• Niet lang geleden heeft in Canada een man een reservist neergeschoten bij het National War Memorial in Ottawa. Daarna heeft hij een auto gestolen en is op het Canadese parlementsgebouw ingereden. Hier is hij uitgestapt en heeft getracht daar een vergaderzaal binnen te dringen waar op dat moment een vergadering van parlementsleden bezig was. Onderweg heeft hij ook nog geschoten op aankomend beveiligingspersoneel


    Uiteindelijk is de schutter vlak bij de deur van de vergaderzaal doodgeschoten. Hij is de enige die tot nu toe zeker gestorven is: Het lijkt er heel erg op dat de soldaat die in eerste instantie is neergeschoten is het ook niet heeft overleefd maar ik kan nog geen definitieve bevestiging vinden. Hij is inmiddels sowieso meegenomen met de ambulance dus hopelijk kunnen ze hem daar zo nodig reanimeren en stabiliseren.

    Op dit moment is een zoekactie gaande in Ottawa. Er schijnt een tweede schutter te zijn en een tweede schietpartij in een winkelcentrum. Mogelijk zelfs op nog meer lokaties, veel tegenstrijdige informatie. Gevreesd word dat dit een aanslag is gepleegd door aanhangers van ISIS. Dit naar aanleiding van een eerdere aanslag op twee soldaten afgelopen maandag,

    EDIT: Stad en militaire bases in Canada zijn in lockdown, stroom/mobiel netwerk in delen van de stad afgesloten als ik mijn Canadese vrienden mag geloven. Beveiliging in heel Canada aangescherpt
    EDIT2: Het begint er steeds meer op te lijken dat er maar 1 schutter is. Nog veel onduidelijkheid
    EDIT3: De neergeschoten soldaat is overleden. Samen met de schutter maakt dat dus twee doden

    Bron

    [ bericht aangepast op 22 okt 2014 - 20:18 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Wat een afgrijselijke situatie. Het is jammer dat de schutter geen verklaring meer kan afleggen voor zijn daden en zo de situatie kan ophelderen. Mijn vraag is voornamelijk wat hij er precies mee wilde bereiken.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Wat eng. Hopelijk vinden ze die tweede man ook snel. D:
    Er was toch deze week ook al iemand met een auto op twee mensen ingereden in Canada? Was dat die aanslag op die twee soldaten? Wel heftig dat dat allemaal zo vlak achter elkaar gebeurt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    dArtagnan schreef:
    Wat een afgrijselijke situatie. Het is jammer dat de schutter geen verklaring meer kan afleggen voor zijn daden en zo de situatie kan ophelderen. Mijn vraag is voornamelijk wat hij er precies mee wilde bereiken.


    Dit inderdaad.

    Maar waarom het stroom afgesloten moet worden?

    Square schreef:
    Wat eng. Hopelijk vinden ze die tweede man ook snel. D:
    Er was toch deze week ook al iemand met een auto op twee mensen ingereden in Canada? Was dat die aanslag op die twee soldaten? Wel heftig dat dat allemaal zo vlak achter elkaar gebeurt.


    Ja. Afgelopen maandag. Een van de soldaten is daar gestorven, de andere heeft het overleefd als ik me niet vergis

    Lophos schreef:
    (...)

    Dit inderdaad.

    Maar waarom het stroom afgesloten moet worden?


    I dunno. Ik weet alleen dat er blijkbaar meer dan 1 schutter is en dat de andere schutter nog gezocht word

    EDIT: Argh, ik lees nu weer dat de soldaat niet dood is. Op dezelfde Canadese zender lol

    [ bericht aangepast op 22 okt 2014 - 19:42 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Een kennis van mij houdt zich nu al 2 uur schuil in haar school 8-o Maar hopen dat dit verder goed afloopt!


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    lovelyreads schreef:
    Een kennis van mij houdt zich nu al 2 uur schuil in haar school 8-o Maar hopen dat dit verder goed afloopt!


    jezus wat een ellende


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Waarom zou iemand dat nou net Canadezen willen aandoen. D:


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Waarom zou iemand dat nou net Canadezen willen aandoen. D:


    Sommige mensen hebben blijkbaar een intense hekel aan melk in een zakje D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Creepy :c
    Maar waarom zou IS het op Canada gemunt hebben?


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Creepy :c
    Maar waarom zou IS het op Canada gemunt hebben?


    Vanwege de coalitie, denk ik. Maar ja, daar zitten zoveel landen in...


    Your make-up is terrible

    Overkill schreef:
    Creepy :c
    Maar waarom zou IS het op Canada gemunt hebben?


    Canada heeft deze week 6 vliegtuigen met in totaal 600 soldaten naar het Midden-Oosten gestuurd, als ik me niet vergis. en Canada is een lid van de mensen die wat tegen IS willen doen. En er waren daar mensen die in staat en willens waren om zoiets te doen.

    Nogmaals, het is niet zeker dat het IS was. 30 jaar geleden was er ook een schietpartij in het Canadese parlementsgebouw en die man had helemaal niks met IS of moslimterroristen te maken. Breivik had ook niks daarmee te maken.

    EDIT: Het begint er steeds meer op te lijken dat er maar 1 schutter was

    [ bericht aangepast op 22 okt 2014 - 20:09 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Canada heeft deze week 6 vliegtuigen met in totaal 600 soldaten naar het Midden-Oosten gestuurd, als ik me niet vergis. en Canada is een lid van de mensen die wat tegen IS willen doen. En er waren daar mensen die in staat en willens waren om zoiets te doen.

    Nogmaals, het is niet zeker dat het IS was. 30 jaar geleden was er ook een schietpartij in het Canadese parlementsgebouw en die man had helemaal niks met IS of moslimterroristen te maken. Breivik had ook niks daarmee te maken.

    EDIT: Het begint er steeds meer op te lijken dat er maar 1 schutter was


    Er is zelfs verklaard dat de schutter niets te maken had met de IS of ook maar enige vorm van het islaamse extremisme. Wel met de noot dat het onderzoek nog in de startblokken staat, maar tot nu toe is er geen enkel bewijs voor. Voor zover ik weet.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Inquisitor schreef:
    (...)

    Er is zelfs verklaard dat de schutter niets te maken had met de IS of ook maar enige vorm van het islaamse extremisme. Wel met de noot dat het onderzoek nog in de startblokken staat, maar tot nu toe is er geen enkel bewijs voor. Voor zover ik weet.


    Ik vraag me af wat het is.

    De soldaat is in de officiele persconferentie bevestigd als zijnde overleden. Nog een gewonde, iemand van de beveiliging die gewond is aan zijn been. Hij is in het ziekenhuis en stabiel


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb familie in Canada en Amerika zitten en het is mijn verre achterneef die me waarschuwde om voorzichtig te zijn. Hij denkt dat het nu ook niet meer zo veilig is bij ons in Europa.
    Het is zelfs zo dat hij me al waarschuwde voor ik de beelden zag en nu snap ik waarom we voorzichtig moeten zijn. :x
    Mijn medeleven gaat in ieder geval wel uit naar de familie van de slachtoffers want ik denk dat het toch wel schrikken is als je hoort dat er iemand gewond is geraakt of is gestorven, terwijl je niets kan doen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.