• Ik ben een groot liefhebber van eten- een echte bourgondiër om het zo maar te zeggen. Kerst is daarom een van mijn favoriete periodes van het jaar. Nu ben ik benieuwd naar wat jullie allemaal eten met Kerst dit jaar, om me daarbij te verlekkeren en om misschien ideeën op te doen.
    Voel je vrij om hier je kerstmenu's te plaatsen, van zowel vanavond als Eerste en Tweede Kerstdag, je kerstontbijt of al het lekkers dat je tussendoor eet: cakes, taarten of hapjes bij de borrel met eventueel foto's.

    Om alvast af te trappen: ik eet vanavond varkensbuik met kruiden en venkel en als toetje bosvruchtenparfait die ik zelf heb gemaakt.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik eet de bami die ik eergisteren heb gemaakt op :Y)

    Morgen ga ik uit eten met familie (en volgens mij was het iets van wokken) en overmorgen eet ik kebabs met gebakken aardappels


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    Ik eet de bami die ik eergisteren heb gemaakt op :Y)

    Morgen ga ik uit eten met familie (en volgens mij was het iets van wokken) en overmorgen eet ik kebabs met gebakken aardappels


    Dat klinkt niet verkeerd! Wokken is chill (banana)


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Gourmet zoals elk jaar :Y)


    El Diablo.

    We zouden vanavond gaan gourmetten maar dankzij mijn lieve kleine zusje zit ik vanavond aan de lasagne die je het hele jaar Door eet (cat)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Iets wat mijn strot uit komt en ik ontiegelijk smerig vindt; Gourmet


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Eerste kerstdag weet ik niet, want dan gaan we uit eten. Tweede kerstdag wordt het gourmetten :Y)


    Seasons will change, but I shall remain

    Vanavond niets bijzonders, morgenavond diner bij mijn opa & oma (geen idee wat er gemaakt gaat worden eigenlijk) en tweede kerstdag volgens mij gewoon weer niets bijzonders. c:


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Eerste kerstddag maakt mijn moeder echt een heel menu aan dingen, hahaha. Allemaal verschillende voorafjes, een hoofdgang (met zelfgemaakte appelmoes) en daarna een zelfgemaakt dessert. Zo'n chocoladetaartje met vloeibaar chocola erin, stoofpeertjes, walnotenijs en walnootkruim.
    Tweede kerstdag gaan we grillen, wat ik altijd net wat lekkerder vind dan gourmetten. Al snap ik niet hoe iemand dat vies kan vinden, haha. Je kan toch zelf kiezen wat je erop doet.


    Your make-up is terrible

    Eerste kerstdag eet ik bij mijn vriend zijn familie. En tweede kerstdag eet ik thuis en ik heb geen idee wat er gemaakt wordt. In ieder geval wordt het heerlijk. :Y)


    Pretty is just a pretty word.

    Vanavond is het iets gemakkelijks. Mijn moeder en ik zijn helemaal gesloopt na vier dagen winkel in, winkel uit.
    Morgen wordt het met de hele familie gourmetten/grillen en dan eten we mijn zelfgemaakte fruittaartjes dessert. Tweede kerstdag wordt weliswaar iets bestellen, of de restjes opeten.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Lekkere Kerstkonijn

    Ik heb een gelaagde taart gemaakt *O*
    De onderste, middelste en één na bovenstelaag is chocolade taart. De witte lagen zijn een mengsel van mascarpone en slagroom, waar nog frambozen op liggen. De bovenste laag bestaat uit chocoladecrème en aardbeien.





    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Vanavond kookt papa iets met spinazie en ik heb geen idee. Morgen gaan we uit eten en tweede kerstdag is nog een verassing bij/met opa en oma. Tussendoor hebben we niets speciaals en als ontbijt opbakbroodjes.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Morgen soep met broodjes en andere lekkere dingen, tweede kerstdag eten we pizza. :Y)


    Caution first, always.

    Kant en klare pizza :Y) Culinair hè.
    Nee morgen gaan we gourmetten en we gaan ook nog ergens in de komende dagen een roladen eten (: