• Reed ik daar nou net lekker in mijn auto'tje, een lekker zonnetje erbij en muziek op. En Kabam! Daar werd mijn reactievermogen even uitgetest. Er schoot een kind van nog een vier jaar op een klein roze fietsje voor mijn auto langs. En het meisje kwam niet van rechts maar van links. =# Dus ik zat hevig vloekend in de auto toen ik vervolgens ook nog een gestreste moeder erachteraan zag vliegen. Wat ik dan niet begrijp is waarom je een kind dan niet gewoon vasthoudt, desnoods bij hun capuchon.

    Om dit topic dan toch nog een beetje nuttig te maken, naast dat ik even mijn shock van me af kan schrijven, wat vinden jullie er nou van dat fietsers in het verkeer zo beschermt zijn?
    Mocht ik dat schattige kleine meisje nou wel hebben aangereden kon ik als automobilist opdraaien voor 100% van de schade ondanks dat het meisje er zelf voor langs schiet. Dus dan zit je met een schadeclaim en dan kun je ook meteen je auto wel weg doen want ik zou nooit weer in de auto stappen.

    Nou begrijp ik dat fietsers en voetgangers de zwakkeren in het verkeer zijn, maar zorg er dan gewoon voor dat fietsers en voetgangers niet op een weg kunnen komen waar ook auto's rijden.


    'Nobody said it was easy

    Ja, eigenlijk vind het ik zelf ook belachelijk dat voetgangers en fietsers zo overbeschermd zijn. Ze zullen zelf ook wel snappen dat ze zelf soms fout zitten, ook al schudden ze hevig hun hoofd van niet. Bijvoorbeeld als er een fietser gewoon tegen het verkeer in fietst en vervolgens jij diegene bent die scheldwoorden naar je hoofd krijgt. Beetje jammer, is dat.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Dat lijkt mij het allerengst als ik mijn rijbewijs heb: Kleine kinderen. Ja, in sommige gevallen is die verantwoordelijkheidskwestie heel moeilijk.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2014 - 11:08 ]


    Tijd voor koffie.

    Kleine.kinderen hebben nog.geen enkele weet van de verkeersregels, dus wat dat betreft vind ik eerder hun ouders verantwoordelijk, moeten ze maar beter op hun kind passen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik vind dit heel slecht van de ouders in kwestie. Het meisje weet nog nauwelijks iets af van de verkeersregels.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Glader schreef:
    Kleine.kinderen hebben nog.geen enkele weet van de verkeersregels, dus wat dat betreft vind ik eerder hun ouders verantwoordelijk, moeten ze maar beter op hun kind passen.

    Hier ben ik het dus echt helemaal mee eens, die moeder fietst er gewoon achteraan. Ik zou als ik de moeder van dat meisje was geweest mijn hart in mijn keel hebben gehad en mijn kind toch wel even streng hebben aangesproken.


    'Nobody said it was easy

    Het is de verantwoordelijkheid van die moeder, aangezien dat meisje nog geen enkel besef heeft van de verkeersregels.

    Als ik een kind zou hebben aangereden zou ik me meer zorgen maken om het kind dan om de verzekering :p. Verkeer kan gewoon hartstikke gevaarlijk zijn, maar in Nederland valt het nog erg mee vergeleken met de meeste andere landen. Kinderen hebben gewoon geen inzicht op gevaar.


    i put the fun in funeral

    Glader schreef:
    Kleine.kinderen hebben nog.geen enkele weet van de verkeersregels, dus wat dat betreft vind ik eerder hun ouders verantwoordelijk, moeten ze maar beter op hun kind passen.

    Hier ben ik het helemaal mee eens. ^^


    -

    Oh jezus... als ik op mijn oppaskindje pas en we gaan een stukje lopen (hij dan op zijn fietsje) hou ik hem langs de weg altijd vast bij zijn capuchon.

