• Hoi allemaal!
    Ik ben een meisje van 14 en ik ben bi.
    Maar ik heb het gevoel dat ik meer op meisjes val.
    Het probleem is dat ik niet gemakkelijk een meisje vind in België die ook op meisjes valt. Ik weet niet echt hoe ik aan een meisje moet geraken die bi is ofzo. Hebben jullie tips? Je kan ook altijd een Privebericht sturen naar mij.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2015 - 14:40 ]

    Waarom moet je aan een meisje raken? Je bent pas 14, zo nodig hoef je toch geen vriendinnetje alleen omdat je denkt dat je erop valt? Wacht gewoon af tot er vanzelf iets gebeurd.


    Your make-up is terrible

    Gevoel? Volgens mij ben je pas bi als je echt specifiek op één meisje valt. Hoe kun je dat nu al weten, je bent 14.

    Nou, er zijn genoeg homoverenigingen doorheen België waar je eens een kijkje kunt gaan nemen of deelnemen aan activiteit en dan hoef je niet lid te zijn daarvan of zo. Maar je bent pas 14. Ik zou me er geen zorgen over maken. Het gaat net zo met jongens hoor. Er lopen net zoveel jongens als meisjes rond over het algemeen. Je moet iemand vinden van wie je houd en waar je mee verder wilt en dan maakt het niet uit of dat een jongen of een meisje is.
    En als je vragen of zo hebt, kun je me altijd pb'en.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Het is meer een gevoel dan dat we je specifiek tips kunnen geven. Ik was 14 toen ik er vooruitkwam dat ik bi was. maar voor iedereen is dit anders. Het beste is gewoon alles op zijn loop te laten gaan en te experimenteren. Maar doe vooral rustig


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Chuckles schreef:
    Gevoel? Volgens mij ben je pas bi als je echt specifiek op één meisje valt. Hoe kun je dat nu al weten, je bent 14.


    Dat hoeft niet. Als iemand van veertien beweert hetero te zijn, zou niemand daar vraagtekens bij zetten. Als ze nu denkt dat ze bi is, is dat prima, ongeacht hoeveel ervaring ze heeft met jongen óf meisjes - er hoeven immers geen contracten te worden getekend. Als ze later toch op iets anders uitkomt, is dat ook goed. Laat mensen dat soort dingen zelf inschatten.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Chuckles schreef:
    Gevoel? Volgens mij ben je pas bi als je echt specifiek op één meisje valt. Hoe kun je dat nu al weten, je bent 14.

    Ik ben verliefd geweest op een meisje maar die heeft me afgewezen

    Waarom specifiek een 'girls topic' (cat)

    Als je het gevoel hebt meer op meisjes te vallen kun je hier wel mee aan de slag denk ik. Je kunt in de buurt bijvoorbeeld een vereniging opzoeken die meetings houd voor homoseksuele, biseksuele en lesbische mensen. Dan kun je ook wat meer over je gevoel te weten komen en misschien vindt je daar wel iemand.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Square schreef:
    (...)

    Dat hoeft niet. Als iemand van veertien beweert hetero te zijn, zou niemand daar vraagtekens bij zetten. Als ze nu denkt dat ze bi is, is dat prima, ongeacht hoeveel ervaring ze heeft met jongen óf meisjes - er hoeven immers geen contracten te worden getekend. Als ze later toch op iets anders uitkomt, is dat ook goed. Laat mensen dat soort dingen zelf inschatten.


    Dat klopt, maar het lijkt me niet handig om dan meteen op zoek te gaan naar een meisje. Misschien kom je wel een leuke jongen in je leven tegen. Daar ben je bi voor, anders zou je jezelf wel lesbisch noemen.

    Chuckles schreef:
    Gevoel? Volgens mij ben je pas bi als je echt specifiek op één meisje valt. Hoe kun je dat nu al weten, je bent 14.

    Ik wist op mijn 14e ook al zeker dat ik bi was. Dus dat kan prima. Niks "hoe kan je dat nu al weten". Sinds ik wist wat zoenen was heb ik al gezegd dat ik mijn eerste zoen met een meisje wou. Het bi zijn heeft waarschijnlijk altijd al ergens in me gezeten en kwam er op mijn 14e uit.

    OT:
    Je komt vanzelf iemand tegen die ook op meisjes valt. Je hoeft het niet van de daken te schreeuwen ofzo.
    Bij het uitgaan bijvoorbeeld (als je een jaar of 16 bent).
    Het is niet zo dat je nu al meteen een vriendin/vriend moet krijgen nu je weet dat je bi bent. Dat komt allemaal vanzelf.
    Daarnaast ben ik dan wel bi en kijk ik mijn ogen uit bij mooie vrouwen die ik in het echt tegenkom of op internet. Ik heb al bijna 3 jaar een relatie met een leuke jongen, waar ik tevreden mee ben.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2015 - 15:15 ]

    Uh, er zijn meer mensen die dan al weten dat ze Bi zijn. (cat)

    Ot, ik ben het eens met Purrrect ^^


    wat was dit ookalweer

    Jonty schreef:
    Waarom specifiek een 'girls topic' (cat)

    Als je het gevoel hebt meer op meisjes te vallen kun je hier wel mee aan de slag denk ik. Je kunt in de buurt bijvoorbeeld een vereniging opzoeken die meetings houd voor homoseksuele, biseksuele en lesbische mensen. Dan kun je ook wat meer over je gevoel te weten komen en misschien vindt je daar wel iemand.

