• Dus ook in de zwartepietendiscussie! Door alle ophef over het racisme achter zwarte Piet besloot mijn school het Sinterklaasfeest eens in een ander jasje te steken. Natuurlijk wel een vrijeschools en kunstzinnig jasje, want nu hadden ze toch de kans daarvoor. Dus, hierbij presenteer ik u: Piet Mondriaan en Cobrapiet! :') (klik voor groter)



    Deze kunstpieten strooiden met pennen, potloden en glitterlijmtubetjes in plaats van kruidnoten en hadden zelfs 'modernere' versies gemaakt van liedjes met enigszins racistische teksten:



    Daarna stormden een aantal klassieke zwarte Pieten binnen die wel strooigoed hadden en werd er even later gestemd door de leerlingen welke Pieten we zouden houden. Als je de klassieke Pieten wilde moest je zitten, wilde je de kunstpieten, moest je staan. Ik was met een vriendin de enige die bleef staan, dus helaas was dit een one-timer, maar het was een erg hilarische ervaring. :'D

    Is er nog een Sinterklaasviering bij jullie op school geweest? Hoe werd dat aangepakt? Ook met 'alternatieve' pieten?

    Overigens, nog een kleine disclaimer: deze foto's zijn door mijn school op het internet gezet, dus ze zijn al openbaar. Voordat een van jullie denkt dat ik de privacy van mijn leraren hierbij over mijn schouder gooi. :Y)

    [ bericht aangepast op 5 dec 2014 - 14:59 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Haha, geweldig!


    26 - 02 - '16

    Hahah, dat is toch wel erg grappig (en je kunt er nog zoveel meer mee: een Starry Night Piet, de Piet met de Parel enzovoorts).


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Haha, nice!
    Ik ga niet meer naar school, maar bij mij op school werd het ook wel gevierd. Toen ik in het 6de middelbaar zat heb ik samen met mijn klas nog voor Sinterklaas en Zwarte Pieten gespeeld, was echt leuk!


    16 - 09 - '17

    Hahaha geweldig :Y)


    wat was dit ookalweer

    Haha leuk :'D

    We hadden vandaag geen Sinterklaas op school, maar herkansingen voor examen ._.


    Seasons will change, but I shall remain

    Jouw school doet me iedere keer denken aan een van die scholen in slecht geacteerde Nickelodeon series, waarbij je de hele tijd zit te denken dat zo'n plek nooit echt zou kunnen bestaan. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hahaha, wow! :')

    Ik heb geen sinterklaas of piet gezien bij mij op school. Misschien waren ze er wel, maar dan heb ik met m'n ogen dicht gezeten denk ik c:
    Wat ik nog wel weet is dat we vorig jaar twee sinterklazen hadden. :'3


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Haha geniaal. Wij hadden dit jaar twee sinterklaasen en een daarvan was een vrouw (cat) Ik ben niet bij de hele Sinterklaas toestand geweest. Bij ons strooien ze met letters en die tegen mijn hoofd van vorig jaar wilde ik niet herleven :'D


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Wij hebben trouwens niet echt een viering gedaan, maar ik zit ook op iets dat je niet echt een school mag/kan noemen. Er stond een grote bak met pepernoten en snoep. Daar mocht je telkens van pakken. Yummie, gheheh


    26 - 02 - '16

    Wat leuk. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Haha, leuk ^^ Ik heb Sinterklaas zelf gemist, doordat mijn wiskundedocent hem en zijn Pieten direct de klas uitjoeg toen ze binnen kwamen omdat we midden in een toets zaten :c


    -

    Haha, grappig! Bij ons dachten ze leuk te zijn en er was één rode piet. D:

    Ik vind het wel een leuke oplossing, die kunstzinnige pieten :p. Op mijn school heeft helaas alleen de onderbouw sinterklaasviering, dus geen strooigoed voor mij :c.


    i put the fun in funeral

    Haha, ik hoef alleen maar de titel te zien, om te weten dat het over onze school gaat. Ik vraag me oprecht af wie het lied eigenlijk bedacht heeft. Of wie op het idee van een piet in Mondriaan stijl kwam. Waarschijnlijk Manoeska en Charlotte. :')


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Aaah, vrije scholen zijn tof! :'D (heb zelf ook 5 jaar lang op een vrije school gezeten) Ik weet nog wel dat ze bij ons toen ik in de eerste klas zat de Duitse docente als sinterklaas hadden, ik heb me kapot gelachen. x'D


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso