• Hooii :)
    Voor school moeten ik en twee klasgenoten voor Go een presentatie maken. We moeten vertellen over de geschiedenis, kledij en muziek, en ook 'het doel'...We hebben eerst op Wikipedia gekeken, maar daar klopt niets van. Nu id mijn vraag of jullie ons kunnen helpen, dat zou ons erg vooruithelpen...Alvast bedankt xx


    Music is my escape from Bullshit in life <3

    ik wil je wel helpe hoowr, wazzup?

    JeffreyWoods schreef:
    ik wil je wel helpe hoowr, wazzup?[/quote

    dank je, dus we wille gwn wat meer over de geschiedenis wete, hoe dat deze mensen denke....de kledij, van mensen die de series kijken...


    Music is my escape from Bullshit in life <3

    Bedoel je otakus?

    Je weet dat wij otaku's ook een topic hebben? En misschien kan je ons uitleggen wat je bedoeld precies. Want ik begrijp eerlijk gezegd niks van deze halve zinnen. Dus wat wil je precies weten? En wat bedoel je met de kledij? Ik wil je best helpen maar ik snap je vragen niet en het geschiedenis gedeelte moet je kunnen vinden.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Ik wil je best helpen :'D.. Ik kijk/lees manga/anime :'D.. Maar ik snap niet wat je bedoelt met geschiedenis opzoeken... Wiens of welke geschiedenis moet je hebben?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ryouta schreef:
    Je weet dat wij otaku's ook een topic hebben? En misschien kan je ons uitleggen wat je bedoeld precies. Want ik begrijp eerlijk gezegd niks van deze halve zinnen. Dus wat wil je precies weten? En wat bedoel je met de kledij? Ik wil je best helpen maar ik snap je vragen niet en het geschiedenis gedeelte moet je kunnen vinden.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Met de geschiedenis bedoel ik hoe Anime en Manga zijn ontstaan...De kledij is het volgens mij costplayen? En hoe jullie 'denken'?


    Music is my escape from Bullshit in life <3

    CalmxSavedMe schreef:
    Met de geschiedenis bedoel ik hoe Anime en Manga zijn ontstaan...De kledij is het volgens mij costplayen? En hoe jullie 'denken'?


    Hoe wij denken. Ja, we zijn een heel apart soort mensen. :Y) Haha, maar misschien kun je het beter even in het otaku topic vragen. Iedereen daar wil je wel helpen, denk ik.


    | Reality is for people that lack imagination |

    CalmxSavedMe schreef:
    Met de geschiedenis bedoel ik hoe Anime en Manga zijn ontstaan...De kledij is het volgens mij costplayen? En hoe jullie 'denken'?


    En hoe wij 'denken' :')

    Ik zie dat er al mensen zijn die je willen helpen, maar aan mij mag je natuurlijk ook vragen stellen als je dat zou willen (:


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Jullie zijn allemaal al heel erg bedankt ...xx Heb je eigenlijk binnen anime/manga nog aparte groep, ik bedoel bv de mensen die er echt actief mee bezig zijn en degene die er minder mee bezig zijn?


    Music is my escape from Bullshit in life <3

    CalmxSavedMe schreef:
    Jullie zijn allemaal al heel erg bedankt ...xx Heb je eigenlijk binnen anime/manga nog aparte groep, ik bedoel bv de mensen die er echt actief mee bezig zijn en degene die er minder mee bezig zijn?


    Ja, dat heb je sowieso wel. Er zijn genoeg mensen die een paar animes hebben gezien maar er voor de rest niet zoveel mee doen.
    De mensen die er echt meer mee bezig zijn, zijn vaak degenen die zich otaku noemen.
    Oh ja, otaku is in Japan zeg maar een negatief woord, het betekent eigenlijk gewoon geek of nerd. Buiten Japan staat het eigenlijk voor liefhebbers van de Japanse popcultuur (dus niet alleen anime en manga, maar ook muziek/vocaloid, games, kleding, etc.) En je hoeft echt niet van alle aspecten te houden om jezelf otaku te noemen, overigens. Je bent meer een otaku als je dat zelf ervaart, imo.
    En ja, onze manier van denken is wel wat raar, want we zijn natuurlijk een andere soort. (cat)
    Geschiedenis? No idea.
    Kledij? Well, je hebt natuurlijk cosplay, maar bijvoorbeeld ook lolita en andere Japanse kledingstijlen. En lang niet alle otaku's doen iets met kledij.
    Muziek? Je hebt natuurlijk de Vocaloid wereld, daar zou ik sowieso wat over vertellen. Er is ook visual kei en J-rock en J-pop. Maar wederom, niet alle otaku's luisteren naar vocaloid of visual kei bands.
    Nja, otaku is dus een vrij subjectieve term en ze hebben geen eenduidige kledij, muziek, etc. Plus ik weet niks over historie.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Kageyama schreef:
    (...)

