• Hier is het speeltopic!
    We beginnen dat iedereen in de trein zit. Dit geldt niet voor de slaven, want zij hebben over het algemeen geen thuis meer. Hun ouders zijn gevlucht of gestorven.

    Het idee

    Voldemort is al een paar jaar aan de macht en heeft de organisatie van Zweinstein helemaal omgegooid. De afdeling van Huffelpuf is verdwenen. Bijna alle volbloed leerlingen zijn ingedeeld bij Zwadderich, de halfbloeden zijn verdeeld over Ravenklauw en Griffoendor (uitzonderingen daargelaten).
    Er worden lijfstraffen uitgevoerd, de sfeer is een beetje hetzelfde als in de laatste HP film

    De volbloeden hebben verschillende privileges:
    - Zij hebben een eigen slaaf.
    - Zij hebben grotere en luxere slaapruimten.
    - Zij kunnen Leer van de Zwarte Kunsten als extra vak kiezen.
    - Zij mogen zwerkballen.
    - Ze kunnen eventueel een persoonlijkheidsherbeoordeling aanvragen als ze wensen ove te stappen naar een andere afdeling (doorgaans naar Zwadderich).

    Halfbloeden krijgen daarentegen afgedankte kleding van de volbloeden. Zij mogen wel les volgen, maar worden in alles benadeeld door hen die van puur bloed zijn.

    Modderbloedjes zijn ‘ondersteunend personeel’ en hebben helemaal geen rechten. Zij volgen geen onderwijs, maar vervullen de rol van huiselfen. Hun meesters bepalen alles voor hen: de kledij die ze dragen, hoe ze hun dag doorbrengen en wat ze eten.


    Regels
    Dit verhaal zal een MSV worden. Voor meer uitleg hierover kun je hier kijken.

    In het kort komt het hierop neer:
    - MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    - MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs. Iedereen heeft evenveel in te brengen.
    - MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    - Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.
    - Er is geen maximum aantal personages, maar maak het niet niet te bond. Het is fijn als je met weinig begint (2 of 3) en eventueel later mensen erbij maakt.
    - Wanneer je besluit te stoppen met het verhaal, is het de bedoeling dat je je personage er zelf uitschrijft, zodat het verhaal door blijft gaan.


    Personages:

    Slaven
    Alaine S. – Jeffrey , slavin van River]
    Amelia Clarke – Demi , slavin van Castor
    Angelina Merus – Mevalina], slavin van Celestino
    Dean Samuels – Anouschka, slaaf van onbekend
    Gaby June Fields– Marijn, slavin van onbekend
    Hannah Jill Fleming – Lisanne , slavin van Suzuka Nakamoto
    Jasmijn Victore – Jeffrey, slavin van Jack
    Lucas Merryclock – Marieke , slaaf van Lola
    Lucy Green – ArianatorXx , slavin van Bryan
    Nora Alycante – Chloë , slavin van Juvenalis
    Onyx Victore – Natas, slavin van Van
    Pipkin McKinnon – Ellen , slaaf van Freya
    Rosabelle Evans – Silvana slavin van Hayden
    Stacey Kentwell – ArianatorXx , slavin van Lenin
    Zoë Gray – Fantasy0Girl, slavin van Glenn

    Zwadderich
    Aletta Ingrid Wolff – Marieke , meesteres van onbekend
    Bryan Blackwood [VB] – Ellen , meester van Lucy
    Freya Reeves [VB] – Lisa, meesteres van Pipkin
    Glenn Murray [VB] – Demi , meester van Zoë
    Jack Leaf [VB] – Marjanne, meester van Jasmijn
    Juvenalis Vivian [VB] – Jeffrey , meester van Nora
    Lenin Stavolov [VB] – Natas , meester van Stacey
    Lola Jones [VB] – ArianatorXx, meesteres van Lucas
    Suzuka Nakamoto [VB] – Delano, meesteres van Hannah
    Van Carlton Madden [VB] – Alicia , meester van Onyx

    Griffoendor
    Donathan "Don" Westwick [HB] – Maartje
    Eleanor Townsend [VB] – Anouschka, meesteres van onbekend
    Jake Milligan [HB} – Silvana
    Jenna Shaw [HB] – Fantasy0girl
    Katja Springfield – Marijn

    Ravenklauw
    Asalour Totelaer [HB] – Alicia
    Castor Deimos [VB] – Chloë , meester van Amelia
    Celestino Sutherland [VB] – Margot, meester van Angelina
    Hayden Williams [VB] – Lisa , meester van Rosabelle
    Juanita Belladonna Gomés Suarez [HB] – Natas
    Logan Waterman [HB] – Marjanne
    Luca Tylar [HB} – Ellen
    Nevaeh Reed [HB] – Demi
    River Winchester [VB] – Maartje, meesteres van Alaine

