• De stelling van deze week luidt:
    Lichamelijke opvoeding zou een keuzevak moeten zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oh ja! Alsjeblieft zeg, ik heb echt een hekel aan lichamelijke opvoeding zeg :)
    Ik ben eens!

    [ bericht aangepast op 13 okt 2014 - 9:20 ]


    "Not my daughter, you bitch!"

    Square schreef:
    Ja! Oh God, ja, dat roep ik al jaren.
    Ik snap het argument dat het goed voor kinderen is om wat beweging te krijgen, maar een uurtje (vaak minder) verplichte schoolgym per week helpt echt niet op dat vlak. Gym was voor mij altijd een nachtmerrie, en dat mag vrij letterlijk opgevat worden. Dat kan niet de bedoeling zijn. Het zou zoveel beter zijn als scholen bijvoorbeeld programma's hadden om kinderen verschillende sporten te laten uitproberen (en daarmee bedoel ik echt verschillende sporten; niet twintig keer voetbal en unihockey en één keer per jaar rugby of bokspringen) en ze te stimuleren iets te vinden wat ze leuk vinden en waar ze zich prettig bij voelen, in plaats van dat grote groepen kinderen worden gedwongen allemaal dezelfde sporten te doen terwijl hun niveaus, mogelijkheden en interesses zo ontzettend ver uit elkaar liggen. In mijn ervaring was schoolgym altijd saai voor de ene helft van de klas en doodeng voor de andere, wat me nou niet echt het beoogde doel lijkt, in geen van beide situaties.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Ja, I hate it. Ik moet toch al fietsen en door de gangen lopen!

    +

    Square schreef:
    Ja! Oh God, ja, dat roep ik al jaren.
    Ik snap het argument dat het goed voor kinderen is om wat beweging te krijgen, maar een uurtje (vaak minder) verplichte schoolgym per week helpt echt niet op dat vlak. Gym was voor mij altijd een nachtmerrie, en dat mag vrij letterlijk opgevat worden. Dat kan niet de bedoeling zijn. Het zou zoveel beter zijn als scholen bijvoorbeeld programma's hadden om kinderen verschillende sporten te laten uitproberen (en daarmee bedoel ik echt verschillende sporten; niet twintig keer voetbal en unihockey en één keer per jaar rugby of bokspringen) en ze te stimuleren iets te vinden wat ze leuk vinden en waar ze zich prettig bij voelen, in plaats van dat grote groepen kinderen worden gedwongen allemaal dezelfde sporten te doen terwijl hun niveaus, mogelijkheden en interesses zo ontzettend ver uit elkaar liggen. In mijn ervaring was schoolgym altijd saai voor de ene helft van de klas en doodeng voor de andere, wat me nou niet echt het beoogde doel lijkt, in geen van beide situaties.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2014 - 10:46 ]


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Folklore schreef:
    Oneens. Voor sommige kinderen is dat het enige moment van lichaamsbeweging in de week. Wel kan ik me er in vinden dat niet iedereen het leuk vind. In dat opzicht zou het beter zijn als er verschillende sporten zouden zijn waar leerlingen tussen kunnen kiezen.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Nee. Wtf, de jeugd van tegenwoordig komt alleen daar nog voor van hun kont af (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik ben ook tegen. Ik vind wel dat ze hun punten moeten geven op inzet en niet op prestatie. Het is niet eerlijk dat iemand die flink zijn best doet om zo snel mogelijk te lopen, nog steeds maar een 1 heeft omdat ze gewoon niet zo goed kan lopen doordat ze er bvb de lichaamsbouw niet voor heeft. Dat werkt heel demotiverend en ik denk dat dat ook een grote reden is waarom mensen dit vak niet zo leuk vinden. Als ze dat veranderen, dan vind ik zeker dat het vak moet blijven!


    Mhm?

    Inderdaad! Ik snap dat beweging belangrijk is en zo. Maar bij gym krijg ik dat niet. Ik krijg nooit de bal en hobbel er maar een beetje achter aan. Ik snap dat mensen het leuk vinden maar dan moeten ze e dus gewoon voor kiezen. Je moet mensen niet dwingen te bewegen. Bij mij zorgt dat er voor dat ik er alleen maar geen zin in heb. Ook doen we eigenlijk alleen maar bal en ren sporten. Wat is er mis met een keer in het jaar gaan zwemmen, schermen of danslessen of dergelijk. Als ik wil bewegen doe ik dat zelf wel!

