• Gegroet lieve Quizletters

    Tussen de examens door doe ik de gekste dingen, anders ook, hoor. Maar door de stress is de ontlading groter.
    Vandaag was mijn examen vervroegd klaar en was ik om half elf alweer thuis. Genoeg tijd om even op mezelf te komen.
    En hoe ik het zou zeggen: even helemaal uit de bol gaan.
    Samen met de app 'Dubsmash' heb ik me helemaal laten gaan, even een uurtje gek doen om er daarna weer in te vliegen. Het resultaat van mijn gestoordheid vind je in de spoiler.



    Wat doe jullie om even te ontladen? Maken jullie ook een gestoord filmpje?

    - *because :c, e vergeten ><

    [ bericht aangepast op 5 dec 2014 - 20:39 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Vergilius schreef:
    Haha (: fijn dat jullie het leuk vonden. ^^

    Euhm... Je hebt drie maal examens. Dusss... Als je nu geslaagd bent, moet je alweer gaan leren voor je volgende examen.


    3 centrale examens?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Neen. Bij kerst één, alle vakken. Bij Pasen één, maar enkel de vakken met meer dan één uur, en in juni, de eindexamens. Weer alle vakken.
    Die van juni is de doorslag, maar de anderen zijn ook belangrijk.
    Je eindcijfer is dan het gemiddelde van alle examens + doordejaarse rapporten. Je examen wegen voor, ik geloof, 1/3 meer door.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Vergilius schreef:
    Neen. Bij kerst één, alle vakken. Bij Pasen één, maar enkel de vakken met meer dan één uur, en in juni, de eindexamens. Weer alle vakken.
    Die van juni is de doorslag, maar de anderen zijn ook belangrijk.
    Je eindcijfer is dan het gemiddelde van alle examens + doordejaarse rapporten. Je examen wegen voor, ik geloof, 1/3 meer door.


    In Nederland heb je een hele duidelijke scheiding tussen schoolexamen en centraal. Je hebt vanaf je pré examen jaar proefwerken die voor een percentage meetelt voor je school examen. Bijvoorbeeld een Nederlands proefwerk die voor 15% meetelt voor je schoolexamen Nederland. En dan heb je het laatste jaar in mei een centraal examen voor alle vakken. Je schoolexamen en centraalexamen tellen beide 50% mee voor je eindpunt. Hebben jullie ook schoolexamens?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Die Pikatchu is so cute.


    Pretty is just a pretty word.

    Deilia schreef:
    (...)

    In Nederland heb je een hele duidelijke scheiding tussen schoolexamen en centraal. Je hebt vanaf je pré examen jaar proefwerken die voor een percentage meetelt voor je school examen. Bijvoorbeeld een Nederlands proefwerk die voor 15% meetelt voor je schoolexamen Nederland. En dan heb je het laatste jaar in mei een centraal examen voor alle vakken. Je schoolexamen en centraalexamen tellen beide 50% mee voor je eindpunt. Hebben jullie ook schoolexamens?


    Bij ons is het élk jaar in de middelbare school dat je examens hebt, dus wij hebben geen 'examenjaar'. Of een 'pre-examenjaar'.

    Wat is het verschil tussen examens en proefwerken precies? Bij ons zijn dat gewoon synoniemen.
    En wij hebben, bij mijn weten, maar een soort examen. Er is niet dat een examen zwaarder doorweegt dan een ander. Alles gelijk. Neem aan dat je dat bedoelt.

    @Annemarije: Haha, ik vind dat ook. Dat stemmetje ^^. Like oh, I'm melting.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    @Deilia: Eigenlijk wat Vergilius zegt, maar ik wil er nog even aan toevoegen dat examens hier in België, naar hoe de school het regelt, kunnen variëren van twee tot drie examenperiodes per jaar. Soms zijn er drie volledige, soms twee volledige en één deelexamenperiode en soms gewoon twee volledige. We hebben ook maandelijks rapporten. Van jaar tot jaar verschilt het voor hoeveel je dagelijks werk meetelt en voor hoeveel het examen meetelt, maar bij ons is dat nu 40% DW, 60% examen. Daar maken ze dan een trimester/semesterraport van.
    Op het eind van het jaar tellen ze semesterapporten samen, om het zo te zeggen, en dan heb je je totaal, waaruit ze hun conclusies trekken. Het is dus niet zo dat bepaalde examenperiodes meer meetellen dan andere.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ur genius. :Y)


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Klang schreef:
    Ur genius. :Y)


    Hahaha :'D Thanks ^^.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Leuk!!
    Ik doe het zelf ook, echt een geweldige app haha (:
    Ik moet ze alleen nog een keer allemaal in één filmpje zetten, al weet ik niet hoe :')

    Swatz schreef:
    Leuk!!
    Ik doe het zelf ook, echt een geweldige app haha (:
    Ik moet ze alleen nog een keer allemaal in één filmpje zetten, al weet ik niet hoe :')


    Marijsel zit ook met dat probleem. Ik heb het met iMovie gedaan. (Voor de IOS gebruikers :'D)
    Anders kan je el videoapps downloaden om ze te plakken.

    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 22:07 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Vergilius schreef:
    (...)

    Marijsel zit ook met dat probleem. Ik heb het met iMovie gedaan. (Voor de IOS gebruikers :'D)
    Anders kan je el videoapps downloaden om ze te plakken.


    Ja, die kan ik misschien wel gebruiken. (:
    Ik zat eerst al te denken aan Moviemaker maar weet niet of dat zo goed gaat haha

    Swatz schreef:
    (...)

    Ja, die kan ik misschien wel gebruiken. (:
    Ik zat eerst al te denken aan Moviemaker maar weet niet of dat zo goed gaat haha


    Gaat ook.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Vergilius schreef:
    (...)

    Gaat ook.


    Nice, dan ga ik dat proberen ^^

    Wel echt heel leuk gedaan! :)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Zo leuk! Ik hou van die app.


    Volgens mij doet heel het filmpje het niet want youtube haat mij.

    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 23:32 ]


    "Ignite, my love. Ignite."