    Overig:
    Ophelia Salome Vanca "Banshee" Von Ruden-Erimar [VB] – Alicia, voormalig meesteres van Jasmijn

    Leerlingen:
    Schoolhoofd – Severus Sneep (M)
    Astronomie – Isis Oswald (V)
    Bezweringen – Sesamore Switch (M)
    Geschiedenis van de Toverkunst – Theodore Boterberg (M)
    Kruidenkunde – Ida Volos (V)
    Leer der Oude Runen – Aldred Wolkenveldt (M)
    Toverdranken – Hildebrand Slakhoorn (M)
    Transfiguratie – Daphne Roselier (V)
    Verzorging van Fabeldieren – Walter Vleeschhouwer (M)
    Verweer Tegen de Zwarte Kunsten – Abel Murray (M)
    Voorspellend Rekenen – Felix Gustáv (M)
    Zwarte Kunsten – Cain Blinker (M)

    Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Jager 1:
    Jager 2:
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:
    Wachter: Robin Tigrisblack


    Zwadderich
    Wachter: Rick James Blake
    Jager 1: Rose Marlene Malfoy
    Jager 2: Angelina Jones
    Jager 3:
    Drijver 1: Jack Leaf
    Drijver 2: Glenn Murray
    Zoeker: [


    Ravenklauw
    Wachter: Castor Deimos
    Jager 1: Alicia Adriana Hale
    Jager 2: Celestino Sutherland
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:


    Verwante topics:
    Inschrijftopic.
    Rollenstory
    Speeltopic 1, speeltopic 2, speeltopic 3

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 16:04 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Suzuka ging op een stoel zitten bij de rest en wachtte maar af wat er zou gebeuren, aangezien ze nogal mentaal van deze aardbodem verdwenen is en het even allemaal niet meer wist. De heer zou de school komen inspecteren. Aan haar formele en beleefdheid kunsten twijfelde ze niet. Al twijfelde ze wel hoe ze zich moest voordragen met De Heer van het Duister in de buurt. Respectvol en eervol, of aku*.

    *aku=kwaadaardig


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    'Het is maar hoe je 't wilt zien, Jack,' reageerde Lenin onverschillig. 'Ik verwacht niet dat jij het begrijpt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jack haalde zjn schouders op.
    'Ach ja. Jij moet je natuurlijk meer bewijzen dan ik. Jij bent natuurlijk ook niet echt Brits. Dat zal wel in je nadeel werken.'
    Hij nam een slok koffie en keek naar de uilen die boven de tafels eondcirkelden op zoek naar hun baasjes.
    'Echt hoor. De Heer van het Duister heeft zijn voorkeuren.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Gelukkig wel.'
    Hij hoefde geen discussie met Jack aan te gaan. De hele school wist dat hij meer in zijn mars had dan Jack, die enkel goed was in meisjes nemen. Zoiets zou Voldemort ook niet ontgaan en het was niet nodig daar verder woorden aan te verspillen. Hij geloofde niet dat de jongen over enige ambitie beschikte en dat maakte hun conversaties niet heel interessant.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nora liep gehaast naar Juvenalis toe en keek hem vragend aan. Het jaarlijkse evenement waarbij de Heer van het Duister de school kwam inspecteren was aangebroken en voor velen was het een dag om niet op te vallen, maar voor anderen, zoals haar meester, was dit het moment om op te vallen. En voor haarzelf, als modderbloedje, was het vooral een dag waarbij ze alles moest doen om haar meester zo goed mogelijk te dienen, want kwam een van zijn volgelingen ontevreden over, dan was het niet onwaarschijnlijk dat er een slaaf of slavin de dood vond.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    'Ik wacht al tijden op je!,' zei Juvenalis geïrriteerd.
    'Waar was je? Waar heb je gezeten?' Hij streek met zijn hand door zijn haren.
    'Het doet er nu niet toe, je kan het me straks uitleggen. Ik verwacht van je dat je vandaag nog beter je best doet dan ooit en ik wil dat je er vandaag goed uitziet, maar dat lijkt al geregeld te zijn. Ook verwacht ik van je dat je vandaag je mond houdt en slechts spreekt wanneer je aangesproken wordt. Je dient mij zonder vragen, zonder tegenspreken. Ik zal geen slecht figuur slaan vandaag en ik zal enig soort wangedrag niet tolereren.'
    Hij haalde diep adem.
    'Mocht je het vandaag uitstekend doen, dan heb ik misschien wel iets om je mee te belonen. Heb je nog vragen voor we naar beneden gaan?'

    Zoals de meeste halfbloeden keek Juanita niet echt uit naar deze dag, waarop de minderwaardigheid van haar bloedstatus nog eens werd benadrukt. Ze ging bij haar vrienden aan tafel zitten, die er allemaal piekfijn uitzagen. Juanita was daarop geen uitzondering, want zij wilde allerminst de aandacht van Heer Voldemort trekken en daarom hoopte ze er net zo netjes als alle anderen uit te zien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Asalour streek voor de zoveelste keer die morgen door haar haren voor ze haar tovenaarshoed weer recht op haar kruin zette en de Ochtendprofeet van die morgen uitrolde.
    'Het staat al in de krant,' bromde ze en ze keerde de voorpagina naar haar vrienden, zodat zij de kop konden lezen.

    JAARLIJKSE INSPECTIE ZWEINSTEIN INTERESSANTE WENDING

    Asalour las over het lid van de Wikenweegschaar die van de week nog in opspraak was geweest. Vivians oom. Hij zou meekomen met de Heer van het Duister, wat volgens de schrijver van het artikel - Asalour herkende zijn naam niet - als 'hoogst interessant' werd omschreven.
    Een naar gevoel bekroop haar, want iets zei haar dat dat gedoe met meneer Vivian nog een hoop trammelant ging opleveren. Bovendien zou Juvenalis Vivian natuurlijk vreselijk worden voorgetrokken en heowel Asalour niet graag met hem van plaats zou ruilen, stak dat behoorlijk. Hij verdiende het immers niet. Hij was vervelend en verwend en veel te pompeus. Hij zou juist eens op zijn nummer gezet moeten worden, maar Asalour zou dat nooit durven met Hij Die Niet Genoemd Mag Worden in de buurt. Of professor Sneep. Die zou uiteraard nog meer zijn best doen het leven voor haar en haar mede halfbloeden te verzieken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Juanita liet haar ogen over de regels glijden en blikte even naar Juvenalis, die aan de Zwadderichtafel zat. De komst van zijn oom zou zijn enorme ego waarschijnlijk alleen nog maar meer opblazen
    'Ik hoop maar dat deze dag snel voorbij is.'
    Ze had zo zachtjes gesproken dat ze niet eens wist of Asalour het gehoord had, maar ze durfde niet harder te spreken, bang dat iemand het zou horen en ze gestraft zou worden. Heer Voldemort had overal ogen en oren, waardoor ze buiten Asalour en Nevaeh eigenlijk niemand vertrouwde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Juvenalis streek nog een laatste keer zijn gewaad glad voordat hij plaatsnam aan de tafel van Zwadderich. Hij schonk een glas pompoensap voor zichzelf in en keek ietwat ongeduldig op zijn horloge. Hij kon niet wachten tot heer Voldemort en professor Sneep verschenen, maar hij kon vooral niet wachten tot zijn oom er was, want hij had hem het één en ander te vertellen.
    'Waar denk je dat ze het dit jaar over zullen hebben?' vroeg Juvenalis aan niemand in het bijzonder, al verwachtte hij wel dat Lenin of Van zouden reageren.
    'Zouden ze bijzonder nieuws brengen? Dat ons land bijna gezuiverd is van het smerig gebroed?'

    Lenin sneed met een fijne precisie een scone door de midden, zodat hij hem met boter kon besmeren.
    'Ik verwacht vooral halve waarheden te horen.'
    Hij had Voldemort altijd een type gevonden dat op de zaken vooruit liep, die zijn wensen presenteerde en deed alsof deze al volledig waren verwezenlijkt.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2015 - 15:45 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Dapper,' vond Van, die Banshee wat melk liet drinken, 'beweren dat de Heer van het Duister liegt op de dag van zijn inspectie.'Hij hoopte voor Lenin dat hij Occlumentie kende, want Je Weet Wel had er nogal een handje van om zijn onderdanen tot in hun gedachten te volgen. Gelukkig had Van de basistechnieken geleerd, niet voldoende voor een kruisverhoor van de Heer van het Duister, maar hij verwachtte dan ook niet dat die hen zo te grazen zou nemen vandaag. Het zuivere ras was schaars.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Lenin haalde onverschillig zijn schouders op. 'Geen enkele grote leider laat propaganda links liggen. Dat is altijd zo geweest en dat zal waarschijnlijk ook nooit veranderen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Juvenalis grinnikte.
    'Lenin heeft een punt, al denk ik niet dat het halve waarheden zijn. Goed, ze zijn misschien nog niet uitgekomen, maar het zijn wel toekomstige waarheden. Het zijn simpelweg vroege aankondigingen.'

    Hoi allemaal,
    Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik heb besloten een tijdje te stoppen met alle MSVs. Ik heb voor 1 mei twee belangrijke deadlines die ik echt móet halen en dus wil ik mijn Quizlet activiteit drastisch minderen – ook al valt die keuze me echt zwaar.
    Jullie mogen mijn personages er allicht bijhouden, want ik weet dat anderen hierdoor in de knel zullen raken.


    Every villain is a hero in his own mind.