    Assassin schreef:
    Ik ben het er half mee eens. LO is gewoon belangrijk, maar dan moeten ze verschillende LO-keuzevakken aanbieden. Ik vond het vroeger ook niet al te leuk, maar dat kwam ook omdat we gewoon geen leuke dingen deden. Mensen moeten kunnen kiezen voor verschillende gebieden op LO, zoals turnen, balsporten, tennis, cardio-trainingen, wat er ook allemaal bestaat.


    wat was dit ookalweer

    Ik ben het er niet mee eens. Het is alom bekend dat men te weinig beweegt, dus ik vind het goed dat iedereen toch verplicht twee uur moet bewegen. Over de invulling van de gymlessen valt natuurlijk altijd wat te zeggen en dat zou ook beter kunnen in veel gevallen.

    Eerlijk gezegd vind ik niet dat men het vak moet laten vallen omdat het niet je ding is. Ik had een schurfthekel aan Engels en Frans en die vakken kon ik ook niet laten vallen... dat geldt eigenlijk voor ieder verplicht vak.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2014 - 12:13 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Square schreef:
    Ja! Oh God, ja, dat roep ik al jaren.
    Ik snap het argument dat het goed voor kinderen is om wat beweging te krijgen, maar een uurtje (vaak minder) verplichte schoolgym per week helpt echt niet op dat vlak. Gym was voor mij altijd een nachtmerrie, en dat mag vrij letterlijk opgevat worden. Dat kan niet de bedoeling zijn. Het zou zoveel beter zijn als scholen bijvoorbeeld programma's hadden om kinderen verschillende sporten te laten uitproberen (en daarmee bedoel ik echt verschillende sporten; niet twintig keer voetbal en unihockey en één keer per jaar rugby of bokspringen) en ze te stimuleren iets te vinden wat ze leuk vinden en waar ze zich prettig bij voelen, in plaats van dat grote groepen kinderen worden gedwongen allemaal dezelfde sporten te doen terwijl hun niveaus, mogelijkheden en interesses zo ontzettend ver uit elkaar liggen. In mijn ervaring was schoolgym altijd saai voor de ene helft van de klas en doodeng voor de andere, wat me nou niet echt het beoogde doel lijkt, in geen van beide situaties.

    Hier ben ik het helemaal mee eens. Het hele jaar lopen, voetbal, batminton en volleybal gaat echt niemand helpen om actiever te worden/ om een sport te zoeken.


    Ex astris, sciencia

    Ansolo schreef:
    Ik ben het hier mee eens. Als je erg graag wilt bewegen tussen de serieuze lessen door, moet je dat mooi doen. Maar mijn kostbare tijd wordt verspild door gym. Ik heb elke week een blokuur gym. Dan denk je dat je klaar bent en dan moet je nog een uur. Men moet zich niet bemoeien met de lichaamsbeweging van de jeugd. De ene persoon vindt het geweldig en een ander persoon voelt zich ziek omdat ze weer eens moeten gymmen. Beweging is wel eens goed, maar verplichting vind ik niet fijn. Zonder gym zou ik meer vrije tijd hebben, dus ik ben het hier mee eens.


    Precies dit


    be gay do crimes

    Square schreef:
    Ja! Oh God, ja, dat roep ik al jaren.
    Ik snap het argument dat het goed voor kinderen is om wat beweging te krijgen, maar een uurtje (vaak minder) verplichte schoolgym per week helpt echt niet op dat vlak. Gym was voor mij altijd een nachtmerrie, en dat mag vrij letterlijk opgevat worden. Dat kan niet de bedoeling zijn. Het zou zoveel beter zijn als scholen bijvoorbeeld programma's hadden om kinderen verschillende sporten te laten uitproberen (en daarmee bedoel ik echt verschillende sporten; niet twintig keer voetbal en unihockey en één keer per jaar rugby of bokspringen) en ze te stimuleren iets te vinden wat ze leuk vinden en waar ze zich prettig bij voelen, in plaats van dat grote groepen kinderen worden gedwongen allemaal dezelfde sporten te doen terwijl hun niveaus, mogelijkheden en interesses zo ontzettend ver uit elkaar liggen. In mijn ervaring was schoolgym altijd saai voor de ene helft van de klas en doodeng voor de andere, wat me nou niet echt het beoogde doel lijkt, in geen van beide situaties.

    Helemaal dit dus. Bovendien snap ik niet echt waarom het verplichte hardlopen en trefbal dat we op onze school iedere week weer krijgen zo goed zou zijn voor onze ontwikkeling. Meer dan kramp in onze benen krijgen leren we niet echt.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    eens


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Oneens. Beweging is belangrijk.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ja! Want ik vind dat super leuk. Als zal je dat niet van me denken.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.