• --

    [ bericht aangepast op 17 maart 2016 - 23:40 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Nee, het is niet raar dat je zo reageert. Ik zou precies hetzelfde reageren als goede vriendinnen van mij dat zouden doen. Ook zou ik me afvragen of het dan wel mijn "type" vrienden zijn, als zij heel andere interesses hebben dan ik. Ik zou me zorgen maken over de gevolgen van drugs voor hen en ook echt op die meiden inpraten, ondanks dat het misschien geen zin heeft. Het is gewoon erg vervelend dat ze dat doen. Het is juist lief dat je overbezorgd bent. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik zeg niet dat ik goedkeur dat je vriendin al deze dingen doet/wilt doen, maar heel veel jongere hebben een fase waarbij ze dingen willen uitproberen, je hebt er geen controle over en gefrustreerd reageren zorgt er alleen maar voor dat ze dingen voor je geheim houden en dan heb je er totaal gee controle meer over. het beste is jezelf gedragen als 'het is haar leven' en ze later een 'ik zei het je toch' moment geven waarbij ze regaliseren dat jij de verstandigste van jullie twee bent en ze de volgende keer sneller naar je zullen luisteren.
    Dit soort gedrag hebben mijn ouders altijd bij mij en mijn broertje en zussen vertoont. Voorbeeld: Als kind wilde we allemaal eens een trekje van mijn vader sigaret, die kregen we en toen mijn broertje het lekker vond gaven ze hem een sigaar, die moest hij binnen 5 minuten op hebben want anders was hij niet 'stoer' wat hij wilde zijn. Hij is er een dag ziek van geweest maar geen van ons drinkt, rookt of wat dan ook.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Nou ja, je bent inderdaad overbezorgd. Als zij het wil proberen, houdt dit niet meteen in dat ze een junkie wordt.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bedankt voor alle reacties, ik zal er wat mee doen!


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik snap dat je bezorgd over haar bent maar zij mag zelf weten wat ze doet. Natuurlijk moet je haar wel waarschuwen maar uiteindelijk is het toch haar eigen keuze. De meeste jongeren willen wel eens wat proberen.

    Als een vriend/in van mij dat had gezegd, had ik daar flink mijn mening ook over gegeven. Natuurlijk weet ik van sommigen dat ze er niet meteen verslaafd aan worden, maar van sommigen weet ik wel dat ze daar zwak voor zijn en dan wil ik ze gewoon de goede richting op duwen i.p.v. dat ze zichzelf slopen. Tuurlijk is het hun leven, maar als ik niets gedaan zou hebben - dan zou ik daar een schuldgevoel én bezorgdheid aan overhouden, wat niet goed is.
          Verder zou ik me er niet mee bemoeien. Hun leven oké, hun gaan mij ook niet vertellen wat ik moet doen en me preken geven. Daar heb ik m'n ouders wel voor :') En daar ben ik ook wel oud genoeg voor lolol.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ben ook zo. Als iemand iets heel erg doms zegt of doet, dan heb ik altijd heel erg de neiging om te zeggen dat het heel erg onverstandig van diegene is, waardoor ik zeg maar een beetje bekend sta als de Hermelien van de groep. Het enige probleem is, andere mensen geven zelf ook altijd zo van dat commentaar op mij/anderen, dus snap ik zelf niet altijd even goed wat er mis mee is. Daarom heb ik zeg maar een soort regel voor mezelf gemaakt dat ik ze maar laat doen als ze zo doen, maar er wel iets over zeg als het echt erg begint te worden. Ik persoonlijk vind eigenlijk dat je er best wat van mag zeggen als ze wiet willen gaan roken of zo, maar ze ook af en toe fouten moet laten maken om ze in te laten zien dat je eigenlijk gewoon gelijk hebt, hoe betweterig dat ook mag klinken.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2014 - 23:07 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    nou als t vrienden zijn vind ik t wel logisch. als mijn beste vriendin zoiets zou zeggen dan zou ik ook geschrokken zijn en er wat van zeggen


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Het is logisch, ze is een vriendin van je en je wilt niet dat ze in één of andere junk verandert.
    Ik vind het in elk geval lief van je dat je haar wel daarvoor waarschuwt en erop aanspreekt! (:


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik begrijp je reactie wel, het is niet meer dan logisch dat je de mensen waar je om geeft geen pijn wil zien lijden.
    Ikzelf herken me qua manier van denken wel in Croyance's voorbeeld. Dat heeft de moeder van een vroegere vriendin ook bij haar gedaan. Die wist niet hoe snel ze van die peuken af moest blijven.
    Dus als ze wiet wil roken, rol een pure joint met het hoogste THC-gehalte dat ze in de shop hebben en zeg dat ze het binnen vijf minuten moet oproken :D. Maar das wel een dure grap...
    In mijn kennissenkring roken aardig wat mensen wiet. Het valt voor mij in dezelfde categorie als alcohol; beiden slecht. Een jongen die ik ken had ooit een keer truffels gekocht. Ik zal het hem nooit verbieden is zeggen: moet je niet doen, is slecht! Dat weet ie zelf ook wel. Dus gaf ik als advies: okay als je dit wil doorzetten, zorg er op z'n minst voor dat er iemand is die nuchter is mocht het echt mis gaan en volg de veiligheidsinstructies op de verpakking op. Verbieden heeft geen zin of er almaar op inhakken dat zoiets slecht is. Daar moeten die mensen zelf achter komen. Een keer een bad trip en je bent ook geneigd er vanaf te blijven. Dat is iets dat ouders van nieuwsgierige kinderen naar mijn mening ook onvoldoende begrijpen. Ik begrijp de drang naar bescherming wel, maar soms moet je ze es flink in de stront laten vallen in plaats van almaar zeggen ervoor uit te kijken :D.


    No growth of the heart is ever a waste