• Bij mij is het vrij duidelijk, want het staat zowel op mijn profiel als in mijn signature, maar ik vroeg me af of er hier op Q toevallig nog meer fans van Welcome to Night Vale ronddwalen. :3
    Anyway, ik volg deze podcast nu al meer dan een jaar en ik vind het nog steeds helemaal geweldig, maar ik ben nog nauwelijks Nederlandse fans ervan tegengekomen. Nou is er vanavond in Amsterdam een live show waar ik heen ga (met mijn zusje, die ik heb aangestoken met mijn obsessie, en mijn vader, die zo enorm lief was aan te bieden ons er helemaal vanuit Groningen heen te rijden op een doordeweekse dag) en ik ben benieuwd, zijn er meer Q'ers daarheen gaan? Of die überhaupt WtNV kennen/volgen? (bloos)

    Edit: Ik ben net terug en het was geweldig. Ik ben zo ontzettend blij dat ik erbij was, want het was heel grappig om iedereen eens in het echt te zien en echt heel leuk om de reacties van het publiek mee te maken. Carlos of Tamika hoefden maar genóémd te worden en er werd meteen gejuicht, haha. Cecil Baldwin is live net zo goed als opgenomen, en aaah, die aflevering. *O*


    FAQ
    Wat is Welcome to Night Vale?

    WtNV is een podcast die gratis via iTunes te downloaden valt. In de podcast hoor je Cecil, de host van een radioshow voor een klein dorpje ergens in een woestijn in Amerika, Night Vale dus. Tot zover klinkt het allemaal nog erg normaal, maar het tegenovergestelde is waar - er is een "dogpark" waar niemand naar binnen mag en mysterieuze figuren gezien kunnen worden, een vijfhoofdige draak en "faceless old woman who secretly lives in your home" zijn op dit moment bitter omdat geen van hen tot burgemeester is gekozen, en in het herentoilet van het radiostation waar Cecil werkt zweeft Koshek de kat op één vaste plek. Het is bizar, soms een beetje creepy en heeft een heel eigen (soms wat rare) soort humor, maar uiteindelijk komen er vaak heel diepzinnige en verrassend positieve boodschappen uit naar voren. Het valt ontzettend lastig te beschrijven, dus eigenlijk kan ik je alleen maar aanraden het te luisteren. Het is waarschijnlijk niet voor iedereen, maar persoonlijk vind ik het geniaal, en ik kan daarin niet de enige zijn. :Y)

    Waar kan ik het beluisteren?
    Dat kan:
    A) Via iTunes.
    B) Gewoon in je internetbrowser (je kunt afleveringen hier ook als losse mp3'tjes downloaden).
    C) Op nog een aantal andere manieren - zie de eerste vraag in de FAQ op de WtNV website.
    Luister alsjeblieft niet naar de afleveringen via YouTube! Degene die het daar uploadt/de mensen die het daar uploaden doen dat zonder toestemming van de makers en verdienen er wegens de YouTube reclames wel geld aan als jij die filmpjes bekijkt.

    Hier wat fanart-achtig spul, omdat de creativiteit en veelzijdigheid in fanworks toch wel een van mijn favoriete dingen is in het WtNV fandom:
    Koshek!



    Cecil (links) en Carlos (rechts) met echte tekst uit de podcast. Dit was hun eerste date. :'D



    En wat wijsheid van de Night Vale twitter (die je overigens eens op zou moeten zoeken, want het staat vol met dit soort dingen).


    [ bericht aangepast op 4 nov 2014 - 1:23 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    "Alligators. Can they kill your children? Yes."
    :')

    Het klinkt wel cool. Misschien ga ik het wel eens luisteren.

    (Heb het eerlijk gezegd nog nooit voorbij zien komen op tumblr en daar zit ik toch al zo jaar of vier op denk ik.)


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik ken het en ik heb de eerste twee geluisterd. Ik heb de podcasts gevonden op Youtube... Alhoewel ik het al een beetje kende van Tumblr


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik ben net terug en het was geweldig. Ik ben zo ontzettend blij dat ik erbij was, want het was heel grappig om iedereen eens in het echt te zien en echt heel leuk om de reacties van het publiek mee te maken. Carlos of Tamika hoefden maar genóémd te worden en er werd meteen gejuicht, haha. Cecil Baldwin is live net zo goed als opgenomen, en aaah, die aflevering. *O*



    Delsin schreef:
    (...)
    Ik probeer elke keer goed op te letten, maar ik ben steeds weer met iets anders bezig en dan ben ik de draad alweer kwijt. ;'D Misschien dat ik heel binnenkort er weer even voor ga zitten, want die Tumblr posts maken me toch altijd nieuwsgierig. ^^


    Ik raad je aan het te doen, maar zoals inmiddels wel vastgesteld ben ik een beetje bevooroordeeld, haha. ^^



    Mulford schreef:
    Night vale! Ik ben sowieso fan, volg al een paar maanden (of misschien een jaar) de podcast en het is gewoon awesome.


    Iemand anders die het luistert, whoo! Ik volg het sinds de zomer van 2013. Volgens mij was First Date de eerste aflevering waar ik op moest wachten, want ik weet nog dat er op Tumblr toen allerlei speculatie was over wiens eerste date het zou zijn. Niemand durfde echt te hopen dat het serieus over Cecil en Carlos zou gaan, en kijk het Cecilos fandom nu. Ah, mooie herinneringen. :'D



    Reid schreef:
    Die podcast is AWESOME. Hoewel ik nog vier of vijf episodes heb die nog niet beluisterd zijn, oops. Een van de enige dingen die ik beluister/kijk met een effectieve canon gay ship, buiten How To Get Away With Murder. Veel plezier trouwens! :3


    YES. Ik loop soms ook een beetje achter, al heb ik op dit moment alleen de nieuwste aflevering nog niet beluisterd, de eerste bonusaflevering. En ja, oh my God, Cecil en Carlos zijn zo belangrijk. Ik vind het ook zo mooi hoe Cecil meteen in de allereerste aflevering al gaat "and I fell in love instantly" en iedereen die het luistert zit daar van, ja, gast, het zal wel. En een jaar later blijkt dat Carlos waarschijnlijk ook de hele tijd al met een enorme crush op Cecil rondliep, terwijl iedereen dacht dat hij gewoon een stoere wetenschapper was. x')
    Plus hoe fantastisch het blijft dat Joseph Fink en Jeffrey Cranor brieven kregen waarin hen min of meer werd verteld dat de show leuk was, maar dat Cecil gewoon een leuk meisje zou moeten zoeken, en dat hun reactie daarop was Cecilos canon te maken en Cecil iedere tweede aflevering trots te laten verkondigen dat hij een heel dappere, knappe scientist als vriendje heeft. Perfect. :Y)

    [ bericht aangepast op 4 nov 2014 - 1:22 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Khamul schreef:
    (...)

    Inderdaad.

    Zou iemand me uit kunnen leggen wat het precies is?


    Heb je de beginpost gelezen? :'D
    Wat is Welcome to Night Vale?
    WtNV is een podcast die gratis via iTunes te downloaden valt. In de podcast hoor je Cecil, de host van een radioshow voor een klein dorpje ergens in een woestijn in Amerika, Night Vale dus. Tot zover klinkt het allemaal nog erg normaal, maar het tegenovergestelde is waar - er is een "dogpark" waar niemand naar binnen mag en mysterieuze figuren gezien kunnen worden, een vijfhoofdige draak en "faceless old woman who secretly lives in your home" zijn op dit moment bitter omdat geen van hen tot burgemeester is gekozen, en in het herentoilet van het radiostation waar Cecil werkt zweeft Koshek de kat op één vaste plek. Het is bizar, soms een beetje creepy en heeft een heel eigen (soms wat rare) soort humor, maar uiteindelijk komen er vaak heel diepzinnige en verrassend positieve boodschappen uit naar voren. Het valt ontzettend lastig te beschrijven, dus eigenlijk kan ik je alleen maar aanraden het te luisteren. Het is waarschijnlijk niet voor iedereen, maar persoonlijk vind ik het geniaal, en ik kan daarin niet de enige zijn. :Y)




    Feininger schreef:
    Ik ben nu aan het luisteren. Het is zo raar maar zo leuk :')

    Feininger schreef:
    "Alligators. Can they kill your children? Yes."
    :')


    Yay! (:



    Ampersand schreef:
    Het klinkt wel cool. Misschien ga ik het wel eens luisteren.

    (Heb het eerlijk gezegd nog nooit voorbij zien komen op tumblr en daar zit ik toch al zo jaar of vier op denk ik.)


    Mwa, het hangt er wel een beetje vanaf wat voor blogs je volgt. Er zijn ook voldoende mensen op Tumblr die het niet luisteren, natuurlijk. ^^



    Maovesa schreef:
    Ik ken het en ik heb de eerste twee geluisterd. Ik heb de podcasts gevonden op Youtube... Alhoewel ik het al een beetje kende van Tumblr


    Oh, dat is trouwens een heel goed punt - luister ze alsjeblieft níét op YouTube. Dit kun je natuurlijk niet weten, maar die gast die ze op YT uploadt heeft niets met de show te maken en verdient wel geld aan de reclames die hij op YouTube bij de videos heeft. Hij verdient dus aan wat andere mensen hebben gemaakt, en nog erger, aan wat andere mensen helemaal reclamevrij en gratis op internet aanbieden. :c
    Als je het dus gewoon via internet wilt beluisteren, kun je dat beter via deze website doen, want daar linkt de officiële WtNV website ook naar.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)


    Sorry had het niet goed gezien dan. Ik heb ook echt de oplettendheid van een pinda, omdat ik ziek ben /:


    26 - 02 - '16

    Ik zie het regelmatig langs komen op Tumblr en ben ook wel echt nieuwsgierig geraakt, maar heb nooit de moeite genomen om te gaan luisteren. :')
    Hoeveel afleveringen heeft het tot nu toe, en duren ze een bepaalde tijd per aflevering?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Square schreef:
    (...)

    Oh, dat is trouwens een heel goed punt - luister ze alsjeblieft níét op YouTube. Dit kun je natuurlijk niet weten, maar die gast die ze op YT uploadt heeft niets met de show te maken en verdient wel geld aan de reclames die hij op YouTube bij de videos heeft. Hij verdient dus aan wat andere mensen hebben gemaakt, en nog erger, aan wat andere mensen helemaal reclamevrij en gratis op internet aanbieden. :c
    Als je het dus gewoon via internet wilt beluisteren, kun je dat beter via deze website doen, want daar linkt de officiële WtNV website ook naar.

    Dat wist ik niet, dus dan zal ik voortaan via de website luisteren, goed dat je het zegt ^^


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Escritura luistert ernaar. Ze had er een tijdje geleden, if I'm correct, een topic over geopend. Alleen daarvan ken ik het, verder niet.


    Quiet the mind, and the soul will speak.