• † All magic comes with a price †




    Een groep jongeren wordt één voor één wakker op een magische plek. Bomen groeien hoog tot aan de hemel en de kleuren zijn onbeschrijfelijk.
    Toch weet iedere tiener dat er iets mis is. Dit is niet hun wereld.
    Allemaal hebben ze een eigen talisman in hun hand. Dit kan van alles zijn, een boek, een kaars of bijvoorbeeld een knuffel uit hun jeugdjaren. Ook hebben ze allemaal iets waar ze voor vluchten. Misschien wel een nare thuissituatie, ernstig ziek zijn of zelfmoordneigingen. Als die gevoelens en gedachtes gaan weg in deze wereld en het lijk wel alsof ze worden geheeld.
    Toch klopt er iets niet. Ze worden opgewacht door mensen uit deze wereld. Elven, heksen en andere magische wezens. Deze magische wezens leven in angst voor hun wrede koning die niks liever wil dan alle magie uit te roeien. Zullen de jongeren de magische wezens helpen, of sluiten ze zich aan bij de koning?






    Rollen:

    Alles is vol
    Jongeren:
    - Dimitri Nikolaj Ivanov
    ~ Telcontar {1,6}
    - Adam Isaac Morris. ~ AlphaFox {1,1}
    - Meredith June Grant ~ VladiFerr {1,2}
    - Elefteria Constantinides ~ SergeantCalhoun {1,2}
    - Lilith Priscille Algaia ~ Cicatrix {1,1}
    - Nikolas Myoung ~ Feininger {1,5}
    - Josh Tyler Bryant. ~ Goner {1,2}
    - Sean Fletcher Whiddon ~ IamGroot {1,4}
    - Finn Peredur ~ Majikku {1,2}
    - Gereserveerd ~ Mashtonx
    - Gereserveerd ~ DreamerN

    Magische wezens:
    - Faunalyn Tîwele ~ SergeantCalhoun {1,2}
    - Ophelissa Avahlynn Rosetté ~ Starlord {1,3}
    - Pipkin ~ Seto {1,4}
    - Gereserveerd ~ VladiFerr



    Invullen:

    Naam:
    Bijnaam:
    Geslacht:
    Leeftijd:
    Talisman: Alleen als je een jongeren speelt
    Magisch wezen: Alleen als je een magisch wezen speelt
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Probleem/waarvoor vlucht je: Alleen als je een jongeren speelt
    Extra:


    Regels:

    * Onthoud dat er in de andere wereld geen dingen zijn als telefoons of WiFi. Ook de klederdracht is anders!
    * We houden het gezellig in deze Rpg, dus geen geruzie en behandel elkaar met respect.
    * Minimaal 180 woorden per post.
    * Nee, het is niet erg als je de boeken niet hebt gelezen. Ik hen er ook pas maar 1 gelezen :')
    * Geen één dags vliegen. Je doet mee of niet.
    * Post minimaal 1 keer per week, als dit niet kan, meld het (:
    * Bestuur alleen je eigen personage en niet die van anderen.
    * Als je net nieuw bent in het Rpg gedeelte, vraag gerust om hulp, voor alles is een eerste keer.
    * En natuurlijk de Quizlet huisregels.






    Ja, dit is wel gebaseerd op de boekenreeks Stravaganza van Mary Hoffman. Een geweldige boekenreeks!!

    [ bericht aangepast op 21 okt 2014 - 14:34 ]


    "Rebellion's are build on hope"

    -

    [ bericht aangepast op 18 okt 2014 - 13:40 ]


    "Rebellion's are build on hope"

    KillianHook schreef:
    Wat is de minimale leeftijd dat je - je personage mag geven?


    Laten we zeggen, minimaal 16 (:


    "Rebellion's are build on hope"

    VladiFerr schreef:
    (...)

    Laten we zeggen, minimaal 16 (:


    Okee, hahah


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wil iemand trouwens familie gerelateerd zijn met June??


    "Rebellion's are build on hope"

    VladiFerr schreef:
    Wil iemand trouwens familie gerelateerd zijn met June??

    Neef en nicht?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mag ik een jongen?


    Bowties were never Cooler

    Mag ik een mannelijk wezen reserveren.


    Vampire + Servant = Servamp

    KillianHook -> Majikku


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.


    Ophelissa Avahlynn Rosetté

    "I prefer to wear darkness rather than to become it."


    Ophelissa = Afgeleid van Ophelia wat wijs betekent
    Avahlynn = Afgeleid van Aveline wat hazelnoot betekent en Avis wat vogel betekent
    Rosetté = Afgeleid van Rosette wat roos betekent

    Bijnaam: De zwarte dame/de zwarte heks.

    Geslacht: Vrouwelijk

    Leeftijd: 19, verjaard op 31 Oktober.

    Magisch wezen: Ophelissa is een jonge maar krachtige heks. Ze is zeer bedreven in de geneeskrachtige kant van magie en het gebruik van kruiden. Krachtige spreuken en vervloekingen kosten haar nog veel moeite.

    Innerlijk: Ophelissa is een zeer gesloten persoonlijkheid. Ze komt niet veel onder de mensen en praat weinig. Slechts wanneer zij dit noodzakelijk acht, zal zij haar mond opentrekken. Verder houdt ze zich voornamelijk afzijdig van anderen hun problemen en zal zij haar mening voor zich houden. Dit komt doordat ze erg wantrouwig is. Tegenover werkelijk waar iedereen die ze niet kent. Ze ziet onbekenden liever verdwijnen dan verschijnen en kan tegen hen nogal vaag zijn. Ophelissa is dan ook goed in het bewaren van geheimen. Haar wantrouwen maakt haar namelijk misschien wel wat mensenschuw, maar nerveus en gespannen zal ze niet aandoen. Ze houdt gewoon haar mond en zorgt ervoor dat ze snel weer verdwijnt wanneer het haar niet zint. Haar antwoorden zijn kort en een tikkeltje mysterieus, soms zelfs duister om mensen af te schrikken. Dat is bleek namelijk een prima manier om anderen op afstand te houden. Hierdoor heeft ze de bijnaam de zwarte dame gekregen. Haar mysterieuze en duistere uitspraken gecombineerd met de dagen die ze haar huis niet uitkomt, hebben de vreemdste verhalen en roddels in de wereld gebracht. Ophelissa vindt dat wel prima en doet geen moeite de leugens over haar de wereld uit te helpen.
    Wezens die haar wél kennen en die ze wél vertrouwt, weten dat ze haar magie niet voor de zwarte kant gebruikt en slechts mensen geneest wanneer zij hulp nodig hebben. Dit is ook één van de weinige redenen waarom zij de deur open zou doen voor iemand: als die persoon ziek of gewond heeft en hulp nodig heeft. Ze heeft er een hekel aan als mensen met een goed hart lijden. Diep van binnen woedt er dus ook een storm in haar, want magische wezens, goede wezens, zijn niet veilig voor de wrede koning. Ze zint op wraak en zal er zodra ze krachtig genoeg is alles aan doen om hun wereld uit zijn klauwen te redden. Al is het het laatste wat ze doet en moet ze daarvoor duistere magie aanwenden, iets waar ze zeer huiverig voor is. Dit gevoel, deze mening, is natuurlijk levens gevaarlijk. Net als het bedrijven van magie. Een extra reden buiten haar wantrouwen om gesloten te zijn en niemand het idee te geven dat het goed is om naar haar toe te komen.
    Ophelissa is iemand met een duidelijk idee over wat goed is en wat slecht is en doorziet vaak ook snel of iemand aan de slechte kant van haar zelf getrokken grens staat. Ze vindt het moeilijker in te schatten of iemand echt goed en te vertrouwen is, omdat ze juist de slechtheid van wezens snel ziet. Dit maakt haar moeilijk in omgang, omdat ze je simpelweg niet snel vertrouwt en dus niet toelaat. De enige wezens waar ze mee omgaat zijn de vrouw die haar in huis heeft genomen en opgevoed als haar eigen kind en diens vriendinnen. Allemaal heksen om precies te zijn.
    Ophelissa is iemand die veel van natuur en cultuur houdt. Ze kan uren in de boeken zitten of onder het maanlicht dansen op muziek. Bij alles wat ze doet, zingt ze het liefst en al haar aandacht en tijd steekt ze in het onderhouden van haar kruidentuin om iedere dag weer heerlijke recepten te koken. Dat maakt het ook mogelijk om dagen in haar huis en tuin rond te hangen zonder enig contact te moeten leggen met andere wezens. Fysieke hobby’s heeft ze dan ook buiten het dansen niet en van wapengebruik heeft ze geen idee. Haar wapen en kracht is haar magie.

    Uiterlijk: Ophelissa is een donkere verschijning. Haar huid is egaal bruin en haar haren zijn zo donker dat ze haast zwart zijn. Ook haar ogen hebben een diepbruine kleur die naar zwart neigt. Daarnaast zijn haar kledingkast ook alleen donkere tinten te vinden. Alles draagt bij aan het hele duistere verhaal dat over haar rond gaat, maar eigenlijk vindt Ophelissa donker gewoon mooi zoals ze ook van de nacht met het schaarse maanlicht houdt. Ophelissa heeft een gemiddeld figuur en met haar 1,57m is ze redelijk klein. Dit zegt echter niks over de krachten die ze bezit.



    Extra:Ophelissa is niet opgegroeid bij haar familie zoals bij de meeste mensen normaal is. Ze heeft ook geen idee waar die zijn of wat er met hen gebeurd is en woont bij een oude vrouw die haar opgevangen en opgevoed heeft. Een heks genaamd Evangelica. Ophelissa verzorgt nu op haar beurt de oude vrouw en de twee hebben een goede band, hoewel Ophelissa niet gelooft dat Evangelica niks weet over haar afkomst.
    Omdat Evangelica oud is en daardoor te zwak om nog veel onder de mensen te zijn en buiten van hun erf af te komen, gaat onder andere het verhaal de ronde dat de duistere Ophelissa, de zwarte heks, haar vermoord zou hebben om haar magie over te nemen. Allemaal onzin natuurlijk. Vriendinnen van Evangelica, ook niet meer de jongsten, komen nog redelijk vaak langs bij Ophelissa en Evangelica. Ophelissa kookt dan voor hen en in ruil daarvoor, helpen ze haar bij het leren van spreuken en lenen ze haar dikke boeken omtrent hekserij uit. In het huis zit een geheime kamer waar alles wat met magie te maken heeft bewaart wordt. Mocht de wrede koning dan vermoedens krijgen, dan zou hij niks in het huis kunnen vinden wat bewijst dat Ophelissa en Evangelica heksen zijn. Het huis is een oud landhuis dat al eeuwen in het bezit is van de familie van Evangelica met een grote tuin, een stukje van de druk bevolkte wereld afgelegen op een heuvel. Vooral ’s nachts oogt het ietwat eng en vervallen, hoewel de tuin prachtig is.

    (Als er iets veranderd moet worden, moet je het maar zeggen c; )

    [ bericht aangepast op 18 okt 2014 - 15:46 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Oh zij is echt heel mooi MissSwan

    Wauw, Ophelissa is echt een prachtige vrouw.


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Kat Graham. Ze speelt Bonnie in TVD. Vond het de eerste twee seizoenen super (ben onderhand afgehaakt) en vond het wel leuk om na al die blanke FC's eens wat anders te doen ^^


    Happy Birthday my Potter!

    MissSwan schreef:
    Kat Graham. Ze speelt Bonnie in TVD. Vond het de eerste twee seizoenen super (ben onderhand afgehaakt) en vond het wel leuk om na al die blanke FC's eens wat anders te doen ^^


    Ze is awesome, heb ik besloten (ook al houd ik niet zo van TVD).


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Goner schreef:
    (...)

    Ze is awesome, heb ik besloten (ook al houd ik niet zo van TVD).


    Haha ^^. (Ik vind het nu ook echt slecht. The originals vind ik wel nog leuk).


    Happy Birthday my Potter!

    MissSwan schreef:
    (...)

    Haha ^^. (Ik vind het nu ook echt slecht. The originals vind ik wel nog leuk).


    Ik wil ook aan the Originals beginnen omdat Daniel Sharman daarin speelt en hij basically mijn nummer 1 celebrity crush is, maar ja... Ik heb TVD dus niet echt gekeken :'D


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.