• Nooit verwacht dat ik hier ooit een topic over aan zou maken, maar.. Ik ben echt verward door mijn gevoelens. Twee jaar geleden had ik een béste vriend. Ik kon alles met hem delen, we deden alles samen en het was heerlijk om bij hem te zijn. We kregen uiteindelijk een relatie, maar deze verbrak ik na een maand [31 dec] al omdat ik er niet meer tegen kon. We hadden allebei irritaties en stress vanuit huis, hij had iets ergs gedaan waardoor hij van school moest en bovendien had ik het gevoel dat hij geen "moeite" voor me deed. Hij liet me 's nachts in het donker alleen over afgelegen weggetjes fietsen. En ok, ik ben geen echt meisjes-meisje, maar ook ik houd ervan om een beschermende vriend te hebben. Bovendien was ik er nog niet klaar voor, door dingen die in mijn verleden zijn gebeurd.

    Maargoed, nu bijna twee jaar later, hebben we weer contact. De afgelopen maanden heb ik vaak aan hem gedacht en aan mijn vriendin gevraagd hoe het met hem ging [haar broer zit bij hem in de band, dus zij ziet hem vaak], ik heb hem wel 'ns berichtjes gestuurd maar kreeg hier nooit antwoord op. Dus besloot ik hem met rust te laten, want misschien had hij er wel geen behoefte aan. Maar toen ik een nieuw nummer kreeg, wilde ik het nog één keer proberen, voor ik voorgoed alles van hem zou verwijderen. En toen reageerde hij.
    En het was precies als jaren geleden: we konden het over alles hebben, appten tot laat in de nacht door, hadden het gezellig en leuk en hij kwam al snel langs op de kinderboerderij. Toen besefte ik me dat ik hem weer [of nog steeds?] leuk vond..
    Hij vroeg dit, via de app en liet weten dat een relatie er van zijn kant [voorlopig] nog niet inzat, omdat hij bang is dat het onze vriendschap verpest. Ik ook, trouwens. Dus dacht ik dat we hadden besloten om gewoon vrienden te blijven.

    Eergister bleef hij bij me slapen [op de bank x'DD], omdat hij anders nog lang terug moest reizen naar huis en hij wilde het graag. De volgende avond lag ik op de bank en kwam hij plotseling bij me liggen, met z'n hoofd op mn schouder. Ik wilde hem vragen waarom, maar stiekem vond ik het super dus deed ik dit niet. Hij ging naar huis omdat mijn vriendin kwam en vandaag kwam hij weer. Ik had mn eigen voorgenomen hem te vragen hoe het nu zat, maar toen we film keken was er niets. Echter daarna, toen ik weer onderuit zakte, kwam hij helemaal tegen me aangekropen en sloeg zijn arm stevig rond mijn middel. En opnieuw, heb ik het niet gevraagd.

    Ik ben nu dus heel erg in de war. Want hij wilt geen relatie, maar doet wel zo.. En maakt telkens opmerkingen als 'ik mis je' of 'ik doe alsof je bij me in bed ligt, dan knuffel ik je en vallen we samen in slaap'. Ik ga er niet echt op in, omdat ik voor mn eigen afstand wil houden omdat we vrienden zouden blijven. Maar ik vind het fijn om bij hem te zijn en als hij zulke dingen doet en ik ben en beetje bang dat ik onze vriendschap júist verpest door het te vragen. Bovendien is onze relatie toen niet voor niets geeindigd, ookal denk ik dat het vooral door de stress enz. kwam, maar toch..

    Dus, kan iemand me tips geven hierin? ;$
    Ik kan er erg slecht tegen als ik geen controle heb over mijn gevoelens enz. Dus dit is echt een vervelend iets ;x.

    [ bericht aangepast op 17 okt 2014 - 20:41 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik heb precies hetzelfde, er is zon dude. Die was vroeger bang voor me. Nadat hij mee verzoek op fb had gestuurd, werden we beste vrienden. hij bleef zo lang mogelijk online, voor mij. Later zei hij dat hij me leuk vond, en later vond ik hem ook heel leuk. Hij was super lief voor mij, maar later werd ie sneler chagi etc. Hij begon me later uitteschelden voor kankerhoer etc, en had steeds minder tijd voor mij. Op een gegeven moment was het uit omdat hij niks meer voelde (ik huilen), maar een maand later vroeg ie weer. Later voelde hij weer niks voor mij, en begon het schelden erger. Gisteren zei hij sorry, en dat hij vrienden wou blijven. Ik negeer hem gewoon, want hij is het niet waard.

    Misschien is het voor nu verstandiger om er geen labels op te plakken? Dus het geen relatie en geen vriendschap te noemen, maar gewoon te genieten? Ik ken mensen waarbij dat veel beter werkte en die nu een goede vaste relatie hebben. Anders zou ik er nog eens goed over praten. Dat is ook nog een optie als je graag wilt weten wat hij er nou precies over denkt. Dan kan je daarna altijd nog besluiten de eerste mogelijkheid te volgen, of komt uit jullie gesprek iets anders.


    Happy Birthday my Potter!

    MissSwan schreef:
    Misschien is het voor nu verstandiger om er geen labels op te plakken? Dus het geen relatie en geen vriendschap te noemen, maar gewoon te genieten? Ik ken mensen waarbij dat veel beter werkte en die nu een goede vaste relatie hebben. Anders zou ik er nog eens goed over praten. Dat is ook nog een optie als je graag wilt weten wat hij er nou precies over denkt. Dan kan je daarna altijd nog besluiten de eerste mogelijkheid te volgen, of komt uit jullie gesprek iets anders.


    Ja, dat probeer ik dus ook. Er gewoon van te genieten datie er nu wel is. Of het nu als vriendschap of vriendjé is.. Maar ik vind het dus heel vervelend als ik mn eigen gevoelens niet onder controle heb.. :l En ik heb wel weer zo; jij wilde geen relatie, dus dan kom je ook niet bij me in bed liggen.. Weet je.
    Bedankt voor je hulp! <3 Erg lief.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Het beste ding is tijd. Het klinkt heel stom, en je hebt er ook totaal niks aan, maar in mijn ervaring kan je je gevoelens nou eenmaal niet veranderen, de tijd is de enige die je het kan leren. Persoonlijk zou ik niet terug naar een ex, hij is immers niks voor niks je ex.
    De situatie gewoon aanzien, en doen waar jij het blijste en gelukkigst van word. Kijk eens of je nog op andere jongens kan focussen, denk je dan toch nog aan hem, tsja dan ben je fucked.


    Alleen maar tranen van geluk

    Misschien weet hij het zelf ook allemaal even niet meer en worstelt hij zelf ook ontzettend met zijn gevoelens.
    Ik zou, zoals MissSwan al zei, gewoon genieten van de relatie (wat voor één het ook is) die je nu met hem hebt. Het wordt vanzelf wel duidelijker wat jullie nu eigenlijk echt willen.


    Not all those who wander are lost.

    Zucht... jongens.

    Niet te geloven dat is dit zeg, maar geef het de tijd. En anders vraag hem gewoon wat zijn gevoelens precies zijn ook al wilt hij nog geen relatie. (Fijn, ik geef een tip die ik zelf nog niet eens heb op gevolg xp) succes!!!!


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about