    Maar goed. Ik vind dat zowel fietsers als voetgangers hun recht wel moeten weten, maar dat automobilisten zich daar ook aan houden.
    Bij een zebrapad is het logisch om als automobilist te stoppen (hier loop ik dan ook altijd gewoon door, ongeluk is ongeluk, maar het is een zebrapad, ik heb dan gelijk). Als fietser vind ik gewoon dat je de goede kant van de rotonde moet nemen, opletten als je van links oversteekt, stoppen bij haaientanden en gewoon geduld hebben etc. Wanneer je dit niet doet en een ongeluk krijgt is het dan je eigen schuld. Ik vind dan ook dat de automobilist in deze situatie niet fout zit.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2014 - 16:34 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    KillianHook schreef:
    Oh jezus... als ik op mijn oppaskindje pas en we gaan een stukje lopen (hij dan op zijn fietsje) hou ik hem langs de weg altijd vast bij zijn capuchon.

    Maar goed. Ik vind dat zowel fietsers als voetgangers hun recht wel moeten weten, maar dat automobilisten zich daar ook aan houden.
    Bij een zebrapad is het logisch om als automobilist te stoppen (hier loop ik dan ook altijd gewoon door, ongeluk is ongeluk, maar het is een zebrapad, ik heb dan gelijk). Als fietser vind ik gewoon dat je de goede kant van de rotonde moet nemen, opletten als je van links oversteekt, stoppen bij haaientanden en gewoon geduld hebben etc. Wanneer je dit niet doet en een ongeluk krijgt is het dan je eigen schuld. Ik vind dan ook dat de automobilist in deze situatie niet fout zit.


    Jij neemt wel risico's zeg :'D
    Ik ben al ik weet niet hoe vaak bijna van mijn sokken gereden, en dat lag lang niet altijd aan mij.

    OT: Het is altijd schrikken, zeker bij kleine kinderen. Ik heb ook weleens gehad dat ze een steegje uitrenden toen ik aan kwam fietsen en vollop op de rem moest. Dat was op een erf.
    In mijn dorp vind ik het wel goed geregeld. Er zijn heel veel fietspaden langs de weg, maar daar zit bijna altijd een berm van 1 meter tussen. Soms moet je op de weg fietsen, maar op die plekken zijn geen scholen en je ziet er ook bijna nooit een klein kind fietsen.


    Not all those who wander are lost.

    KillianHook schreef:
    Oh jezus... als ik op mijn oppaskindje pas en we gaan een stukje lopen (hij dan op zijn fietsje) hou ik hem langs de weg altijd vast bij zijn capuchon.

    Maar goed. Ik vind dat zowel fietsers als voetgangers hun recht wel moeten weten, maar dat automobilisten zich daar ook aan houden.
    Bij een zebrapad is het logisch om als automobilist te stoppen (hier loop ik dan ook altijd gewoon door, ongeluk is ongeluk, maar het is een zebrapad, ik heb dan gelijk). Als fietser vind ik gewoon dat je de goede kant van de rotonde moet nemen, opletten als je van links oversteekt, stoppen bij haaientanden en gewoon geduld hebben etc. Wanneer je dit niet doet en een ongeluk krijgt is het dan je eigen schuld. Ik vind dan ook dat de automobilist in deze situatie niet fout zit.


    Als bij een zebrapad geen haaientanden staan, hoeft een automobilist volgens mij niet.perse te stoppen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Glader schreef:
    (...)

    Als bij een zebrapad geen haaientanden staan, hoeft een automobilist volgens mij niet.perse te stoppen.


    Bij een zebrapad moet je toch als automobilist zijnde áltijd stoppen, als er iemand aankomt?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Een automobilist moet altijd stoppen bij een zebrapad. Dat is de regel.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Glader schreef:
    (...)

    Als bij een zebrapad geen haaientanden staan, hoeft een automobilist volgens mij niet.perse te stoppen.


    Sinds wanneer staan er haaientanden bij een zebrapad? Dat heb ik echt nog nooit gezien :')


    Not all those who wander are lost.

    Escapism schreef:
    (...)

    Bij een zebrapad moet je toch als automobilist zijnde áltijd stoppen, als er iemand aankomt?


    Alleen bij voetgangers, als mensen gewoon op hun fiets over het zebrapad heenrijden mag je doorrijden. Als mensen met een fiets/brommer of scooter over t zebra pad lopen MOET je stopen.
    Maar als ze eroverheen rijden dan mag je wel doorrijden.

    En haaientanden zijn alleen bij een punt waar je voorrang moet geven.