoen 1 episode 18 + de rest en seizoen 2 volgt de manga niet (:

    Maar ik zou gewoon alles kijken want ik vond het heel leuk ;D.


    Oh, lol, ik heb geleerd dat het een sequel is en toch schrijf ik prequel. Ehm, volgende keer beter opletten wat ik schrijf. =S Ja, ik wil sowieso alles kijken, dat wel! Ik vind het echt leuk, wat dus totaal tegen mijn verwachtingen in is. c: Dank je wel voor je uitleg, I'll keep it in mind. c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Pabu ---> Aire


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Shirobako komt op donderdagen. Die staat nog niet onder de spoiler ^^
    Ik heb gisteravond de eerste aflevering gezien en het maakte me toch wel benieuwd.


    Shirobako


    Akatsuki no yona


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik heb hard gestemd op tokyo ghoul! Pff ik lag half te janken toen ik de laatste ep had gekeken, maar it was worth it ((:

    Oh jeetje is was helemaal die lelijke smileys van quizlet vergeten haha

    [ bericht aangepast op 13 okt 2014 - 19:15 ]


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    Ik heb hard gestemd op tokyo ghoul! Pff ik lag half te janken toen ik de laatste ep had gekeken, maar it was worth it ((:

    Oh jeetje is was helemaal die lelijke smileys van quizlet vergeten haha


    Ik heb uiteindelijk toch op Zankyou gestemd, maar dat was ook een beetje omdat ik zo het vermoeden had dat Tokyo Ghoul toch al met duizend stemmen voor lag. :'D
    Maar damn, Free kan ook nog goed winnen. ;O


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oké, ik ben echt weer ff heel duf bezig :'D

    Ik wilde dus al een hele tijd die anime Selector Infected WIXOSS kijken en omdat het nu vakantie is, heb ik eindelijk eens wat tijd. Ik dus gezellig aan episode 1 en ik snap er dus heeeelemaal niks van. Daarna begin ik dus ook nog aan episode 2, wat blijkt? Ben ik gestart in seizoen 2 -.- Hèhè, daarom begreep ik er dus geen zak van...

    [ bericht aangepast op 13 okt 2014 - 20:56 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Hyorinmaru schreef:
    Oké, ik ben echt weer ff heel duf bezig :'D

    Ik wilde dus al een hele tijd die anime Selector Infected WIXOSS kijken en omdat het nu vakantie is, heb ik eindelijk eens wat tijd. Ik dus gezellig aan episode 1 en ik snap er dus heeeelemaal niks van. Daarna begin ik dus ook nog aan episode 2, wat blijkt? Ben ik gestart in seizoen 2 -.- Hèhè, daarom begreep ik er dus geen zak van...


    Ik ben ooit eens begonnen in seizoen 3 en had het niet door :'] Toen begon ik aan seizoen 1 en begon met episode 3 en had het past door toen ik de aflevering af had. Je ziet maar weer. Je kan nooit zo slecht beginnen als ik.

    Maar een vraagje aan iedereen hierzo. Hebben jullie ook wel eens dat je iets ziet in een anime wat echt de logica te boven gaat? Ik keek gister een anime en toen was die gast met een brandende kaars in de regen aan het staan.

    Anime logica...



    Nou ja ga huppeldepup no.7 nog wat kijken dus i'm off for tonight. ^.^


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Ryouta schreef:
    (...)

    Ik ben ooit eens begonnen in seizoen 3 en had het niet door :'] Toen begon ik aan seizoen 1 en begon met episode 3 en had het past door toen ik de aflevering af had. Je ziet maar weer. Je kan nooit zo slecht beginnen als ik.

    Maar een vraagje aan iedereen hierzo. Hebben jullie ook wel eens dat je iets ziet in een anime wat echt de logica te boven gaat? Ik keek gister een anime en toen was die gast met een brandende kaars in de regen aan het staan.

    Anime logica...



    Nou ja ga huppeldepup no.7 nog wat kijken dus i'm off for tonight. ^.^


    Gelukkig ben ik niet de enige met zulke acties! *^*

    Ooh, en dat soort momenten heb ik heel vaak, om de een of andere reden zie ik dat soort dingen gelijk en jammer genoeg verpest het meteen ook de scène D:


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Hyorinmaru schreef:
    (...)

    Gelukkig ben ik niet de enige met zulke acties! *^*

    Ooh, en dat soort momenten heb ik heel vaak, om de een of andere reden zie ik dat soort dingen gelijk en jammer genoeg verpest het meteen ook de scène D:


    Nou ja de anime had een heel verschrikkelijk einde. Er waren teveel dingen niet opgelost en niet uitgelegt. Gewoon fuckt up in verhaal lijn.En dit schattige jochie


    Liet mij teveel denken aan Kuroko uit KNB en Ciel uit Kuroshitsuji denken. Nou ja ik heb het alleen afgekeken voor Subara, hij had grotendeels wit haar namenlijk :'] Ik ben zo erg...


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial