• Tja, ik weet allereerst niet of het hier goed staat, dus ik hoop op het beste.

    Dan wil ik nu met mijn probleem komen. Ik heb eindelijk mijn vriend zo ver gekregen zijn verhaal te schrijven en ik check het voor hem, maar nu had ik dus een paar vraagjes.
    1. Hij is super onzeker over zijn verhaal. Zou ik het hier mogen plaatsen zodat mensen feedback kunnen geven en eventueel de spellingsfouten eruit kunnen halen die ik niet zie?
    2. Hoe kan ik het best feedback geven aan hem en wat is de snelste manier om op grammatica etc. te checken?
    3. Als ik het hier niet mag plaatsen, zou ik het dan kunnen aanmaken in een story, niet activeren en dan een bètareader inschakkelen om het te checken voor me?

    Dat waren wel zo ongeveer mijn vragen. Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen hierbij...


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    ik wil best wel even kijken hoor


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik wil het natuurlijk wel even proberen en je hebt natuurlijk nog betas. (:


    wat was dit ookalweer

    Het is wel in het Engels... Ik heb nu eigenlijk vrij weinig dat nog gecheckt moet worden, heb het net aan een vriendin gevraagd (die was opeens online)


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Raisei schreef:
    Het is wel in het Engels... Ik heb nu eigenlijk vrij weinig dat nog gecheckt moet worden, heb het net aan een vriendin gevraagd (die was opeens online)


    geen probleem, mijn inbox staat open


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    1. Jawel, dat mag, maar ik raad je wel af om een heel verhaal in een topic te posten. Een stukje is geen probleem, maar voor een heel verhaal zou ik toch een aparte story maken.
    2. Bij feedback pas ik altijd opbouwende kritiek toe. "Je alinea's lopen zo vloeiend in elkaar over, maar misschien zou je dit zinnetje toch op deze manier kunnen verwoorden." Benoem de verbeterpuntjes, maar benoem ook zeker de hoogtepunten. Een complimentje doet wonderen.
    3. Je mag altijd een bèta-reader inschakelen, als je er maar op let dat je aan de voorwaarden voldoet wanneer je een hoofdstuk wilt laten readen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."