• 'You don't really know what you're made of until a moment like that, you know, when it's kill or be killed, and there's just nothing between you and the tip of the spear.'




    De serie speelt zich 97 jaar na een nucleaire oorlog af. De enige overlevenden zijn de circa 4000 inwoners van ruimtestations die rondcirkelen boven de Aarde. De ruimtestations hebben zich gebundeld tot een geheel; "De Ark". Hulpmiddelen zijn schaars en op elk misdrijf staat de doodstraf, tenzij de dader de leeftijd van achttien nog niet heeft bereikt. 100 jeugdige bewoners, veroordeeld voor wat op de vooroorlogse Aarde relatief kleine misdaden en misdrijven zouden zijn geweest, worden nu beschouwd als "overtollig" en worden op een missie gestuurd om te testen of het aardoppervlak weer bewoonbaar is geworden.

    Die-hard fans:
    Marrish • Saartje • 16 • seizoen 2 • Lincoln, Octavia, Nyko, Nathan, Bellamy en Clarke. •
    Gonplei • Kyle • 18 • seizoen 2 • Jasper, Monty, Bellamy, Clarke en Finn •
    Bellarke101 • Maxime • 16 • seizoen 2 • Bellamy, Clarke, Lincoln, Octavia en Monty •
    Andria • Ellen • 17 • seizoen 2 • Raven, Jasper, Monty en Octavia •
    DreamerN • Nathalie • 21 • seizoen 2 • Clarke, Bellamy, Jasper, Monty en Finn •
    Twisty • Michelle • 17 • seizoen 2 • Jasper, Monty, Marcus en Octavia •
    Reigns • Sylvie • 20 • seizoen 2 • Clarke, Bellamy, Finn, Jasper en Monty •
    Mortensen • Naomi • 20 • seizoen 2 • Bellamy, Lincoln, Raven en Clarke •
    Rudoplh • Gail • 18 • seizoen 2 • Octavia en Jasper •
    Prefect • Cato • 17 • seizoen 2 • Bellamy, Lincoln, Jasper en Monty •
    lukesirwin • Natascha • 20 • seizoen 2 • Bellamy, Clarke, Jasper, Finn en Monty •
    Maleficia • Kimberley • 18 • seizoen 2 • Octavia, Bellamy en Raven •
    DecemberRain • • 16 • seizoen 2 • Bellamy •
    Shipping • Loeka • 14 • seizoen 1 •
    Freer • Dore • 16 • Bellamy, Jasper, Octavia, Lincoln, Monty, Finn en Clarke. •
    Barry_Kripke • Monique • 19 • seizoen 2 • Bellamy en Octavia •
    Cathedrals • Megan • Bellamy, Clarke, Jasper en Raven •



    Ships:


    Loctavia • Lincoln en Octavia
    Marrish
    Andria
    DreamerN
    Twisty
    Mortensen
    Rudoplh
    Prefect
    Maleficia
    Barry_Kripke

    Jonty • Jasper en Monty
    Gonplei
    Andria
    DreamerN
    Twisty
    lukesirwin

    Bellarke • Bellamy en Clarke
    Marrish
    Bellarke101
    DreamerN
    Twisty


    Mortensen
    Prefect
    lukesirwin
    Maleficia
    Barry_Kripke

    Mabby • Abby en Marcus
    Twisty
    Mortensen • stiekem

    Ravinn • Ravin en Finn
    Mortensen

    Flarke • Finn en Clarke
    Rudoplh
    Reigns
    Shipping

    Rellamy • Bellamy en Raven
    DecemberRain

    Want to join?

    Naam (optioneel):
    Leeftijd:
    Personage(s):
    Seizoen:
    Ship(s):

    Spoilers worden onder het spoiler knopje gezet. Ook wanneer je twijfelt.
    • Naamsveranderingen doorgeven alstublieft. •



    [/q][q][q][/q]

    [ bericht aangepast op 19 feb 2015 - 21:33 ]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Jonty schreef:
    (...)

    Me neither, ik schrok me rot.

    Me too, ik had echt gedacht dat Clarke een plan had, al was het inderdaad niet verstandig om het plan van Raven uit te voeren aangezien ze dan al helemaal geen wapenstilstand zouden krijgen.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2014 - 1:24 ]


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)
    Me too, ik had echt gedacht dat Clarke een plan had, al was het inderdaad niet verstandig om het plan van Raven uit te voeren aangezien ze dan al helemaal geen wapenstilstand zouden krijgen.


    Kan dat onder een spoiler alsjeblieft? Ik moet nog redelijk wat zien...

    [ bericht aangepast op 26 dec 2014 - 13:28 ]


    16 - 09 - '17

    Ik wilde net vermelden dat er nog iemand was die bij seizoen 1 is. :x


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Ik zal proberen vergeten wat ik gelezen heb, haha.


    16 - 09 - '17

    Yay, Mabby!
    And yeh. i cried at that part.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Spoilers onder spoilers a.u.b!!!!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    ugh, ik weet niet waar ik zit met mijn domme hoofd de laatste tijd, ik dacht namelijk dat ik die knop al aangeklikt had... niet dus.


    Credendo Vides

    Ohh een topic over the 100. Wat leuk. :9~

    Spoiler laatste aflevering:

    Ik vind het eigenlijk maar normaal dat the grounders Finns bloed wouden zien. Je mag het draaien of keren hoe je wilt, maar wat Finn gedaan heeft is niet aanvaardbaar.
    Ik vind trouwens ook dat die backgroundstory van Raven en Finn in de laatste aflevering een effort was van de schrijvers om Finn weer in een goed daglicht te plaatsen. Ik had niet echt de indruk dat er voordien enige indicatie werd gegeven dat het Raven was die een spacewalk gedaan had.
    Nee, ik ben duidelijk geen Finn fan. :x


    Heeft iemand trouwens het eerste boek gelezen? Bellarke is so canon ... Ik ben al een tijdje van plan het tweede boek te lezen, maar ik kom er niet toe.


    If I were once a planet, you were the axis

    Ik ben bezig in het eerste boek, het tweede boek ligt al klaar, hahah


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    Ik ben bezig in het eerste boek, het tweede boek ligt al klaar, hahah

    Ik vind het jammer dat bij de Engelse versies de covers niet bij elkaar passen. Ik ben echt zo een freak wat dat betreft.


    If I were once a planet, you were the axis

    Markov schreef:
    (...)
    Ik vind het jammer dat bij de Engelse versies de covers niet bij elkaar passen. Ik ben echt zo een freak wat dat betreft.


    Ik heb de Nederlandse versies omdat ik dat makkelijker kan volgen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Markov schreef:
    Ohh een topic over the 100. Wat leuk. :9~

    Spoiler laatste aflevering:
    Ik vind het eigenlijk maar normaal dat the grounders Finns bloed wouden zien. Je mag het draaien of keren hoe je wilt, maar wat Finn gedaan heeft is niet aanvaardbaar.
    Ik vind trouwens ook dat die backgroundstory van Raven en Finn in de laatste aflevering een effort was van de schrijvers om Finn weer in een goed daglicht te plaatsen. Ik had niet echt de indruk dat er voordien enige indicatie werd gegeven dat het Raven was die een spacewalk gedaan had.
    Nee, ik ben duidelijk geen Finn fan. :x


    Heeft iemand trouwens het eerste boek gelezen? Bellarke is so canon ... Ik ben al een tijdje van plan het tweede boek te lezen, maar ik kom er niet toe.


    yep, bezig met het eerste boek, ook in het Nederlands omdat ik die als eerste tegen kwam in de bieb.


    Credendo Vides

    Naam (optioneel): Gail
    Leeftijd: 18
    Personage(s): Octavia en Jasper.
    Seizoen: 2
    Ship(s): Loctavia en Flarke. Ik weet dat ik zowat de enige Finn en Clarke shipper ben. Maar ik haat Clarke zeg. Moet altijd haar zin hebben, ugh.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2014 - 5:05 ]


    -

    Gaaaaiiilll *O*


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dude lemme join, ik ben letterijk gisterochtend aan deze awesome show begonnen en ik heb hem nu al uit. Sleep is for the weak.

    Naam (optioneel): Cato
    Leeftijd: 17
    Personage(s): Bellamy, Lincoln, Jasper, Monty
    Seizoen: 2
    Ship(s): Bellamy - Clarke, Lincoln - Octavia