• .

    [ bericht aangepast op 31 jan 2015 - 16:37 ]

    Frodo schreef:
    Zoals Sarita al zegt: wij kunnen niet beslissen voor jou wat je moet doen, maar als ik jou was, zou ik er absoluut niet mee verder gaan. Ik denk ook dat jij weet dat dat de beste optie is, omdat ik in je bericht bijna alleen maar negatieve dingen over hem lees. Als je hem echt zo graag terug had gewild, zou je ons toch ook hebben overtuigd daarvan?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik ben het eens met Nikki en Katarina. Zo'n relatie wil je toch ook helemaal niet? Dat is helemaal niet goed! Hij hoort je onzekerheid niet te vergroten, de zak dat 't is.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Croyance schreef:
    (...)

    Eigelijk weet je heel erg goed wat je moet doen. Als je werkelijk aan jezelf twijfelde zou je hier je verhaal niet neergezet hebben.
    Heel je tekst spreekt voor zich, je twijfeld niet werkelijk aan jezelf, van binnen weet je heel erg goed dat het nooit beter zal worden en dat de fout niet bij jou ligt. Je wilde een confirmatie en ik denk dat genoeg Quizleters je die hebben gegeven.
    Nu kan ik niets anders doen dan je aanraden dan te doen wat iedereen je hier al heeft gezegd.


    Ik kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk het voor je is om hem te laten gaan. Hoe verschrikkelijk de slechte momenten ook waren, je denkt toch altijd weer aan de goede momenten en aan hoe leuk jullie het samen hadden. En natuurlijk ga je hem missen, maar uit je hele verhaal kan ik alleen maar de conclusie trekken dat hij echt niet goed voor je is. Want als je ervoor kiest om met hem verder te gaan, gaan soortgelijke dingen weer gebeuren en begint het hele circus opnieuw. Heel veel succes! <3


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Mijn advies (en zoals heel veel anderen al hebben gezegd): ga niet met hem door. Het wordt me duidelijk uit je verhaal dat hij niets om jouw gevoelens geeft (waarom ging hij anders vreemd?) en om eerlijk te zijn; als hij nu al zo snel boos wordt, kan het alleen maar erger worden. Ik begrijp goed dat het lastig is, maar ik denk dat als je nu niet doorgaat, dat je daar veel gelukkiger van wordt. Succes en ik weet zeker dat er wel iemand op je pad komt die je wél waard is! Je verdient zoveel beter dan zo'n jongen.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Zoals er door de meeste gezegd wordt: laat hem gaan.
    Het is misschien hard en moeilijk, maar deze jongen gaat je niet gelukkig maken... Als dat meisje zo loopt te stoken en hij gelooft dat, dan werkt het niet. Als je niet met andere jongens mag praten, dan vertrouwt hij je niet. Het klinkt niet als een goede basis voor een relatie.
    Uiteindelijk ben jij natuurlijk degene die beslist wat je ermee moet doen. Alleen jij weet wat je voelt en wat wel en niet goed voor je is, dat kan niemand voor jou beslissen, maar in jouw geval zou ik bij hem weggaan.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik begrijp dat het een heel moeilijke keuze is, zeker wanneer je veel om iemand geeft en van iemand houdt.
    Zoals anderen hier boven mij al zeggen, vele zouden als ze in jouw schoenen stonden, hem laten gaan.

    Als ik in jouw schoenen stond, zou ik eerst goed bij mezelf nagaan wáarom je zo veel om hem geeft en van hem houdt. Is er een bepaald iets in zijn persoonlijkheid wat je zo aantrekkelijk aan hem vindt? Is het iets wat echt alleen híj heeft, waar je voor gevallen bent? Of wil je graag bij hem blijven, om het feit dat je bij iemand wilt horen, een vriend wilt hebben en de leuke en fijne dingen met elkaar wilt delen. Die, als je heel eerlijk naar jezelf bent, een andere jongen jouw dit ook kan geven.
    Ik weet dat dit een lastige opgave is, omdat ik hier nog niet zo lang geleden zelf ook mee geconfronteerd ben.

    Iniedergeval. Wanneer je voor jezelf zou besluiten dat je echt met hém verder wilt, dat het iets is wat een ander je niet kan geven, zou ik nog een laatste gesprek met hem voeren. Waarin je aan geeft dat je graag met hem verder wilt, maar dat je daarin je eigen grenzen ook kunt aangeven. Want verder gaan zoals je het afgelopen half jaar hebt gedaan, is niet goed voor je, dat ben je in deze tijd zelf ook gaan inzien. Wanneer jullie beiden bereid zijn voor elkaar te gaan, accepteer je ook de mindere kanten van elkaar. Je kunt weliswaar pogingen doen wat meer tot elkaar te groeien, doordat jij bijvoorbeeld een stap zet in de richting die hij fijn vind (bijvoorbeeld erop letten dat je niet te veel zeurt -ik zeg maar even wat), maar dat hij ook een stap in jouw richting zet, bijvoorbeeld door het te accepteren dat je ook met andere jongens om kunt gaan.
    Wanneer hij dit niet accepteert en/of het niet kan opbrengen om jou daarin wat meer vrijheid te geven, of op een andere manier een compromis te zoeken, ben ik van mening dat het beter is om dan niet verder met hem te gaan. Hoeveel pijn dat misschien ook op dat moment doet, denk ik dat het dat op een langere termijn alleen maar fijn is dat jullie niet eindeloos door zouden zijn gedaan.

    Hopelijk heb je hier iets aan en heel veel succes verder!


    Inspiration can hit you any time