    Ja, dat heb je sowieso wel. Er zijn genoeg mensen die een paar animes hebben gezien maar er voor de rest niet zoveel mee doen.
    De mensen die er echt meer mee bezig zijn, zijn vaak degenen die zich otaku noemen.
    Oh ja, otaku is in Japan zeg maar een negatief woord, het betekent eigenlijk gewoon geek of nerd. Buiten Japan staat het eigenlijk voor liefhebbers van de Japanse popcultuur (dus niet alleen anime en manga, maar ook muziek/vocaloid, games, kleding, etc.) En je hoeft echt niet van alle aspecten te houden om jezelf otaku te noemen, overigens. Je bent meer een otaku als je dat zelf ervaart, imo.
    En ja, onze manier van denken is wel wat raar, want we zijn natuurlijk een andere soort. (cat)
    Geschiedenis? No idea.
    Kledij? Well, je hebt natuurlijk cosplay, maar bijvoorbeeld ook lolita en andere Japanse kledingstijlen. En lang niet alle otaku's doen iets met kledij.
    Muziek? Je hebt natuurlijk de Vocaloid wereld, daar zou ik sowieso wat over vertellen. Er is ook visual kei en J-rock en J-pop. Maar wederom, niet alle otaku's luisteren naar vocaloid of visual kei bands.
    Nja, otaku is dus een vrij subjectieve term en ze hebben geen eenduidige kledij, muziek, etc. Plus ik weet niks over historie.

    Vergeet de utaites niet_O_ Mensen die voornamelijk Vocaloid liedjes coveren ;D. Al heb je ook sommige die zelf muziek maken ;o.
    Maar ik sluit me verder aan bij dat verhaaltje ;D.
    Ik zou alleen niet over al die dingen te veel vertellen.. Alleen over Manga kan je al een heel boekwerk maken :'D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb een vriendin die hier ooit een presentatie over heeft gedaan en die naar mij heeft gestuurd voor feedback maar ik ben vrij zeker dat ik hem niet meer heb. Maar ik kan wel even kijken al is dat natuurlijk een beetje valsspelen. ^^

    Verder denk ik dat veel al gezegd is.
    Maar ik denk dat ik niet heel veel kan vertellen want ik kijk eigenlijk alleen maar anime en lees manga maar weet vrij weinig van alles er om heen. Ondanks de paar conventies waar ik heen ben gesleept door iemand (bijna letterlijk). Misschien iets om het over te hebben bijeenkomsten van mensen die de zelfde ''hobby'' delen.

    Edit: En wat het doel? haha. Het is natuurlijk om cool te zijn wat denk je anders alle coole mensen doen het. Nee maar ik denk dat het doel vermaak is..

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 20:44 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Sketches schreef:
    Ik heb een vriendin die hier ooit een presentatie over heeft gedaan en die naar mij heeft gestuurd voor feedback maar ik ben vrij zeker dat ik hem niet meer heb. Maar ik kan wel even kijken al is dat natuurlijk een beetje valsspelen. ^^

    Verder denk ik dat veel al gezegd is.
    Maar ik denk dat ik niet heel veel kan vertellen want ik kijk eigenlijk alleen maar anime en lees manga maar weet vrij weinig van alles er om heen. Ondanks de paar conventies waar ik heen ben gesleept door iemand (bijna letterlijk). Misschien iets om het over te hebben bijeenkomsten van mensen die de zelfde ''hobby'' delen.

    Edit: En wat het doel? haha. Het is natuurlijk om cool te zijn wat denk je anders alle coole mensen doen het. Nee maar ik denk dat het doel vermaak is..


    Oh, het doel, dat had ik nog niet zien staan...
    Hmm, in een serieuze poging daarover na te denken denk ik dat het een manier van zoeken naar identiteit of een vorm van expressie is. Persoonlijk voel ik mij aangetrokken tot 'de otaku cultuur' *krijgt spontaan allergische reacties nu*, omdat ik de manier van verhalen vertellen geweldig vind. Ze doen het natuurlijk in manga en anime, maar ook in muziek, en dat vind ik ook echt helemaal geweldig. Ik kan mij heel erg vinden in personages en verhalen of voel me simpelweg aangetrokken tot ze. En het is geweldig om mensen te vinden die dat ook hebben en dus samen te komen met mensen die jouw interesses delen en daar over te praten of dat simpelweg te delen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)