    Het grootste probleem is: mijn ouders, vrienden... Weten dit niet. Aangezien mijn ouders geen probleem hebben met homo/ lesbische/ bi mensen zal het ook geen groot probleem zijn, maar ik weet niet of mijn vrienden daar ook zo op gaan reageren. Ik ben bang voor de negatieve commentaar enz

    [ bericht aangepast op 5 jan 2015 - 15:26 ]

    MissMe2012 schreef:
    (...)
    Het grootste probleem is: mijn ouders, vrienden... Weten dit niet. Aangezien mijn ouders geen probleem hebben met homo/ lesbische/ bi mensen zal het ook geen groot probleem zijn, maar ik weet niet of mijn vrienden daar ook zo op gaan reageren. Ik ben bang voor de negatieve commentaar enz


    Als jouw vrienden je niet accepteren zijn het geen waardige vrienden. Geloof me. Toen ik mijn vrienden vertelde dat ik biseksueel ben ging alles heel soepel en toen kwam mijn beste vriend zelfs uit de kast dat hij homoseksueel is. Iedereen had er veel respect voor. Als het anders had geweest, bijvoorbeeld een vriend(in) zou raar hebben gekeken of een nare opmerking hebben gemaakt had ik gedacht; Ik ben je niet waard. Accepteer me zoals ik ben.

    Vraag anders eens wat zij denken van homo's, bi's en lesbische mensen? Dan kun je daar al op uitmaken wat hun reactie is. Maar wat hun reactie ook is, laat je niet tegenhouden door het gevoel van angst om ze kwijt te raken. Want geloof me, echte vrienden steunen je door alles!

    [ bericht aangepast op 5 jan 2015 - 15:31 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    MissMe2012 schreef:
    (...)
    Het grootste probleem is: mijn ouders, vrienden... Weten dit niet. Aangezien mijn ouders geen probleem hebben met homo/ lesbische/ bi mensen zal het ook geen groot probleem zijn, maar ik weet niet of mijn vrienden daar ook zo op gaan reageren. Ik ben bang voor de negatieve commentaar enz


    Tja, het klinkt hard, maar echte vrienden zouden het sowieso accepteren. Veel mensen kan het geen bal schelen op welk geslacht hun vrienden vallen (sommigen wel, maar ja, dat houd je altijd) dus ik zou het niet heel moeilijk voor mezelf gaan maken en er niet over liegen, mocht het eens aan bod komen tijdens een gesprek. Je hoeft er overigens ook niet mee te koop gaan lopen, hoor. C:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jonty schreef:
    (...)

    Als jouw vrienden je niet accepteren zijn het geen waardige vrienden. Geloof me. Toen ik mijn vrienden vertelde dat ik biseksueel ben ging alles heel soepel en toen kwam mijn beste vriend zelfs uit de kast dat hij homoseksueel is. Iedereen had er veel respect voor. Als het anders had geweest, bijvoorbeeld een vriend(in) zou raar hebben gekeken of een nare opmerking hebben gemaakt had ik gedacht; Ik ben je niet waard. Accepteer me zoals ik ben.

    Vraag anders eens wat zij denken van homo's, bi's en lesbische mensen denken? Dan kun je daar al op uitmaken wat hun reactie is. Maar wat hun reactie ook is, laat je niet tegenhouden door het gevoel van angst om ze kwijt te raken. Want geloof me, echte vrienden steunen je door alles!


    Ik ben het hiermee eens. Echter heb ik wel gezien dat sommigen onaardige opmerkingen over lesbiennes maakten toen er gewoon wat naar gevraagd werd, wat niet gebeurd zou zijn als diegene gewoon had meegedeeld dat ze op vrouwen viel in plaats van te vragen hoe de ander over lesbiennes in het algemeen dacht.
    Tja, mensen moeten een onnodige grote mond hebben over zulke zaken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Tja, het klinkt hard, maar echte vrienden zouden het sowieso accepteren. Veel mensen kan het geen bal schelen op welk geslacht hun vrienden vallen (sommigen wel, maar ja, dat houd je altijd) dus ik zou het niet heel moeilijk voor mezelf gaan maken en er niet over liegen, mocht het eens aan bod komen tijdens een gesprek. Je hoeft er overigens ook niet mee te koop gaan lopen, hoor. C:


    Nee, dat weet ik wel maar ik ga dat ook niet doen, niet heel de wereld hoeft het ook te weten. Maar ik had gewoon wat raad nodig