• De stelling van deze week luidt:
    Artiesten die hun muziek niet zelf schrijven, zouden geen artiest genoemd mogen worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Zeker wel. Het gaat vrijwel nooit alleen om het liedje, en al helemaal niet alleen de tekst, hoe belangrijk dat ook kan zijn. Iets op de juiste manier kunnen opvoeren is ook een kunst. Lang niet iedereen kan op een podium staan en zijn/haar publiek de indruk geven dat er niets aan is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dus... Dansers en acrobaten, goochelaars en wat nog, zijn geen artiesten omdat ze geen muziek schrijven. Juist. :')


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nee, dat slaat nergens op, naar mijn mening. Dan zouden artiesten ook behoorlijk zeldzaam worden :').


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Oneens. Zingen is ook een kunst opzich.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Oneens. De uitvoering is net zo belangrijk. Ik vind ze wel vaak beter / leuker als ze het wel allemaal zelf bedenken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Square schreef:
    Zeker wel. Het gaat vrijwel nooit alleen om het liedje, en al helemaal niet alleen de tekst, hoe belangrijk dat ook kan zijn. Iets op de juiste manier kunnen opvoeren is ook een kunst. Lang niet iedereen kan op een podium staan en zijn/haar publiek de indruk geven dat er niets aan is.


    Queer zijn is gewoon alles

    Als ze zelf niet hun liedjes schrijven én ook nog een autotune gebruiken voor hun uitvoering, dan niet. Anders is het wel zo dat het ook aan de uitvoering ligt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Als ze zelf niet hun liedjes schrijven én ook nog een autotune gebruiken voor hun uitvoering, dan niet. Anders is het wel zo dat het ook aan de uitvoering ligt.


    Bijna iedereen gebruikt autotune tegenwoordig. x)

    Verder met ik t eens met @Lorem_Ipsum


    wat was dit ookalweer

    Lijk met niet. Sommige mensen zijn heel sterk in het spelen van een instrument, maar kunnen er gewoon geen tekst op kleven. Dan vind ik wel dat ze beroep mogen doen op een ander. Omgekeerd ook, als je mooie teksten kan schrijven, maar je kan niet zingen verdien je er zo tenminste ook een centje aan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Lijk met niet. Sommige mensen zijn heel sterk in het spelen van een instrument, maar kunnen er gewoon geen tekst op kleven. Dan vind ik wel dat ze beroep mogen doen op een ander. Omgekeerd ook, als je mooie teksten kan schrijven, maar je kan niet zingen verdien je er zo tenminste ook een centje aan.


    † All great and precious things are lonley †

    Square schreef:
    Zeker wel. Het gaat vrijwel nooit alleen om het liedje, en al helemaal niet alleen de tekst, hoe belangrijk dat ook kan zijn. Iets op de juiste manier kunnen opvoeren is ook een kunst. Lang niet iedereen kan op een podium staan en zijn/haar publiek de indruk geven dat er niets aan is.


    Tijd voor koffie.

    Het is toch ook een kunst om iets mooi en goed te zingen? En als je kunst maakt, mag je jezelf een artiest noemen.


    Fuck the world, love yourself

    Oneens, want ze brengen het liedje dan alsnog op een bepaalde manier wat je wel een artiest kunt noemen. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Eens en oneens. [Mening zal later bijgevoegd worden.]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Square schreef:
    Zeker wel. Het gaat vrijwel nooit alleen om het liedje, en al helemaal niet alleen de tekst, hoe belangrijk dat ook kan zijn. Iets op de juiste manier kunnen opvoeren is ook een kunst. Lang niet iedereen kan op een podium staan en zijn/haar publiek de indruk geven dat er niets aan is.


    Avarosa schreef:
    Lijk met niet. Sommige mensen zijn heel sterk in het spelen van een instrument, maar kunnen er gewoon geen tekst op kleven. Dan vind ik wel dat ze beroep mogen doen op een ander. Omgekeerd ook, als je mooie teksten kan schrijven, maar je kan niet zingen verdien je er zo tenminste ook een centje aan.


    16 - 09 - '17