• Hallo iedereen,

    Ik zit met een probleem.
    Voor Nederlands moeten we een boek lezen en een soort facebookpagina aanmaken in de naam van dat personage en dan een dagboek bijhouden in de naam van dat personage. Dit moet perse op facebook, waarom weet ik niet maar ik heb altijd gezegd dat ik niet op facebook wil en er ook niks mee te maken wil hebben.

    Daar zijn twee redenen voor:

    Ik ben nogal gesteld op mijn privacy, degene die mij hier al lang kennen weten dat maar al te goed.:W
    En ik vind dat facebook nogal licht omspringt met de privacy. Maar tja, dat doet elk internetbedrijf wel want google weet ook alles over mij maargoed. Dat is dan nog het minste.

    Maar ik vind ook dat facebook veel te veel macht heeft in onze maatschapij, ik bedoel maar dat bij veel bedrijven hun tweede slogan is: ''Like us on Facebook!''
    En ik wil daar niet aan meedoen en er ook niet in meegesleept worden. Dat iedereen erop wilt mij niet gelaten maar val mij er niet mee lastig! Facebook is een fucking bedrijf en ik kies toch zelf of ik daarvan gebruik wil maken of niet? En daarom vind ik het belachelijk dat ik voor zo'n stomme taak perse een pagina moet aanmaken zelfs al is dat volledig anoniem met een nepemail ofzoiets want daar gaat het niet om. Ik wil er niks mee te maken hebben en ik kan niet goed uitleggen waarom. Ik heb gisteren twintig minuten met die leerkracht zitten discussiëren maar hij wil dat maar niet begrijpen. En ik vind het echt erg dat ik me maar moet laten meeslepen.

    Wat vinden jullie hiervan?
    Oke, misschien stel ik me aan maar toch.

    Groetjes,
    Debbaut

    Leerkrachten en/of school mogen leerlingen niet verplichten op facebook te gaan als ze dat niet willen.

    88.2% (45 stemmen)
     
    Eens

    11.8% (6 stemmen)
     
    Oneens


    Queer zijn is gewoon alles

    Novoselic schreef:
    Wat een domme taak, sorry hoor. Ik vind het juist knap dat jij, ondanks de druk van iedereen om je heen om Facebook aan te maken, je nee blijft zeggen. Bovendien, hoe moet jij weten hoe zo'n site werkt als je er nog nooit van je leven een account op hebt gehad?


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Het is idd onzin dat je leerkracht je verplicht een Facebook-account te maken. En ik snap ook dat je helemaal niks met Facebook te maken wil hebben. Ik was 1 van de lateren die Facebook had tov mijn leeftijdsgenoten. Sommigen vroegen toen wel eens van "Hoe komt het dat je geen Facebook hebt?". Simpel, het is nergens noodzakelijk voor. Een jaar later had ik er wel 1. En het klopt dat Facebook veel van je privacy wegneemt. Zo heb ik bv bepaalde leerkrachten geblokkeerd, omdat ik niet wilde dat ze mijn profiel zouden aanklikken. Al had ik alles op "alleen zichtbaar voor vrienden" gezet, je profielfoto('s) blijven zichtbaar voor iedereen.
    Facebook is maar iets commercieels, en niemand kan erin verplicht worden een account er voor te maken.


    Ik wil een tuin vol egels

    AngelFox schreef:
    Het is idd onzin dat je leerkracht je verplicht een Facebook-account te maken. En ik snap ook dat je helemaal niks met Facebook te maken wil hebben. Ik was 1 van de lateren die Facebook had tov mijn leeftijdsgenoten. Sommigen vroegen toen wel eens van "Hoe komt het dat je geen Facebook hebt?". Simpel, het is nergens noodzakelijk voor. Een jaar later had ik er wel 1. En het klopt dat Facebook veel van je privacy wegneemt. Zo heb ik bv bepaalde leerkrachten geblokkeerd, omdat ik niet wilde dat ze mijn profiel zouden aanklikken. Al had ik alles op "alleen zichtbaar voor vrienden" gezet, je profielfoto('s) blijven zichtbaar voor iedereen.
    Facebook is maar iets commercieels, en niemand kan erin verplicht worden een account er voor te maken.

    Op die vraag geef ik altijd volautomatisch antwoord zonder er over na te denken. Ik denk dat dat één van de vragen is die ik het meest gesteld krijg.

    ''Omdat ik het niet wil, waarom zou ik?''

    Als ze dan argumenten beginnen te verzinnen van waarom wel dan is mijn antwoord altijd:

    ''Ik kan al jaren zonder en ben niet van plan om me te laten meesleuren door de stroom en hou er nu over op, het is maar een stomme site.''


    Queer zijn is gewoon alles

    Vinception schreef:
    (...)

    Dan heb je altijd nog de gratis basisversies van Word, aka Wordpad.
    Werkt het zelfde, alleen wat beperktere functies.


    En ja, boeken kopen is gewoon nodig. Want als iedereen verschillende boeken gebruikt dan kan je ook niet getoetst worden etc. etc. en kun je uiteindelijk je opleiding niet afmaken.
    Maar boeken kun je ook tweedehands kopen (of derde- vierde- vijfdehands, whatever)


    Ging meer over de vraag wat school kan eisen. Ik kan ook prima een samenvatting lezen in plaats van het boek kopen, hetzelfde geld ook voor het maken van een opdracht; als je er echt zo veel op tegen hebt maak je de opdracht tegen de zin van je docent niet of niet in de gevraagde vorm.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Deilia schreef:
    (...)

    Ging meer over de vraag wat school kan eisen. Ik kan ook prima een samenvatting lezen in plaats van het boek kopen, hetzelfde geld ook voor het maken van een opdracht; als je er echt zo veel op tegen hebt maak je de opdracht tegen de zin van je docent niet of niet in de gevraagde vorm.


    Ohh, op die manier. Daar heb je gelijk.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)
    Op die vraag geef ik altijd volautomatisch antwoord zonder er over na te denken. Ik denk dat dat één van de vragen is die ik het meest gesteld krijg.

    ''Omdat ik het niet wil, waarom zou ik?''

    Als ze dan argumenten beginnen te verzinnen van waarom wel dan is mijn antwoord altijd:

    ''Ik kan al jaren zonder en ben niet van plan om me te laten meesleuren door de stroom en hou er nu over op, het is maar een stomme site.''

    Mee eens. Mensen doen alsof het bij je leven hoort, terwijl het maar onbelangrijk is.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik geef je groot gelijk. Ikzelf heb wel facebook, maar zal eerlijk zeggen; als ik toen wist wat ik nu weet had ik waarschijnlijk nooit een account aangemaakt.
    Misschien is een wordpress site wat? Dan kun je gewoon een standaar theme nemen en het alsnog aanpassen en hoef je niet per se gebruik te maken van facebook. Ik bedoel; in theorie kun je die opdracht zelfs op papier doen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Assassin schreef:
    Ik vind het bullshit. Aangezien je geen facebook hebt, weet je ook niet hoe het werkt. Zolang het geen les in Social Media is kunnen je het lastig verplichten.

    Nee, want je hebt ook echt een Facebook account nodig om te weten dat dat bedrijf al tig rechtszaken aan de broek heeft hangen vanwege privacyschendingen :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Tijdens het douchen schoot me nog iets te binnen! Je kan aan je leerkracht laten zien dat er effectief tussen de regels van FB staat dat je geen accounts mag maken voor een fictief persoon of een bedrijf. En dat je je échte eigen naam moet gebruiken, of een bijnaam (bv. Rob ipv Robert). Ik heb het zeker weten gelezen tussen de regels over identiteit op FB bij het maken van een account. :Y) Een leerkracht die het goede vb moet geven, kan hier niet tegen ingaan.

    En nu niet denken dat ik alle regels van FB heb gelezen, ik ben hoe dan ook op die pagina terecht gekomen. :P


    Ik wil een tuin vol egels

    Het is geen eens toegestaan om fictieve personages op Facebook te maken. Ik zou hem gewoon zeggen dat je het op papier kan zetten voor hem en als hij dat niet oké vindt zal ik naar de directie gaan of zo'n leerjaar coördinator.

    [ bericht aangepast op 25 okt 2014 - 0:15 ]


    Regret is for pussies. Shit happens. Deal with it.

    Mijn eerste gedachte: ga naar de directeur. En als je echt niet wil, dan zou ik het toch gewoon op een blog ofzo maken ipv Facebook en lever je dat in.
    Hij mag je niet dwingen iets te doen dat niets met school te maken heeft. Facebook is puur privé, daar moeten leerkrachten van af blijven.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Deilia schreef:
    Mag een docent je verplichting iets via word in te leveren? Office Word kost namelijk tegen de 140,- euro aan.


    Nee. Ze kunnen je niet verplichten iets te typen en als ze dat wel doen, kun je nog steeds Open Office installeren, dat is gratis en dit is trouwens de stomste vergelijking die ik van m'n leven gezien heb. Maar ik vind het bullshit. Ze kunnen je niet verplichten facebook te gebruiken.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried