• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hebben op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.





    Users die Perciver shippen
    Square
    Madrugada
    Theodora
    NightVale
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Justified
    Lilia
    Daylighter
    Cresseyde
    Sonnet
    Trenzalore
    Creativity
    Meliuscule
    gianlucaginoble
    SPECS
    Woodhouse
    Scorpia
    Thysia
    Bridgit
    simonella
    HelenaRavenclaw
    Palinoia
    Liberacorpus
    SecretlyACat
    ThingsInLife
    Dashwood
    Ailurophilia
    Puzzel
    Took
    Debbaut
    Firedemon
    Nebraskae
    MistSnitch
    Splendida
    COBAI
    Oblivisci
    Patrified
    Parachutes
    Chekov
    Sensate
    Dunedain
    Bloodstreams
    Necessity
    AnkeHaddock
    Niphredil
    TomRiddle
    aimwolf
    Iniminicum
    BoromirOfGondor
    Livton
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd. ^^

    Perciver stories op Q
    Masquerade van Madrugada
    Chocolate van Madrugada
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van Madrugada
    Play the Game van Madrugada
    30 days of writing van Madrugada
    One cup of love, please van Madrugada
    Quaffles & Freckles van Wiarda
    Bulletproof van Wiarda
    The perfect brew for butterflies van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Theodora
    The Forseeing van Theodora
    Group Assignment van Sonnet
    Olivers Obsession van Sonnet
    Tutoring van Junah
    Loves From Barcelona van Florreke
    Zwerkbal met een kopje koffie van Florreke
    A Boy Worth Fighting For van Florreke
    Quidditch match van Emrys
    I love you so damn much van Gibbs
    Fourtyfour dates on a Perciver way van Gibbs
    Casting Rainbows van Escritura
    The battle of Hogwarts van Debbaut
    Seasons van Patrified
    Unexpected van Patrified en Oblivisci
    Wat als... van COBAI
    Quidditch, Percy and other important stuff van xBooBear
    I love you van xBooBear
    He's gone van xBooBear
    On a Wesley way van xBooBear
    De W van Wraak van xBooBear
    Together lets.... van SPECS
    Baby Wishes van SPECS en xBooBear
    One love, fourtyfour dates van Bloodstreams
    Fourty Four steps to succes van Cresseyde
    It's boring to be the same van aimwolf
    How Percy started loving Christmas van Theroux
    Heart of Gold van Square
    Hidden in plain sight van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    I think I'm falling for you van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square
    Every Perciver AU you (n)ever wanted van Square
    Olismaug van Square
    You bug me van Square
    Smile and Wave van Square
    I want it bad van Square
    The Date List van Square
    The Second Principle of Magic van Square
    The one where closets are for clothes van Square
    Write me maybe van Square, Rikiah, Cresseyde, Emrys, Parachutes, Madrugada, SPECS en Wiarda


    Perciver fanart van Q'ers


    Polls op Q


    Quizzen op Q


    Anders / Buiten Q (fanfics, blogs en fanfic recs)
    Percy, Oliver & Perciver videos - Lijst
    Preparing - Fic van Madrugada op AO3
    Books and Broomsticks - Fic van Exterminate op Wattpad
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficarchive.tumblr.com - Fanfic blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van Madrugada
    Perciver vragenlijst - Vragenlijst van Martenvilijn
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver



    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Percivershipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^



    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr

    [ bericht aangepast op 5 jan 2016 - 0:33 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    En als de munt op z'n zij blijft staan krijgt Wesley de hoofdrol!


    Hoe groot is die kans nou weer.='D


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Hoe groot is die kans nou weer.='D


    Altijd op alle mogelijkheden voorbereid zijn. :3



    Gibbs schreef:
    (...)

    OMG JA JA JA JA!

    Edit: Wait wacht... Perciver met Wesley in de hoofdrol? Betekend dat een trio? o.O' Perciversley?


    Yolandaaa. Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. x') Er kunnen ook mensen in een Perciver verhaal voorkomen zonder dat het Percy/Oliver/die persoon hoeft te worden. Outsider pov, dat kan heel leuk zijn. ^^
    Of je kunt er inderdaad een gezellige poly relatie van maken, maar dat was niet wat ik eigenlijk bedoelde en dan moet Helena er eigenlijk ook nog bij, anders is ze zo alleen. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Yolandaaa. Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. x') Er kunnen ook mensen in een Perciver verhaal voorkomen zonder dat het Percy/Oliver/die persoon hoeft te worden. Outsider pov, dat kan heel leuk zijn. ^^
    Of je kunt er inderdaad een gezellige poly relatie van maken, maar dat was niet wat ik eigenlijk bedoelde en dan moet Helena er eigenlijk ook nog bij, anders is ze zo alleen. (krul)


    Eigenlijk waren het wel soort van jouw woorden. Wel op de manier zoals ik het interpreteerde. Want PERCIVER met WESLEY in de HOOFDROL (ja, het moet in caps ter verduidelijking, lol) is gewoon Perciversley. PERCIVER kan níét op de achtergrond van het verhaal als Wesley de hoofdrol heeft. Want dan is het geen Perciver meer. Dus wanneer Wesley de hoofdrol heeft wordt Perciver gewoon Perciversley.
    En Helena zit gewoon achter Wesley aan, ondanks dat hij gay is en een relatie heeft/krijgt met Percy en Oliver. Helena blijft hoop houden, terwijl ze weet dat Wesley haar nooit zal zien op de manier zoals zij hem ziet. c:


    Arme Helena, ghehe.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Eigenlijk waren het wel soort van jouw woorden. Wel op de manier zoals ik het interpreteerde. Want PERCIVER met WESLEY in de HOOFDROL (ja, het moet in caps ter verduidelijking, lol) is gewoon Perciversley. PERCIVER kan níét op de achtergrond van het verhaal als Wesley de hoofdrol heeft. Want dan is het geen Perciver meer. Dus wanneer Wesley de hoofdrol heeft wordt Perciver gewoon Perciversley.
    En Helena zit gewoon achter Wesley aan, ondanks dat hij gay is en een relatie heeft/krijgt met Percy en Oliver. Helena blijft hoop houden, terwijl ze weet dat Wesley haar nooit zal zien op de manier zoals zij hem ziet. c:


    Arme Helena, ghehe.


    Whut, nooo. Mijn woorden, maar jouw onverwachte interpretatie. Mijn woorden zijn onschuldig. D: En kom op, Wes is op z'n minst bi of pan, als hij al interesse heeft in mannen. Helena verdient beter dan een forever alone einde. :3


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Whut, nooo. Mijn woorden, maar jouw onverwachte interpretatie. Mijn woorden zijn onschuldig. D: En kom op, Wes is op z'n minst bi of pan, als hij al interesse heeft in mannen. Helena verdient beter dan een forever alone einde. :3


    Maar JOUW woorden. :Y) ghehe

    Naja... Wesley ziet Helena gewoon meer als zijn zusje. En op den duur (het duurt een tijdje) begint Helena zich dit toch eindelijk te beseffen. Natuurlijk door een gesprekje dat Oliver en Percy met haar gevoerd hebben.
    En dan begint Helena zich langzamerhand toch te interesseren voor andere jongens. Wanneer ze begint te daten met een heeeele leuke jongen, merkt Wesley dat hij eigenlijk best jaloers wordt. Hij is het niet gewend Helena niet aan zijn zijde te hebben, en begint te twijfelen over zijn gevoelens. Is Wesley daadwerkelijk gay, of is er toch een stukje van hem dat wel degelijk verliefd is op Helena?

    Crap, dit zou eigenlijk best een vet genius verhaal kunnen worden! :'D


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Square, wat gebeurd er nou eigenlijk met het verhaal 'Write me maybe - Perciver' want er is al een paar maanden zowat niks aan gebeurd en ik vind het een heel leuk idee, ik zou het jammer vinden als het niet word afgerond.=(


    You were born original, don't die as a copy.

    Gibbs schreef:
    (...)

    Maar JOUW woorden. :Y) ghehe

    Naja... Wesley ziet Helena gewoon meer als zijn zusje. En op den duur (het duurt een tijdje) begint Helena zich dit toch eindelijk te beseffen. Natuurlijk door een gesprekje dat Oliver en Percy met haar gevoerd hebben.
    En dan begint Helena zich langzamerhand toch te interesseren voor andere jongens. Wanneer ze begint te daten met een heeeele leuke jongen, merkt Wesley dat hij eigenlijk best jaloers wordt. Hij is het niet gewend Helena niet aan zijn zijde te hebben, en begint te twijfelen over zijn gevoelens. Is Wesley daadwerkelijk gay, of is er toch een stukje van hem dat wel degelijk verliefd is op Helena?

    Crap, dit zou eigenlijk best een vet genius verhaal kunnen worden! :'D


    Oh mijn God. :'D Ik denk dat ik nu iets beter begrijp hoe JKR zich voelt als ze over Harry/Ron/Hermione fic hoort.
    Maar als je het wilt schrijven, ga je gang. Ik zou het een kans geven, al gaat het zo ongeveer tegen al mijn headcanons voor deze personages in. Het is in ieder geval origineel. :Y)



    SPECS schreef:
    Square, wat gebeurd er nou eigenlijk met het verhaal 'Write me maybe - Perciver' want er is al een paar maanden zowat niks aan gebeurd en ik vind het een heel leuk idee, ik zou het jammer vinden als het niet word afgerond.=(


    Ja, dat is een goede vraag. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik dat een beetje vergeten was. :'D
    Het was Kims beurt om te schrijven, en ik weet niet meer helemaal zeker of ze nou al definitief had gezegd dat ze dat niet meer wilde, dus ik zal er nog eens achteraan gaan. Er komt in ieder geval een einde aan, dat beloof ik.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    @Inge
    HAHAHA nee. Ik ga er niet aan schrijven. :'D Mijn schrijven is niet zoveel soeps momenteel. x) lolol


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Square schreef:
    (...)

    Ja, dat is een goede vraag. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik dat een beetje vergeten was. :'D
    Het was Kims beurt om te schrijven, en ik weet niet meer helemaal zeker of ze nou al definitief had gezegd dat ze dat niet meer wilde, dus ik zal er nog eens achteraan gaan. Er komt in ieder geval een einde aan, dat beloof ik.


    Ja, ik had het al eens gevraagd via je gastenboek, maar ik geloof dat je daar een beetje overheen hebt gekeken destijds hehe.=') Het zij je vergeven bij deze.x)
    Het is in ieder geval fijn om te horen dat het afgerond zal worden.(: Natuurlijk mag het van mij oneindig doorgaan, maar als het verpieterd is het wel jammer haha.='D


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik las panseksuele Wesley en ik ben nu bijna geneigd om er nog iets mee te doen ook, al is het puur om de zin die daarna in mijn hoofd opkwam: "I guess I just kind of swing all ways. And always. I always swing." Ware charmer. :')

    Een volledig Wesley verhaal zou wel heel tof zijn. Om te lezen, niet om te schrijven, heh.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    @Jip
    Gewoon doen! :Y)




    Dafuqq is ''Pan'' nou eigenlijk? Mijn kennis reikt niet veel verder dan hetero/bi/gay en ik weet dat er mensen zijn die verliefd raken op voorwerpen, maar daar ben ik de naam van kwijt. En A-sexueel is toch dat je helemaal niet sexueel aangetrokken bent tot whatever you can think of?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Aseksueel betekent inderdaad dat je geen seksuele aantrekking voelt tot wie of wat dan ook. Panseksueel betekent juist dat je je aangetrokken kan voelen tot alle geslachten.

    En no way dat ik een Wesley verhaal ga schrijven. Voor alle Wesleyhoofdstukken in Bulletproof heb ik al minstens twintig keer de Wesleystukjes in HoG herlezen om er zeker van te zijn dat ik 'm niet grandioos verkeerd neer zou zetten, dus het lijkt me niet een erg efficiënt idee. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Aseksueel betekent inderdaad dat je geen seksuele aantrekking voelt tot wie of wat dan ook. Panseksueel betekent juist dat je je aangetrokken kan voelen tot alle geslachten.

    En no way dat ik een Wesley verhaal ga schrijven. Voor alle Wesleyhoofdstukken in Bulletproof heb ik al minstens twintig keer de Wesleystukjes in HoG herlezen om er zeker van te zijn dat ik 'm niet grandioos verkeerd neer zou zetten, dus het lijkt me niet een erg efficiënt idee. :')


    Of Square zou je verhaal al moeten willen co-writen.='D


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ja, ik had het al eens gevraagd via je gastenboek, maar ik geloof dat je daar een beetje overheen hebt gekeken destijds hehe.=') Het zij je vergeven bij deze.x)
    Het is in ieder geval fijn om te horen dat het afgerond zal worden.(: Natuurlijk mag het van mij oneindig doorgaan, maar als het verpieterd is het wel jammer haha.='D


    Ja, dat zou heel jammer zijn. Maar het is absoluut de bedoeling dat er een einde aan komt, al duurt het een beetje lang. ^^



    Wiarda schreef:
    Ik las panseksuele Wesley en ik ben nu bijna geneigd om er nog iets mee te doen ook, al is het puur om de zin die daarna in mijn hoofd opkwam: "I guess I just kind of swing all ways. And always. I always swing." Ware charmer. :')

    Een volledig Wesley verhaal zou wel heel tof zijn. Om te lezen, niet om te schrijven, heh.


    Whaha, om eerlijk te zijn zie ik Wesley als (grotendeels, op z'n minst) hetero, maar jep, dat zou hem zijn als hij pan was, geen twijfel mogelijk. :Y)
    Hm, wie weet, misschien ooit. Ik was afgelopen zomer bezig aan dat ene verhaal met Wesley in de hoofdrol waarin hij samen met Helena op zoek is naar Percy en Oliver, maar daarvan heb ik volgens mij maar een paar hoofdstukken en het is een beetje gestrand, helaas. Maar hé, jouw Wesley is geweldig, en als je alles over hem toch al meerdere keren twintig keer hebt gelezen, ken je het onderhand wel uit je hoofd. Dat zou geen probleem moeten zijn. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    MENSEN. Puddlemere United schijnt een anthem (liedje) te hebben, gezongen door Celestina Warbeck, en IK WIST DAAR NIETS VAN. Wat behoorlijk tragisch is, wat oh sweet Merlin, dit maakt mijn leven.
    Het begint al met de geweldige titel "Beat back those Bludgers, boys, and chuck that Quaffle here", wat ergens een beetje suggestief klinkt, maar misschien ligt dat aan mij. Vervolgens is de eerste zin: "From the marshy bogs of Queerditch". QUEERditch. Queer kan zoiets als "vreemd" betekenen, maar het wordt ook gebruikt als algemene term voor niet-hetero, dus tja, ik zeg niet dat dit een dubbele betekenis heeft, maar het heeft sowieso een dubbele betekenis. En dan, ergens tegen het einde: "There's no team looks as fine flying in their Quidditch gear". Ik wed dat Percy het daar wel mee eens is. (wbw) Dit is goud. Puur goud, oh my gosh.

    De hele tekst, voor mensen die zin hebben te zingen:

    From the marshy bogs of Queerditch
    Grew a sport so fine and fair
    In which each witch and wizard
    Would take flight through the air.
    We sit and watch in wonder
    At each game the players play
    And dream our team will reign supreme
    Thus we cannot help but say...

    Beat back those Bludgers, boys, and chuck that Quaffle here
    No team can ever best the best of Puddlemere!
    You'll catch that Golden Snitch with the easiest of ease
    Grab your Beater's bat and in no time flat
    Prove the game is yours to seize!

    Beat back those Bludgers, boys, and chuck that Quaffle here
    Those noble navy robes know not one ounce of fear
    Won't see them blagging, blatching or blurting on their brooms
    Playing by the rules, they're nobody's fools
    Other teams will meet their dooms!

    Can I hear you shout Puddlemere United?
    (Puddlemere United!)
    Always number one!
    (Always number one!)
    We won't be divided!
    (We won't be divided!)
    Now it's time to have some fun!

    (a round of scatting)

    Beat back those Bludgers, boys, and chuck that Quaffle here
    There's no team looks as fine flying in their Quidditch gear
    A world cup waits for you at the end of the Quidditch year
    There is no retreat!
    (Let's turn up the heat!)
    Don't accept defeat!
    (Time to now compete)
    So, beat back those Bludgers, boys, and chuck that Quaffle here!


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan